Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Olej w intercoolerze po wymianie turbiny 1.9dci


Saruip
Zarejestrowani

op Witam mam problem z moim scenikiem a mianowicie padło mi niby turbo olej żarło na 1000km 2 l wymienione turbo po regeneraci, a tu nadal olej znika mechanik ściągnął intercooler a tam nadal olej się zbiera w dużych ilościach ??Może ktoś pomoże?? I wie co jest przyczyną tego znikna oleju?? 

pio555 napisał 13-08-2019, 21:10:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019, 21:10 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

(13-08-2019, 21:01)Saruip napisał(a): 2 l wymienione turbo po regeneraci, a tu nadal olej znika mechanik ściągnął intercooler a tam nadal olej się zbiera w dużych ilościach ??Może ktoś pomoże?? I wie co jest przyczyną tego znikna oleju?? 
wiele przyczyn najczęściej żle zregenerowane turbo
2 podstawowe pytania
-czy wymieniony zawór odmy?
-czy drożna /wymieniona odma?
poczytaj
https://www.scenic-forum.pl/Watek-saczy-...ult-Scenic


Odpowiedz
Saruip
Zarejestrowani

op Prawdopodobnie nie była sprawdzana odma,z tego co wiem mechanik nic przy niej nie robił... Ale jutro z rana zadzwonię do niego żeby to zrobił. A mechanik zdjadnozował źle zregenerowane turbo..

Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

obowiązkowo do wymiany zawór odmy


Odpowiedz
Saruip
Zarejestrowani

op Witam z rana dzwoniłem do mechanika żeby sprawdził odme ale on twierdził że nie powinno ssać oleju bo niby jest za turbiną itp... Ale zadzwonił za 30 min i jednak sprawdził wszystkie węże no i jest uszkodzona membrana. Zamówił nową odme i dzisiaj będzie założona ?

Odpowiedz
Vexus
Zarejestrowani

Odma potrafi nieźle namieszać w tym silniku (sprawdzone osobiście)

Dodam tak na marginesie, sprawdź pompę oleju, padnięte turbo w tym silniku to bardzo częsty objaw słabego smarowania. Następne mogą być panewki.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Ja tam jeżdżę bez zaworu odmy już trzeci rok i bym nie demonizował tego zużycia oleju z tego powodu.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(14-08-2019, 17:25)kszyba napisał(a): Ja tam jeżdżę bez zaworu odmy już trzeci rok i bym nie demonizował tego zużycia oleju z tego powodu.

Ja mam zawór odmy natomiast rozmawiałem na ten temat z gościem od którego kupiłem silnik. Facet twierdzi, że wywala te zawory a węże łączy zwykłą złączką. Zamontował już dziesiątki silników 1.9 i 1.5 dci i wszystko działa bez zarzutu.
A wracając do zasadniczego tematu to należy sprawdzić drożność odpływu z odmy, samej odmy no i oczywiście turbinę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2019, 06:33 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Saruip
Zarejestrowani

op Ok.. Ja będę miał jutro nową membrane wymieni ją mechanik dla pewność czy to jest przyczyna ubytku oleju. Pojeźdze trochę i napisze czy to pomogło czy nadal jest problem z olejem.. Wtedy turbina pojedzie do zwrotu

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Obecnie wszystkie turbiny regenerowane są w ten sam sposób. Wymienia się wkład (koras), jest on fabrycznie wyważony. W zależności od stanu reszty gratów wymienia się jeszcze kierownicę i zawór ciśnienia (gruszkę).
Moją turbinę robiłem w PerunTurbo, kompleksowy remont (wkład KODE i kierownica zmiennej geometrii) do tego doważenie i regulacja 850 zł. netto.
Przejechałem na niej już ponad 3kkm i mam takie spostrzeżenia, turbina startuje od spodu, ma moc nie wydaje żadnych dźwięków.
W intercoolerze nie ma grama oleju, sucho nawet nie czuć olejem, na cięgnie od klapy gaszącej nie skrapla się już olej, nie ma tam nawet brudu.
Ostatnio z żoną pogoniliśmy go w trasie 160-185km/h przez 400 km i nie wziął oleju, tyle co było na miarce tyle jest.
Na to ma wpływ wręcz fantastyczny stan silnika, który kupiłem w maju i sam go przekładałem.
Jest to 1.9 130km i tak jak sprzedawca gwarantował, panewki, wał, pierścienie, uszczelniacze zaworowe wszystko jest w stanie niemalże salonowym w silniku nie było nic grzebane. Facet sprowadza Renault z Francji typowo pod kątem sprzedaży silnika.
Właśnie uszczelniacze zaworowe mają wpływ na pojawianie się oleju w intercoolerze, kolektorze ssącym i na klapie gaszącej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości