Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Obieg płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy


bologno
Zarejestrowani

op Dzisiaj przyjrzałem się zbiorniczkowi wyrównawczemu na zapalonym pojeździe i zauważyłem, że na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku (przynajmniej tak sugerują wskaźniki - połowa wskaźnika na wyświetlaczu, przejechane kilkanaście kilometrów) płyn chłodniczy nie ma obiegu tzn. nie powraca płyn do zbiorniczka górnym wąskim wężykiem. 

Poziom płynu jak się przypatrzyłem, delikatnie podnosi się i spada na biegu jałowym (wahania o 2-3mm). Dopiero po porządnym przygazowaniu z górnego wężyka zaczyna lecieć płyn do zbiorniczka i jest widoczny obieg. Czy takie zjawisko jest normalne w scenicu, czy może obieg powinien być cały czas?

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Moim zdaniem to zupełnie normalne zachowanie.

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • bologno
bologno
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj jeszcze obmacałem węże i górny wąski jest gorący więc płyn musi krążyć, tylko na biegu jałowym tego nie widać. Węże są ani nie za twarde ani za miękkie, więc ciśnienie raczej będzie odpowiednie.

Odpowiedz
Artur_3
Zarejestrowani

Podlacze sie pod temat troche inne objawy ale dotyczace plynu w zbiorniczku. A mianowicie od jakiegos czasu przygladalem sie poziomowi plynu w zbiorniczku, poziom byl na minimum. Niewiem czy wczesniej byl tak samo bo szczerze niepamietam. Wczoraj przegonilem go po ekspresowce 160km/h tak przez 3 kilometry po czym zatrzymalem sie na parkingu otworzylem maske odkrecilem korek w zbiorniczku caly czas na wlaczonym silniku. Po otwarciu troche syklo ale niewiele zbyt duzego podcisnienia nie bylo i zostawilem auto na biegu jalowym i troche go podgazowalem do momentu az sie wiatrak wlaczyl. Sprawdzilem poziom plynu a tu poziom wzrosl do maxymalnego.

Pytanie czy to normalne zachowanie, mam dostawczaka vivaro w ktorym od 4 lat poziom plynu w zbiorniczku nierusza sie wogole na cieplym i na zimnym wiec to takie nowe doswiadczenie.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(27-08-2018, 15:36)Artur_3 napisał(a): poziom plynu w zbiorniczku nierusza sie wogole na cieplym i na zimnym
płyn po rozgrzaniu zwiększa swą objętość, a tak w ogóle to zasada działania obiegu płynu jest ciśnieniowa i zbiorniczek powinien być zamknięty

(27-08-2018, 15:36)Artur_3 napisał(a): Sprawdzilem poziom plynu a tu poziom wzrosl do maxymalnego
poziom płynu sprawdza się na zimnym wyłączonym aucie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2018, 16:05 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Artur_3
Artur_3
Zarejestrowani

(27-08-2018, 16:05)Mati napisał(a):
(27-08-2018, 15:36)Artur_3 napisał(a): poziom plynu w zbiorniczku nierusza sie wogole na cieplym i na zimnym
płyn po rozgrzaniu zwiększa swą objętość, a tak w ogóle to zasada działania obiegu płynu jest ciśnieniowa i zbiorniczek powinien być zamknięty

(27-08-2018, 15:36)Artur_3 napisał(a): Sprawdzilem poziom plynu a tu poziom wzrosl do maxymalnego
poziom płynu sprawdza się na zimnym wyłączonym aucie

W takim razie jak na zimnym jest na minimum warto dolac plynu ale czy do maksymalnego poziomu czy gdzies posrdku min a max ?

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Do max dolej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • Artur_3
Mati
Zarejestrowani

może być w połowie, ważne żebyś sprawdzał na zimnym, i nie otwierał na gorącym bo kiedyś się poparzysz.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Odkrywając korek likwidujesz ciśnienie w układzie. To powoduje obniżenie temperatury wrzenia płynu i zmniejsza wydajność pompy wody.

obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
rafal20004
Zarejestrowani

Witam.
Do niedawna jestem posiadaczem Scenica 2 2007r benzyna.
Ostatnio zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego zimny płyn po przejechaniu 15km.
W aucie dmuchawa normalnie podaje ciepło do wnętrza i temperatura na wskaźniku jest w normie.
Wszystkie przewody i chłodnica są ciepłe za wyjątkiem przewodu wychodzącego ze zbiorniczka, tego który się znajduje na dole zbiorniczka.
Ktoś może mnie pojaśnić w tym temacie?
Taka sytuacja normalna jest?
pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości