Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

PH II 1.6 błąd C1166 + czujnik wałka rozrządu


vanbeethoven
Zarejestrowani

op Witam ponownie. Kiedy już pokochałem Scenica i pomyślałem, że następne też będzie Reno, wywołałem tym uczuciem wilka z lasu. Zaczęło się niewinnie od wyświetlonego komunikatu Check Parking Brake, bez wpływu na jazdę, ale denerwujące, gasł po wciśnięciu sprzęgła ale potem ponownie wyskakiwał (czytałem inne posty ale podobnej akcji nie znalazłem). U mechanika był spec z clipem, stwierdził błąd C1166 oraz potencjometr sprzęgła działający w zakresie od 40 do 80%, skasował go dopiero po wciśnięciu sprzęgła i kazał mi 35 razy zredukować na niższy bieg celem przyuczenia pedału. Jednocześnie wgrał mi angielski, oraz wprowadził ustawienia komputera pod numer silnika, który sam sobie znalazł. Po przejechaniu 17 km. wrócił błąd i drugi gratis Check Emission, mechanik stwierdził uszkodzony czujnik wałka rozrządu, pomimo wymiany na nowy oraz czyszczenia potencjometru sprzęgła dalej te same błędy. Dodatkowo teraz nie zwalnia automatycznie postojowego przy ruszaniu, muszę go spuszczać ręcznie. Jestem umówiony na wizytę w innym warsztacie ale mam dużo wątpliwości, już trochę kasy poszło a efektu nie widać. Wszyscy powtarzają, że Reno ma słabą elektrykę a mnie to autko po prostu siadło. Jeśli możecie pomóżcie.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

C1166 to nie bład z clipa. Nie był z clipem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A ABS przypadkiem nie strajkował ?
C1166 to błąd czujnika prędkości obrotowej tylnego prawego koła.
Konkretnie otwarty (przerwany) obwód (o ile został odczytany według kodów OBDII)
Przynajmniej u mnie tak było.
Check Emission moze byc spowodowany nieprawidłowym ustawieniem parametrów konfiguracji - co chyba było akurat tu robione (ktoś tu ostatnio opisywał historię z wprowadzeniem nieprawidłowego kod skrzyni biegów i tegoż skutki).
Tak wiec mamy dwa osobne problemy, w zasadzie nie mające ze sobą związku.
A co do braku automatycznego zwalniania hamulca: czy brak takze automatycznego zaciągania?
Jeśli zaciąga - na początek czujnik pedału sprzęgła do weryfikacji

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2015, 09:10 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Ko-ma, ja znalazłem inny opis - Czujnik położenia sprzęgła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2015, 09:10 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zgoda, może być taki opis / kod specyficzny programu.
Ja spotkałem się z kodem C1166 przy walce z ABS Volvo v-40 - i przyczyna był czujnik prawego tylnego koła.
Ale - zastrzegam - równocześnie był komunikat o błędzie ABS + wyłączenie układu ABS.
Co ciekawsze - abs odżywał podczas deszczu - deszczówka łączyła przerwę w obwodzie. Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2015, 09:13 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
vanbeethoven
Zarejestrowani

op Rzeczywiście ten błąd podał mi mechanik jak wróciłem po przyuczaniu sprzęgła a gościa z klipem już nie było. Nie znam się na tym ale mechanik podłączył własny komputer i zapewniał że to problem z potencjometrem, dokładnie czujnikiem położenia sprzęgła jak napisał Oktawiusz. Ko-ma napisał że może to mieć związek z prawym tylnym kołem, wcześniej nie było problemu z ABS choć wydaje mi się że przy ruszaniu słyszałem jakby najpierw puszczała linka z lewej a potem z prawej. Po zgaszeniu silnika zaciąga automatycznie elektryczny ręczny. Dziękuję Wam że tak szybko odpisaliście, to jeden z powodów dla których przekonuję się do tej marki.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Czujnik położenia pedału sprzęgła może powodować Ci takie wariacje. Ma wpływ na odpalanie silnika, na sterowanie hamulcem automatycznym też może mieć. Skoro diagnoskop wyrzuca jego błąd zwłaszcza wskazując na przerwany obwód to mechanik powinien zacząć od jego sprawdzenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
vanbeethoven
Zarejestrowani

op Potencjometr - czujnik sprzęgła został wyjęty, rozebrany i wyczyszczony. Mimo to nadal pojawiał się błąd możliwy do skasowania tylko po wcześniejszym wciśnięciu sprzęgła. Próbowałem poszukań na necie nowego ale bez skutku, za używkę chcą 40 - 50zł. ale może być w takim samym stanie. Czy ktoś próbował regenerować tą część? I na koniec co z tym błędem uszkodzonego czujnika wałka, pomimo wymiany na Valeo i skasowania błędu nadal go wyrzuca.Naughty

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

ale dlaczego najpierw został wymieniony czujnik wałka rozrządu. przecież go można w bardzo prosty sposób pomierzyć i stwierdzić czy jest wadliwy i nadaje się do wymiany. Czy została sprawdzona dokładnie instalacja elektryczna do tego czujnika???
odnośnie czujnika sprzęgła to wróciłbym do kogoś kto się zna na tym i jeszcze raz zrobił adaptację całego układu hamulca postojowego. Jeżeli gość który podłączył się do Twojego auta korzystał z testera który kupił na alledrogo za 800 zł to często jest tak że źle jest dana funkcja zrobiona w testerze i zamiast coś ustawić/zmienić okazuje się że rozsypuje się komputer.
Znam bardzo dużo takich sytuacji że później nawet serwis nie mógł sobie poradzić ze zmianą oprogramowania w sterowniku auta bo tester z taniego warsztatu tak namieszał.

Odpowiedz
vanbeethoven
Zarejestrowani

op Instalacja nie została sprawdzona przed wymiana czujnika, piszesz że łatwo sprawdzić czy ten czujnik jest uszkodzony, prośba o więcej szczegółów. Dalej byłem u specjalisty z oryginalnym oprogramowaniem i stwierdził że nie jest w stanie ustawić układu hamulca postojowego ponieważ tym razem czujnik biegu jałowego/wstecznego (ten z 3 PIN) zwany wyłącznikiem świateł cofania nie pokazuje położenia biegu jałowego (pokazuje tylko wsteczny), co spowodowane jest uszkodzeniem samego czujnika lub instalacji. Po tej wizycie przestał automatycznie zaciągać postojowy po wyłączeniu silnika i pojawiła się dodatkowa ikonka STOP! na wyświetlaczu a komunikat zmienił sie z Check Parking Brake na Parking Brake Fault o ile dobrze napisałem. Po prostu czarna rozpaczDown

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości