Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Olej na całej tylnej ścianie bloku silnika


outchorn
Zarejestrowani

op Witam serdecznie.

Wczoraj miałem okazję wymieniać pasek klinowy. Aby to zrobić rozebrałem nadkole i zobaczyłem, że cała tylna ściana bloku silnika jest w oleju.

Wyciek oleju zauważyłem już jak wymieniałem poduszki silnika w listopadzie. Wtedy myślałem, że winna jest uszczelka miski olejowej. Ze względu na zimę, postanowiłem kontrolować poziom oleju i wymienić olej wraz z uszczelką kiedy się ociepli.

Ze względu na spostrzeżenie wycieku na całej tylnej ścianie, zastawiam się skąd może lecieć olej? Uszczelka pokrywy? z przodu silnik suchy jak wiór, uszczelka nawet nie jest spocona.

EDIT:

foteczki:
[Obrazek: e0f2b30aa5ced587med.jpg]
[Obrazek: a87ebc39297764d1med.jpg]
[Obrazek: 40e06e5fd3072028med.jpg]
[Obrazek: fcc82f75ab20c77bmed.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2017, 13:41 przez outchorn.)

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Trza umyć i sprawdzić raz jeszcze.

Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op tak właśnie myślę. Benzyną? czy kupić środek w sprayu i woda? nie wiem jak dużo czujników z tyłu się znajduje, których lepiej nie zalać?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Polecam chemię do mycia silników. Bezpieczniej i szybciej.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Jak wjade tam z tylu z woda pod cisnieniem ( cisnienke jak z kranu, wąż ogrodowy) to nic nie uszkodze?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Wodą nie myj bo to się będzie tylko mazało. Jest kilka sprawdzonych metod
I- benzyna ekstrakcyjna, pędzel malarski (taki poręczny), butelka po np. płynie do okien z tzw. atomizerem.
Wlewasz benzynę do butelki i psikasz (aspekt ekonomiczny) a pędzlem myjesz no i psikasz i dalej myjesz i tak do uzyskania najwyższego stopnia wtajemniczenia a później możesz psiknąć takim odtłuszczaczem do tarcz hamulcowych w sprayu i wycierasz np. pieluchą tetrową oczywiście.
II- środek do mycia felg i to co wyżej
III- środek do mycia silników i to co wyżej
IV- benzyna ekstrakcyjna, metalowy pojemnik z dyszą dostosowany do podłączenia do kompresora o ile takowy posiadasz i to co wyżej
Tylko załóż okulary ochronne bo pryska po oczach. Ja tak myłem swój tylko jak był wyjęty z samochodu a do tego pomalowałem blok na czarno specjalną farbą do zacisków.

Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op A zwykla benzyna nie styknie?

 Dzieki za info, na przyszly weekend biore sie za mycie

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Z jednym zastrzeżeniem: uwaga na środki do mycia silników. Przed użyciem DOKŁADNIE przestudiować instrukcję użycia. Wiele z nich opartych jest na silnych zasadach (podstawą działania jest zmydlanie tłuszczu) i działa niszcząco na elementy wykonane ze stopów aluminium. A w naszych silnikach tego multum. Degradacja powierzchni metalu jest widoczna już po kilku minutach kontaktu z środkiem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości