Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Po wymianie rozrządu 1,9 dci


Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Witam
Jestem dzień po wymianie rozrządu i dziś słyszę dziwne dźwięki z okolicy rozrządu
Podsyłam link do filmiku

https://drive.google.com/open?id=1x1PTWC...rMU8QOoHDI

co poszło nie tak ?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Albo napinacz albo koło na pompie wtryskowej nie ma osiowości.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op
(13-06-2019, 20:22)krzysztofk napisał(a): Albo napinacz albo koło na pompie wtryskowej nie ma osiowości.

Czy moge tak jeżdzić bo najprędzej przyjmie mi do reklamacji za 2 tygodnie Sad

(13-06-2019, 20:22)krzysztofk napisał(a): Albo napinacz albo koło na pompie wtryskowej nie ma osiowości.

Ale przed wymianą nie było czegoś takiego ???

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2019, 20:40 przez Arthuro Arthuro.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

to chyba na jego odpowiedzialność będziesz jeździł dwa tygodnie.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op
(13-06-2019, 20:44)krzysztofk napisał(a): to chyba na jego odpowiedzialność będziesz jeździł dwa tygodnie.

czy coś złego moze się stać ?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Dźwięk pochodzi z pompy wysokiego ciśnienia.
Albo jest już zatarta na wałku albo za mocno napięty pasek rozrządu.
Teraz po wymianie silnika miałem to samo za mocno naprężyłem pasek po odpuszczeniu dźwięk zniknął.

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Jeżeli chodzi o dzwięk to jest bardzo podobnie do tego z filmiku - czy to źle naciągnięty pasek ?
Dodam też ze to najtańszy zestaw jaki był

https://youtu.be/shMCT7yuXpA

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Za mocno naciągnięty pasek rozrządu.
Paski różnią się pod względem elastyczności i zależy tylko od danego producenta. Dlatego za każdym razem naprężenie paska należy regulować indywidualnie.
Poza tym rolka bądź któreś koło jest krzywe bo pasek nie chodzi równo.
To miarowe szuranie pochodzi z pompy wysokiego ciśnienia, jak nie ustawisz prawidłowo rozrządu to ją zatrzesz na wałku i będzie tak tarła cały czas.
Za mocne napięcie paska powoduje obciążenie na wałek rozrządu no i na sam pasek.
Przecież to widać i słychać, że jest źle ustawiony rozrząd.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2019, 06:10 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Arthuro Arthuro
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Mechanik zobaczy co jest nie tak, ale czy może być to wina taniego zestawu ? Chodzi mi o pasek - może tak pracować jeżeli to jakaś taniocha ? Nie ukrywam,że oddałem auto i poprosiłem o tani zestaw.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Wstępnie sam możesz sprawdzić naprężenie paska.
Wyjmij żółty kawałek plastikowej zaślepki i sprawdź ugięcie paska.
Nie może być luźny ale powinien dać się ugiąć a także obrócić do około 90 stopni.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości