Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Padający mapsensor


pablo19705
Zarejestrowani

op Instalacja Stag, zamontowana 7 lat temu, przejechane na lpg około 120 tys km. Pierwszy mapsensor padł po trzech latach, drugi po dwóch, obydwa były Staga. Kolejny chyba padł dzisiaj, tym razem Lp Tech ciśnienie gazu pokazuje 3,78, przerywa silnik i nie chce pracować. Objawy identyczne jak poprzednio. Filtry wymieniane co 10 tys km. Mapsensor zamontowany jest na dole, za chłodnicą, patrząc od przodu samochodu. Dojście jest po zdjęciu osłony dolnej silnika. Może się przegrzewać od ciepła idącego z chłodnicy? Kupię nowy, tylko jaki teraz?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2020, 09:06 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-05-2020, 09:05)pablo19705 napisał(a): Instalacja Stag, zamontowana 7 lat temu, przejechane na lpg około 120 tys km. Pierwszy mapsensor padł po trzech latach, drugi po dwóch, obydwa były Staga. Kolejny chyba padł dzisiaj, tym razem Lp Tech ciśnienie gazu pokazuje 3,78, przerywa silnik i nie chce pracować. Objawy identyczne jak poprzednio. Filtry wymieniane co 10 tys km. Mapsensor zamontowany jest na dole, za chłodnicą, patrząc od przodu samochodu. Dojście jest po zdjęciu osłony dolnej silnika. Może się przegrzewać od ciepła idącego z chłodnicy? Kupię nowy, tylko jaki teraz?

Moment, o ile pamiętam, to jest to map-sensor zintegrowany z czujnikiem temperatury.
Przy przegrzaniu może wariować czujnik temperatury, nie sensor.
Poza tym -czy aby nie dostaje zbyt wysokiego ciśnienia z reduktora butli?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

op
(09-05-2020, 17:00)ko-ma napisał(a):
(08-05-2020, 09:05)pablo19705 napisał(a): Instalacja Stag, zamontowana 7 lat temu, przejechane na lpg około 120 tys km. Pierwszy mapsensor padł po trzech latach, drugi po dwóch, obydwa były Staga. Kolejny chyba padł dzisiaj, tym razem Lp Tech ciśnienie gazu pokazuje 3,78, przerywa silnik i nie chce pracować. Objawy identyczne jak poprzednio. Filtry wymieniane co 10 tys km. Mapsensor zamontowany jest na dole, za chłodnicą, patrząc od przodu samochodu. Dojście jest po zdjęciu osłony dolnej silnika. Może się przegrzewać od ciepła idącego z chłodnicy? Kupię nowy, tylko jaki teraz?

Moment, o ile pamiętam, to jest to map-sensor zintegrowany z czujnikiem temperatury.
Przy przegrzaniu może wariować czujnik temperatury, nie sensor.
Poza tym -czy aby nie dostaje zbyt wysokiego ciśnienia z reduktora butli?

Będę wymieniał już trzeci raz. Jakie było ciśnienie z reduktora, przed awarią., nie pamiętam. sprawdzę po wstawieniu nowego. Ale ostanim razem, jak i przedostatnim , był wymieniany u gazownika, to chyba coś by z tym zrobił?

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
vasal
Zarejestrowani

Trochę odkopię temat mapsensorów. Akurat nie w Scenicu, a w Saabie 9-5 2.0T. Mam już chyba szósty albo siódmy egzemplarz - mili panowie z Pitec'a w Poznaniu za każdym razem z przykrością informują, że od jakiegoś czasu Stag dał ciała z producentem i rzeczywiście mapsensory padają jak muchy. U kumpla w 9-5 Aero ten sam problem, ma już chyba czwartą sztukę. Jedyne pocieszenie, że mam na nie ciągle gwarancję, bo przy każdej wymianie leci od nowa ;) Dwa poprzednie wytrzymały 1500 kilometrów, chwilowo jest cisza i wszystko działa. U mnie jest całe szczęście na samym wierzchu, wymiana zajmuje 3 minuty z podłączeniem komputera...
Pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

op
(23-11-2020, 17:44)vasal napisał(a): Trochę odkopię temat mapsensorów. Akurat nie w Scenicu, a w Saabie 9-5 2.0T. Mam już chyba szósty albo siódmy egzemplarz - mili panowie z Pitec'a w Poznaniu za każdym razem z przykrością informują, że od jakiegoś czasu Stag dał ciała z producentem i rzeczywiście mapsensory padają jak muchy. U kumpla w 9-5 Aero ten sam problem, ma już chyba czwartą sztukę. Jedyne pocieszenie, że mam na nie ciągle gwarancję, bo przy każdej wymianie leci od nowa ;) Dwa poprzednie wytrzymały 1500 kilometrów, chwilowo jest cisza i wszystko działa. U mnie jest całe szczęście na samym wierzchu, wymiana zajmuje 3 minuty z podłączeniem komputera...
Pozdrawiam
Marcin

Zgadza się. Ten, który wymieniłem w maju, wytrzymał do października. Odesłałem na reklamację, przysłali nowy.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
halasma
Zarejestrowani

To może zamiast wsadzac to samo G, wsadzic cos lepszego?
O ile sie da i jest takowe dostepne oczywiscie.
Mi lpgman tez wspominal o padajacych map, bo niby cos tam w gazie jest co je uszkadza. A wychodzi na to ze mamy taki syfiasty gaz ze daje w palnik filtrom. FFL u mnie nie wytrzymuje 10kkm (kme włókno) i map daje odczyty o za niskim cisnieniu

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Trzeci
Zarejestrowani

(13-12-2020, 22:14)halasma napisał(a): To może zamiast wsadzac to samo G, wsadzic cos lepszego?
O ile sie da i jest takowe dostepne oczywiscie.
Mi lpgman tez wspominal o padajacych map, bo niby cos tam w gazie jest co je uszkadza. A wychodzi na to ze mamy taki syfiasty gaz ze daje w palnik filtrom. FFL u mnie nie wytrzymuje 10kkm (kme włókno) i map daje odczyty o za niskim cisnieniu

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Dzięki temu pozbywają się felernych z magazynu....będą niskie stanu zaczną wymieniać na inne, a do tego czasu może cos poprawia w budowie .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości