Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Peugeot 307 SW - opinie


jrc_69
Zarejestrowani

(25-11-2018, 20:39)PunkRock86 napisał(a): Jak w temacie. Co myślicie o tym aucie ? Interesuje mnie wersja przed liftem, kombi i wyłącznie z silnikiem benzynowym zasilanym LPG. Może ktoś z Was miał bądź ma takie auto i może podzielić się opinią ?

Miałem 307SW przez dwa lata. Silnik 2.0 136KM - przed liftem. Wersja SW jest bardzo fajna, bardzo przyjazna rodzinie, bardzo ustawna i dosyć wygodna. W tamtych czasach oferowała najwięcej miejsca w kabinie wśród wszystkich aut tej klasy. Bagażnik wystarczająco duży. Opcjonalnie 2 fotele w wersji 7-osobowej w bagażniku z możliwością bardzo szybkiego demontażu. Szklany dach - super bajer mimo, że w upalne dni bardzo grzeje w głowę. W mrozy natomiast lepiej nie odsuwać dachu bo strasznie wolno chodzi i może się coś niechcący urwać i kłopot gotowy. Tylne 3 fotele można konfigurować na różne sposoby dzięki czemu w bagażniku można zmieścić nawet długi regał (przepinamy po prostu jeden fotel do bagażnika). Stoliki w oparciach to raczej mało używany bajer, podobnie jak w Scenicach. Wyposażenie w SW dosyć bogate: zawsze klimatronik bardzo dobrze działający, czasem przepalaja się lampki i trzeba w nocy trafić "po palcu".
Podgrzewanie foteli w większości SW już nie działa. Maty są wklejone w tapicerkę i raczej nieopłacalne do naprawy. Seryjnie przydymione szyby mogły by bardziej zatrzymywać ciepło.
2.0 w benzynie bardzo dobrze rozpędza SW do wysokich prędkości, chociaż potem robi się dość głośno. Spalanie zaczyna sie od 7l/100km w trasie (ok. 120km/h) i kończy na około 12l zima w mieście, na bardzo krótkich odcinkach. 2.0 dobrze znosi dobre instalacje LPG. Butle na ogół montuje się pod autem w miejscu koła zapasowego. Winda od zapasu jest dosyć słabym punktem 307SW i często nie działa. Lepiej to sprawdzić niż potem nie móc opuścić kolą w razie przebicia. Auto lubi wysokie obroty, wtedy najlepiej się rozpędza. 2.0 lubi czasem wypić trochę oleju 5W, u mnie od wymiany do wymiany, na bagnecie schodziło z max do min. Słabym punktem osprzętu jest moduł cewek zapłonowych. Nie da się wymienić jednej tylko trzeba kupić całą "listwę". Nowa, dobrej firmy to koszt ok. 600PLN. Skrzynia biegów trochę wyje na pierwszym biegu ale to podobno znana przypadłość. Pająk przy kierownicy potrafi się szybko zużyć, nowy dosyć drogi. Klapki w kolektorze potrafią denerwująco rzegotać przy przyspieszaniu. Czujniki cofania potrafią się zepsuć. Zero śladu rudej na karoserii, jedynie podwozie nabierało rdzawego nalotu - warto zakonserwować. Poza tym bardzo fajne auto. Sprzedałem tylko dlatego, że w mieście dosyć dużo palił na krótkich odcinkach a LPG przy moich kilometrach się nie opłacało. Tyle pamiętam. Pozdrawiam.
Kolega ma 307 kobi po lifcie 1.6 benzyna od ładnych kilku lat i nie narzeka. No, może jedynie na przyspieszenie. Spalanie podobne jak w 2.0.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2018, 16:52 przez jrc_69.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jrc_69 za ten post post:
  • PunkRock86
ko-ma
Zarejestrowani

Skoro już mowa o module cewek - w Peugeotach jest to element naprawialny, nawet we własnym zakresie (robiłem dwa razy w 406 1,8 16v) - przepalają się łączniki prądowe zalane żywicą, wystarczy rozhermetyzować moduł i dorobić je nowe, następnie zalewając żywicą epoksydową.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • PunkRock86
PunkRock86
Moderatorzy

op
(05-12-2018, 16:52)jrc_69 napisał(a):
(25-11-2018, 20:39)PunkRock86 napisał(a): Jak w temacie. Co myślicie o tym aucie ? Interesuje mnie wersja przed liftem, kombi i wyłącznie z silnikiem benzynowym zasilanym LPG. Może ktoś z Was miał bądź ma takie auto i może podzielić się opinią ?

Miałem 307SW przez dwa lata. Silnik 2.0 136KM - przed liftem. Wersja SW jest bardzo fajna, bardzo przyjazna rodzinie, bardzo ustawna i dosyć wygodna. W tamtych czasach oferowała najwięcej miejsca w kabinie wśród wszystkich aut tej klasy. Bagażnik wystarczająco duży. Opcjonalnie 2 fotele w wersji 7-osobowej w bagażniku z możliwością bardzo szybkiego demontażu. Szklany dach - super bajer mimo, że w upalne dni bardzo grzeje w głowę. W mrozy natomiast lepiej nie odsuwać dachu bo strasznie wolno chodzi i może się coś niechcący urwać i kłopot gotowy. Tylne 3 fotele można konfigurować na różne sposoby dzięki czemu w bagażniku można zmieścić nawet długi regał (przepinamy po prostu jeden fotel do bagażnika). Stoliki w oparciach to raczej mało używany bajer, podobnie jak w Scenicach. Wyposażenie w SW dosyć bogate: zawsze klimatronik bardzo dobrze działający, czasem przepalaja się lampki i trzeba w nocy trafić "po palcu".
Podgrzewanie foteli w większości SW już nie działa. Maty są wklejone w tapicerkę i raczej nieopłacalne do naprawy. Seryjnie przydymione szyby mogły by bardziej zatrzymywać ciepło.
2.0 w benzynie bardzo dobrze rozpędza SW do wysokich prędkości, chociaż potem robi się dość głośno. Spalanie zaczyna sie od 7l/100km w trasie (ok. 120km/h) i kończy na około 12l zima w mieście, na bardzo krótkich odcinkach. 2.0 dobrze znosi dobre instalacje LPG. Butle na ogół montuje się pod autem w miejscu koła zapasowego. Winda od zapasu jest dosyć słabym punktem 307SW i często nie działa. Lepiej to sprawdzić niż potem nie móc opuścić kolą w razie przebicia. Auto lubi wysokie obroty, wtedy najlepiej się rozpędza. 2.0 lubi czasem wypić trochę oleju 5W, u mnie od wymiany do wymiany, na bagnecie schodziło z max do min. Słabym punktem osprzętu jest moduł cewek zapłonowych. Nie da się wymienić jednej tylko trzeba kupić całą "listwę". Nowa, dobrej firmy to koszt ok. 600PLN. Skrzynia biegów trochę wyje na pierwszym biegu ale to podobno znana przypadłość. Pająk przy kierownicy potrafi się szybko zużyć, nowy dosyć drogi. Klapki w kolektorze potrafią denerwująco rzegotać przy przyspieszaniu. Czujniki cofania potrafią się zepsuć. Zero śladu rudej na karoserii, jedynie podwozie nabierało rdzawego nalotu - warto zakonserwować. Poza tym bardzo fajne auto. Sprzedałem tylko dlatego, że w mieście dosyć dużo palił na krótkich odcinkach a LPG przy moich kilometrach się nie opłacało. Tyle pamiętam. Pozdrawiam.
Kolega ma 307 kobi po lifcie 1.6 benzyna od ładnych kilku lat i nie narzeka. No, może jedynie na przyspieszenie. Spalanie podobne jak w 2.0.

Piękne dzięki - bardzo przydatna recenzja Biggrin

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Grzesieksz
Zarejestrowani

Bardzo mi się podoba i też brałem pod uwagę wybierając samochód. Jednak padło na scenica . Kolega ma w benzynie i jest zadowolony.

Wysłane z telefonu

Jest jak jest Biggrin
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Tylko jesli 307 wchodzi w grę - szukajcie wercji po liftingu ( okrągłe lampy przeciwmgielne ).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości