Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

"Pływanie" przodu po drodze a łożyska amortyzatorów


Trodor
Zarejestrowani

op Siema, ostatnio robiłem przegląd przedniej osi przed wymianą hamulców żeby wiedzieć co ewentualnie zamówić.

Ogólnie szukam przyczyny ewidentnie zmniejszonej stabilności w prowadzeniu.
Podejrzewam kiepskie opony zimowe, po dopompowaniu chyba jakby lepiej ale nie wiem.
Jednak jak miałem ściągnięte koła i podniesiony cały przód, nie znalazłem żadnych luzow na żadnym elemencie kierowniczym lub zawieszenia.

Jedyne co zauważyłem to fakt że ręcznie obracając zwrotnice, strzela coś nad sprezynami - jakby łożysko. Tak jakby naprezala się lekko sprężyna i w pewnym momencie puszcza. Po obu stronach.
Ruszając kierownicą jest wszystko ok.
Jednocześnie wydaje mi się że muszę użyć zbyt dużej siły do obracania zwrotnicą ręcznie...

Jak myślicie, może to wskazywać na łożyska amorków?
Dziwi mnie to że jak auto stoi na kołach, żadnego problemu nie czuć i nie słychać. Tylko jakby miota nim coś w szybszych zakrętach.

Ewentualnie jeszcze same amortyzatory są padaka. Ale na przeglądzie parę miesięcy temu nic nie wyszło, miały oba chyba powyżej 60% sprawności

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

60% sprawności w tak wysoko położonym środkiem ciężkości jaki ma SC2 to totalny szajs
Do tego jeszcze przyblokowujące się łożyska poduszek amortyzatorów i mamy istne KOMBO do "pływania" i prowadzania i autem na nierównościach.
Zadając pytanie udzieliłeś równocześnie trafnej odpowiedzi na twój problem.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie będą to amortyzatory, 60 % to dobry wynik. Czy myślisz że po wymianie będziesz mieć więcej jak 80%?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Poduszka i łożysko do wymiany, na początek

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2019, 10:38 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • A2-eR11
haszczurur
Zarejestrowani

Łożyska na kolumnach mogą wydawać dźwięki podobne do strzelającej sprężyny.
Nie musi to być objaw uszkodzenia, po podniesieniu samochodu zmienia się kąt na kolumnie wtedy lekko otwiera się obudowa łożyska i to ona tak psztyka. Jak auto stoi na kołach to nie psztyka.
Pływanie przodu bądź jak ucieka tył to wina amortyzatorów.
Poza tym poduszki łatwo sprawdzić, naciskasz mocno na przód a druga osoba kładzie rękę na górze Mc persona jak stuka to do wymiany.
Druga metoda, przód podlewaruj na około 20-30 cm pod koło podłóż długi gruby drąg bądź rurę. Złap za jej przeciwległy koniec i energicznie podnoś do góry. Jak będzie stukało to poducha do wymiany.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Marian1981, paker228, Trodor
ko-ma
Zarejestrowani

W Grandzie mieliśmy problem z pływaniem po drodze.
Rama pomocnicza była luźna / poluzowane śruby.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

op Właśnie o to chodzi ze jak stoi normalnie to nie idzie żadnego problemu wyczuć. Muszę w takim razie zacząć diagnostykę pod tym kątem, ale dopiero po robocie z hamulcami bo za dużo naraz

Uświadomiliscie mi przynajmniej ze jakas lipa musi być z tym, bo układ kierowniczy jest ok... Ramy jeszcze raz posprawdzam ale raczej na pewno bym zauważył z kanału.

Dzięki wielkie narazie

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(22-03-2019, 14:06)Trodor napisał(a): Właśnie o to chodzi ze jak stoi normalnie to nie idzie żadnego problemu wyczuć. Muszę w takim razie zacząć diagnostykę pod tym kątem, ale dopiero po robocie z hamulcami bo za dużo naraz

Uświadomiliscie mi przynajmniej ze jakas lipa musi być z tym, bo układ kierowniczy jest ok... Ramy jeszcze raz posprawdzam ale raczej na pewno bym zauważył z kanału.

Dzięki wielkie narazie

#Wytapatalkowane

Tak po prostu - nie zauważysz, jak nie patrzysz dokładnie tam.
Kawałek łoma, solidnie się zaprzeć - i wszystko pokaże.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(22-03-2019, 10:36)Mati napisał(a): Nie będą to amortyzatory, 60 % to dobry wynik. Czy myślisz że po wymianie będziesz mieć więcej jak 80%?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Poduszka i łożysko do wymiany, na początek

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin
Procenty procentami.... Powiedziałbym że one niczego nie odzwierciedlają. Ważny jest wykres. Jeśli się. Pokrywają oba to jest git. Jeśli tylko patrząc na %to u mnie w sluzbuwce trzeba by wymienić, bo pokazało na tylnej osi 12% a to. Dlatego że jest tam resor. pusta paka i robi swoje a wykres wyszedł ładnie. A samochod ma 2 lata.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(22-03-2019, 17:15)scrabi83 napisał(a):
(22-03-2019, 10:36)Mati napisał(a): Nie będą to amortyzatory, 60 % to dobry wynik. Czy myślisz że po wymianie będziesz mieć więcej jak 80%?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Poduszka i łożysko do wymiany, na początek

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin
Procenty procentami.... Powiedziałbym że one niczego nie odzwierciedlają. Ważny jest wykres. Jeśli się. Pokrywają oba to jest git. Jeśli tylko patrząc na %to u mnie w sluzbuwce trzeba by wymienić, bo pokazało na tylnej osi 12% a to. Dlatego że jest tam resor.  pusta paka i robi swoje a wykres wyszedł ładnie. A samochod ma 2 lata.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
To tak jak z korektami wtrysków, niby w normie a 4 wtryski uszkodzone.

(22-03-2019, 14:06)Trodor napisał(a): Właśnie o to chodzi ze jak stoi normalnie to nie idzie żadnego problemu wyczuć. Muszę w takim razie zacząć diagnostykę pod tym kątem, ale dopiero po robocie z hamulcami bo za dużo naraz

Uświadomiliscie mi przynajmniej ze jakas lipa musi być z tym, bo układ kierowniczy jest ok... Ramy jeszcze raz posprawdzam ale raczej na pewno bym zauważył z kanału.

Dzięki wielkie narazie

#Wytapatalkowane

Dokładnie, jak stoi na kołach to nie strzela. 
Zwróć uwagę, że łożysko kolumny zamknięte jest w dwuczęściowej, dwukolorowej (kremowo/czarnej) bądź jednokolorowej (czarnej) obudowie. Części obudowy łączone są za pomocą zatrzasków. Jak podniesiesz samochód to właśnie ta obudowa otwiera się a jak kręcisz kołami zamyka i to jest właśnie owe strzelanie. Jak postawisz samochód na kołach to obudowa zatrzaskuje się i kręcąc kołami nic nie strzela.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2019, 18:31 przez haszczurur.)

Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

Borykam się z taką samą przypadłością. Auto jedzie, gdzie chce, ruszając na maksymalnie skręconych kołach da się odczuć jakby poślizgi samochodu. Luzów żadnych nie ma, maglownica w super stanie, wszystkie tuleje sztywne, opony nowe.
Dziś podniosłem przód auta i zauważyłem, że amortyzator od strony kierowcy jest cały tłusty, drugi suchy. Nie wiem, czy może to być przyczyna
   

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości