Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Padło ładowanie, 100 km od domu. Dojadę na samym akumulatorze bez włączonych świateł?


Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Czyli najprawdopodobniej kończy się rolka komutatora lub szczotki regulatora.
Wstawię link do materiału wideo jak już uporam się na dniach z moim.

Odpowiedz
grzelisek
Zarejestrowani

Współczuję, ja swoim dieselkiem przeżywałem coś podobnego ponad miesiąc temu, dojechałem 70 km do domu bez włączonych odbiorników prądu. Regeneracja alternatora 170 zł, ile polecialo ### podczas wyciągania altka z auta to trudno zliczyć. Po naprawie działa jak należy.

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

op Laweta z assistance Axa, nawet szybko przyjechała. Limit zdarzeń na jedna usterkę wyczerpany, tzn drugi raz na awarie alternatora już nie przyjadą. Ale zawsze można podać inny powód, nikt na miejscu tego nie zweryfikował . Teraz
aku się ładuje, we wtorek elektryka trzeba będzie odwiedzić. Jutro podepnę maxi ecu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2019, 19:38 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Dogadasz sie z następnym laweciarzem, przeciez dla nich to kasa. Jak mi pękła nagrzewnica to nawet nie pytał co sie dzieje tylko potwierdził przez tel na infolini

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mojzesz92 za ten post post:
  • pablo19705
pablo19705
Zarejestrowani

op
(21-04-2019, 16:15)polaq napisał(a): "polaq" Spróbuj popukać w alternator. Może szczotka się przywiesiła. U mnie jak się szczotki kończyły to z 700 km tak zrobiłem ci jakiś czas popukując w alternator. Potem z 70 km bez ładowania.

Dzisiaj po uruchomieniu silnika ładowania nie ma, ale po obstukaniu alternatora ladowanie wraca. I tak po kilku próbach. Znaczy pewnie, ze coś ze szczotkami, jak kolega @ polaq pisze.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Szczotki da się wymienić bez wyciągania alternatora. Koszt całej operacji około 6 zł plus podrapane ręce. Robiłem to już w dwóch Scenicach 2.0 16V.
Alternator masz pewnie TG11C022.
Cały regulator około 170 zł Valeo. Szczotki około 6zł.
Przy okazji trzeba ocenić w jakim stanie jest komutator, bo jak mocno starty (głębokie rowki) to wypadałoby wymienić. Tego niestety nie da się zrobić bez demontażu alternatora.

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

op Szczotki wymienione u elektryka . 100 zł robocizna, 12 zł szczotki . Wymiana bez demontażu alternatora, komutator ponoć jeszcze polata...

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

To teraz uwaga: przypadek autentyczny.
Syn ma staaarą Skodę.
Taką naprawdę starą.
Kupioną z oznakami braku ładowania.
Po zakupie bez ładowania, na średniej sprawności baterii przejechała ponad 200 km.
Po podładowaniu bezproblemowo przejeżdżała kolejne kilkadziesiąt km bez jakiegoś problemu.
na światłach nie oszczędzane.
Dopiero teraz, po trzech latach, w końcu uporządkował kabelki w instalacji i jeździ - na tym samym akumulatorze.
Wniosek - jak bateria zdrowa, to DA SIĘ.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

@ ko-ma na poważnie porównujesz samochód 15lat starszy do renault? które jest naszpikowane elektroniką z każdej strony?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Fyox




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości