Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Podczas jazdy zgasł silnik


TyszAnka
Kobiety

op Rennault grand scenic 1,9 dci,rok 2005
Witajcie,Jadąc z prędkością 157km/h zgasl silnik,sygnalizując to kontrolką akumulatora.Dzien wczesniej auto odebrane z warsztatu po regeneracji alternatora.Zanim silnik zgasł,poczuliśmy swąd palonej gumy. Pod maską wyciek ze zbiornika plynu chlodniczego,ale korka nie wywaliło.woda sie zagotowała.Po regeneracji alternatora,podjechalismy do sklepu z aku,zmierzono i powiedziano ze alternator w pelni nie laduje,wynik 13,57,wlaczajac swiatla mijania,swiecily sie jednoczesnie swiatla mijania i postojowe,nie dalo sie inaczej.Przy awarii nie slyszalam zgrzytania,ani stukania pod maska,gdyż byla glosna muzyka.po wylaczeniu sie silnika przycisk start/stop nie dzialal,silnik nie kręcił,caly czas swiecila kontrolka akumulatora.Po ok godzinie silnik tak jakby krecil,ale nie odpalał.fartuch pod silnikiem ledwo sie trzymal,oraz nie podokrecana guma pod zderzakiem latala..tak jakby przy regeneracji alternatora nie poskrecano tak jak być powinno.Rozrzad wymieniał poprzedni wlasciciel 225 000km,kupilismy auto z przebiegiem 235000km,zrobilismy 1200 km i zgasl.Kilka osob mowi ze to rozrząd,mechanik dzis zaczął zagladac,mówił ze rozrzad,czekamy na miejsce u mechanika.Czy silnik zostal uszkodzony? Co się moglo stać? Matuchno,koszty pewnie nieziemskie.....Pozdrawiam :-)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Jak się woda zagotowala to nie pokazywał wyższej temp?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Fakt ladowanie mogło być troszkę większe

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2016, 22:03 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
TyszAnka
Kobiety

op Nie pokazywal wyzszej temperatury.Wlasnie taki maly szczegol.przed awaria alternatora jak tem byla powyzej 32°C to po odpaleniu auta wlaczal sie wentylator pod maską.Po regeneracji alternatora nie wlaczal sie,a byl wtedy upal.....i te swiatla...jakies zwarcie? Złe podlaczenie alternatora?

Pozdrawiam
TyszAnka

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

ze swiatlami to tak jest... wlaczaja sie wszystkie wtedy - drogowe, mijania i pozycyjne. To jest fabrycznie zrobione.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Drogowe i mijania jednocześnie?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

w scenicu? tak. Akurat w tym tak jest ze jak wlaczasz drogowe to mijania nie gasna tylko sie pala. W wiekszosci aut mijania gasnie wlasnie a drogowe sie zapalaja. Tez sie dziwilem swego czasu ze tu tak jest zrobione.

mam na mysli wylcznie sc II, w I albo III to nie wiem jak jest

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2016, 23:19 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
TyszAnka
Kobiety

op Przed wymiana alernatora tak nie bylo.wlaczalam swiatla mijania to swiecily mijania,przekrecalam na postojowe,to swiecily postojowe.....

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Jak ustawiasz postojowe to świeca Ci mijania również?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Coś mi się wydaję ten elektryk za dużo grzebal.

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2016, 00:58 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Mati, a co się dziwisz, że nie pokazywało wyższej temp? Czy światła i brak pracy wentylatora? Po prostu przy tej robocie z wymianą/regeneracją alternatora spieprzyli robotę.
TyszAnka oddaj auto do tego warsztatu i niech naprawiają co spieprzyli, bo to ewidentnie ich wina.
Po mojemu, podczas tej "naprawy" tak jak piszesz: "fartuch pod silnikiem ledwo sie trzymal,oraz nie podokrecana guma pod zderzakiem latala..tak jakby przy regeneracji alternatora nie poskrecano tak jak być powinno." po prostu spartolili robotę i popsuli. Jak nie chodził wentylator, to się obawiam najgorszego, tzn wydmuchania uszczelki pod głowića (stąd ten swąd spalonej gumu) i na początek to radziłbym sprawdzić.
Jednak jak nie było jechane długo bez wentylatora, tzn jakiś większy przebieg to może się nic nie stało. Ale elektrykę trzeba dokładnie sprawdzić.
Tak to niestety dzisiaj działają warsztaty.
ps czasem oglądam ten program na TVN Turbo, to włos się na głowie jeży jak "mechanicy" partolą robotę.
Ja naprawiam/wymieniam sam jak tylko mogę, lub u brata czy kuzyna.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

I niech przy okazji sprawdzą napęd tj. sprzęgło alternatora, pasek i koło pasowe.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości