Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Obroty na biegu jałowym


Kulpas
Zarejestrowani

op Witam.
Mam pytanie odnośnie wielkości obrotów na biegu jałowym.
Zauważyłem u siebie że gdy mam włączony nawiew na auto (chyba klima chodzi) to silnik na biegu jałowym ładnie równiutko pracuje. A gdy dam na AC OFF to obroty jałowe spadają troszkę i czuć wtedy lekkie drgania całego auta co jest wkurzające.
Zaznaczę że poprzedni właściciel Granda (forumowicz Patryk) w lutym 2017r przy 200tyś.km wymieniał kompletne sprzęgło wraz z kompletnym kołem dwumasowym LUK.
Czy w GSC3 jest możliwość zmiany prędkości biegu jałowego poprzez CLIP, i jaka wartość powinna być na biegu jałowym w GSC3 1.9dci 131KM 96kw FAP?
Podobnych drgań czy wibracji autko dostaje podczas wyrzucenia biegu i jazda na luzie gdzie po zatrzymaniu z AC ładnie równo bez żadnych drgań pracuje. A gdy jest AC OFF to po wyrzuceniu biegu na luz także występują niewielkie drgania.
Powiem że filtr paliwa był wymieniony na nowy oryginalny i przy serwisie olejowym w Robi-Car wlany dodatek czyszczący wtryski Liqui MolyDiesel Spulung 2666.
Ale drgania były przed serwisem i są nadal po pełnym serwisie olejowym z filtrami.
Brat ma GSC2 1.9dci 120KM i u niego nie zauważyłem tego problemu a nawet nie wiem czy jego silnik nie pracował ciszej od mojego.
Brat (lukkul) jeździ na Penrite a ja przed serwisem miałem ELF-a. Po serwisie jest już zalany Penrite z dodatkiem AR9100.
Czekam na jakieś sugestie co by sprawdzić lub wymienić.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Poduszki.silnika całe?
Może.stąd te wibracje na karoseri takie odczuwalne.

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2017, 08:44 przez scrabi.)

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Kulpas
Zarejestrowani

op Jak byłem w Robi-Car na serwisie olejowym to chłopaki kilkakrotnie odpalali mojego granda i nic nie mowili że któraś z poduszek do wymiany.
Ale będę musiał zgłosić się do nich ponownie na regulację linek skrzyni biegów lub wymianę oleju w niej gdyż gdy autko postoi całt dzień na mrozie to ciężko jest wrzucić 1 bieg i zrzucić jedynkę na luz. Z innymi biegami nie ma takiego problemu.
Więc gdy już u nich będę to powiem żeby sprawdzili te poduszki.

Odpowiedz
tomibaranek
Zarejestrowani

mam tak samo, nie jestem pewien ale wydaje mi się, że jest to spowodowane pracą sprężarki od klimy: włączasz klimę na jałowym to komputer możliwe że delikatnie zwiększa obroty aby podtrzymać pracę silnika i sprężarkę, a jak masz AC off to komp wraca do fabrycznych obrotów i na jałowym motor lekko drga
to tylko moje przypuszczenia, miałem sprawdzane przed zakupem poduszki - były ok

[Obrazek: 1400169.png]
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Jest tez zimno o tej porze roku, więc jak klimatyzacja niekoniecznie wlaczy sprezarke, ale wlaczy grzalki, wowczas obroty silnika delikatnie rosna. Tez mozna to zauwazyc ze jak sie obnizy temperatyre na w miare nagrzanym w srodku aucie to obroty spadaja bo nie ma potrzeby takiej aby je utrzymywac z powodu nizszego zapotrzebowania na prad.
Np wlaczenie ogrzewania szyb i lusterek tez da sygnal do silnika aby nieznacznie zwiekszyl swoje obroty.

Odpowiedz
Kulpas
Zarejestrowani

op Poprzedni właściciel chyba non stop jeździł z załączoną klimatyzacją i nie odczuwał tych delikatnych drgań. Poczekam z tym do wiosny i jeśli nie ustąpi to przy serwisie olejowym w Robi-Car zlece chłopakom sprawdzenie poduszek

Odpowiedz
Fiku Miku
Zarejestrowani

Od jakiegoś czasu obserwuje dokładnie to samo zjawisko. Wku..ia niemożliwe. Jakbyś coś ustalił daj znać. Ja na sobotę jestem do mechanika ustawiony. Obstawiam, że któryś wtrysk zaczyna przepuszczać.
Następny w kolejności będzie zapach spalin w kabinie, ale żeby przy 170tys oryginalnego przebiegu?? Ewentualnie przyszedł mróz i któraś poduszka się poddała. 
Najgorsze jest to, że nie za każdym razem czuć te drgania.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości