Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odpowietrzanie układu chłodzenia silnik F4R (2.0 16v) problem


pawdem
Zarejestrowani

op Po wymianie chłodnicy mam problem z ogrzewaniem, przed wymianą ogrzewanie było super auto w środku moment było zagrzane.
Mam zapowietrzony układ, proszę o procedurę odpowietrzenia , mam LPG reduktor jest niżej niż zbiorniczek wyrównawczy i niżej od odpowietrznika nagrzewnicy (tego na przewodzie) Na zapalonym silniku odkręcam śrubkę na obudowie termostatu zakręcam i następnie odkręcam śrubkę plastikową na przewodzie z nagrzewnicy coś tam sykło i następnie lał już się płyn, wiec zakręcam i całą procedurę powtarzam jeszcze parę razy, potem jeszcze silnik pracował z pół h za odkręconym korkiem ale nie widziałem żeby bąble szły, a ogrzewanie  jest dalej słabe , po zgaszeniu silnika słychać lekkie zabulkotanie oznacza zapewne że jest powietrze w układzie, jak pozbyć się powietrza w układzie siedzi zapewne gdzieś jakiś bąbel i nie chce wyjść, zauważyłem że nie ma wielkiego ciśnienia na korku zbiorniczka wyrównawczego, zauważyłem również że obudowa termostatu poci się czy może tamtędy zasysać powietrze? 
Co proponujecie bo już zgłupiałem pierwszy raz w aucie mam problem z odpowietrzeniem układu.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Zaraz po tej operacji odpowietrzania jest dobrze?
Ja po czyszczeniu nagrzewnicy nie odpowietrzałem układu. Nawet nie odkręciłem korka zbiorniczka wyrównawczego.
Układ się sam odpowietrzył w czasie jazdy. Też mam LPG i też reduktor jest poniżej nagrzewnicy.
Za każdym razem jak coś dłubię z układem chłodzenia z małym ubytkiem płynu układ sam się odpowietrza. Oczywiście po przejechaniu kilku kilometrów.
Przy dużym ubytku płynu należy odkręcić odpowietrzniki przed uzupełnianiem układu. Po nalaniu płynu zakręcasz po kolei najpierw ten na nagrzewnicy potem na obudowie termostatu jak zacznie z nich lecieć płyn bez bąbelków.
Reszta jak wyżej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  •
pawdem
Zarejestrowani

op A nie na odwrót najpierw odpowiednik na termostacie a później odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy? przewód z nagrzewnicy jest przecież wyżej

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Tam gdzie zacznie płyn wypływać wcześniej

Odpowiedz
pawdem
Zarejestrowani

op czy w tych modelach są jakieś elektryczne pompki wymuszające obieg płynu, odpowietrzyłem układ , termostat nowy założyłem nagrzewnice sprawdziłem wypłukałem z kwaskiem cytrynowym (ale nie było wiele syfu) oczywiście przy wlewaniu płynu wykręciłem odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy i ten przy termostacie , i grzeje ale słabo i musi minąć sporo czasu około 10km, co może być jeszcze nie tak? w tych modelach jest taki cycek gumowy przy termostacie wystający do góry domniemam że do odpowietrzania ( ale ja go nie mam bo mi pękł teraz mam to zaślepione) pomyślałem że może jakaś pompka jest która przestała mi pracować.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości