Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Padający licznik głośny wydech i przewody WN


Paweł Cyrklaf
Zarejestrowani

op Witam,
1. Jakiś czas temu kupiłem renault megane scenic i mam już nim problemy. Mianowicie jakiś czas temu pękł mi łącznik rur układu wydechowego który jest na wysokości kierowcy pod autem, założyłem nową opaskę zaciskową, ale auto pozostało dość głośne. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest, skoro rura wydechowa została połączona takim łącznikiem.
2. Ostatnio odpaliłem auto, dotknąłem przewód WN i kopnął mnie dość mocno prąd, tzn przewody WN do wymiany?
3. Od jakiegoś czasu czasami głupieją mi obroty, myślicie, że to wina przebicia na WN czy np silnik krokowy?
4. Ostatnia rzecz w momencie jak auto mi się nagrzeje to licznik przestaje wskazywać prędkość, czasami się obudzi i po chwili pada. Jak auto ostygnie i odpalę to do momentu rozgrzania znów działa. Wydaje mi się, że to może gdzieś kwestia przewodów.
 
Z góry dziękuję za odpowiedzi [Obrazek: default_smile_s.gif]
pio555 napisał 16-06-2018, 21:54:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2018, 09:14 przez Paweł Cyrklaf.)

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Gdzieś Ty tam przewód WN wyczaił? co to za silnik?

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Jedynka przedliftowa pewnie.
1. Pewnie została jakaś nieszczelność. Odpal silnik, zatkaj ręką rurę wydechową i szukaj przedmuchów. Pastę uszczelniającą dałeś przy składaniu?
2. Butelkę że spryskiwaczem weź, wody nagłej i przy pracującym silniku zrób w okolicy przewodów mgłę, najlepiej po ciemku. Jak będą widoczne iskry, to masz przebicie.
3. Oczywiście, że winne mogą być przewody.
4. Wszystko inne na wyświetlaczu działa?
Uzupełnij dane w profilu, będzie trochę łatwiej coś sugerować.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Paweł Cyrklaf
Zarejestrowani

op @ filozof
1. To jest dobra opaska http://allegro.pl/obejma-tlumik-kataliza...21460.html ?? żadnej pasty nie dawałem
2. Jest dyskoteka w nocy widać/
3. Ok
4. Tak, wszystko działa poza głupiejącą prędkością.

jakie przewody WN w rozsądnej cenie polecasz?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2018, 21:56 przez Paweł Cyrklaf.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Opaska może jest poprawna ale tam nie stosuje się żadnej uszczelki.
Trzeba zadbać o to żeby były dobrze oczyszczone elementy stykowe. Można na nie dać pastę uszczelniającą.

Opaska po założeniu powinna wciskać jeden element w drugi.

Jak w mojej jedynce poprawiali to z 45 minut się gimnastykowali żeby było dobrze. Nie obyło się bez modyfikacji opaski bo nie chciała odpowiednio ścisnąć elementów wydechu.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Przewodów Ci nie polecę, bo się nie znam Biggrin w polifcie WN jest generowane tuż nad świecą - każda ma osobną cewkę. Cewki w oryginale zdaje się były Valeo i Denso. Nie wiem, czy produkują przewody, a jeśli tak to jak jest z ich jakością.
Co do licznika - obstawiam jakieś zwarcie na linii prędkościomierz - termometr, może w momencie osiągnięcia temperatury roboczej prędkościomierz dostaje za mało prądu i się wyłącza, albo po prostu licznik umarł :|

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • Paweł Cyrklaf
Paweł Cyrklaf
Zarejestrowani

op Dziękuję @ filozof za odpowiedzi i podpowiedzi Biggrin Może ma ktoś numer katalogowy takiego łącznik elastycznego? Niestety w każdym motoryzacyjnym wymagają podania jego wymiarów, co do opaski to mają ją w każdym sklepie, o ile w tym aucie rura wchodzi w rurę, a tak chyba jest? Thumbup.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Łącznik wydechu wygląda jak na załączonym zdjęciu.
Jak pisałem powierzchnie styku trzeba oczyćcić.
Upewnić się że dobrze przylegają.
Można dać trochę pasty uszczelniającej i sprawdzić czy po założeniu opaski dobrze się spasowało.

Możesz mieć też nieszczelność na łączniku elasycznym. Aby go dobrać wystarczy zmierzyć średnice rur i długość łącznika elastycznego.

Aby zdiagnozować gdzie jest nieszczelność jedna osoba przytyka wydech a druga sprawdza gdzie dmucha.
Przy małych nieszczelnościach sprawdza się metoda z płomieniem np z zapalniczki.    

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Paweł Cyrklaf
Paweł Cyrklaf
Zarejestrowani

op Dziękuję za odpowiedź @ polaq sporo mi wyjaśniłem, kupię normalną opaskę, elastyczne złącze bo teść mówił, że jest popękane i z hałasem powinno pomóc. Co do licznika sprawdzę dopiero w weekend, bo w tygodniu praca i zero czasu. Ogólnie to podobno nie słychać go mocno, ale jak ja siedzę w kabinie to słyszę jakbym nie miał wydechu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości