Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odpływ skroplin


Paweł Głowienkowski
Zarejestrowani

Nie tyle że pod samym lewarkiem tylko za całą osłona lewarka czyli najlepiej zdjąć lewarek i osłonę pod nim. Wtedy jest wygodnie dostać się do odpływu. Jest na dole przy grodzi na prawo od pedału gazu centralnie na środku. Możesz odpiąć przewód i zapsikac w dół to jest do wylotu skroplin na zewnątrz i w przewód do góry.

Ta czarna rurka z harmonijką to jest łącznik góry z odpływem. Standardowo wewnątrz jest gumowe zwężenie podobno żeby insekty nie właziły do auta. Standardowo też serwisy klimatyzacji ją usuwają znaczy tą kryzę w sredku bo przez nią wszystko się najczęściej zatyka.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2020, 19:28 przez Paweł Głowienkowski.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Paweł Głowienkowski za ten post post:
  • Jader
polaq
Zarejestrowani

(02-05-2020, 18:37)Jader napisał(a): Witam. Grand Scenic II benzyna automat
Odgrzebuję temat. Nie potrafię znaleźć na forum, a szukam miejsca gdzie zaaplikować piankę do klimy.
W Toyocie Yaris i w starej Maździe 626 znalazłem odpływy skroplin na ścianie grodziowej. Nie wiem gdzie tu szukać.

Czy dobrze rozumiem, że pod lewarkiem automatu znajdę miejsce, w które mógłbym nawalić bezpiecznie piankę, aby spłynęła pod auto razem z syfem?

Ogólnie: wymieniony filtr kabinowy (z wkładem węglowym) i dopiero uruchomiona klima (zregenerowany kompresor, nowa chłodnica i nowy osuszacz) a trochę śmierdzi jak wyłączam "AC", chcę zadbać i szkoda, że nie zleciłem tego mechanikowi jak miał wszystko rozbebeszone.
Jak chcesz odgrzybić klimę to najlepiej psikać piankę od strony filtra kabinowego po jego wyjęciu. Aplikujesz piankę zostawiasz na kilka minut. Najlepiej stary filtr pozbawić wkładu i włożyć sam plastik. Potem włączasz nawiew na obieg wewnętrzny na niskich obrotach i zostawiasz na kilkanaście minut. Potem otwierasz auto zwiększasz nawiew, przełączasz na obieg zewnętrzny i wietrzysz przez następne kilka-kilkanaście minut.
Po wszystkim wymieniasz filtr kabinowy.

W warsztatach robią to przez wylot rurki do schładzania schowka pasażera bo łatwiejszy dostęp z bańką ze środkiem do czyszczenia.

Najpierw możesz sprawdzić czy odpływ skroplin jest drożny- nie zaszkodzi a będziesz miał pewność że ci dywaników nie zaleje przy używaniu klimatyzacji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2020, 10:08 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Jader




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości