Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Podłączenie niefabrycznego radia


ggregory93
Zarejestrowani

op Witam

Mam problem z podłączeniem radia niefabrycznego , mianowicie podpinam kable głośnikowe (z tym nie ma problemu) oraz  łącze zasilające żółty z żółtym , czerwony z czerwonym , czarny z czarnym, i po takim podłączeniu panel od radia mignie i to wszystko. Nie działa , według  instrukcji na radiu żółty to akumulator, czarny uziemienie a czerwony ACC (cokolwiek to oznacza) niebieski antena.

Macie pomysły? czy coś robię nie tak??

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

O matko.
Nie sugeruj się kolorami!
Zapewne w tym radiu masz standardową kostkę iso.
W podejrzewam, że zamieniłeś bieguny dodatnie.
Jeden jest na stałe, a drugi pojawia się dopiero jak przekręcisz kluczyk
Po pierwsze sprawdź w którym z kabli jest cały czas +
a w którym pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka
Następnie sprawdź na radiu, gdzie jest napis + memory, tam podłącz ten w którym jest na stałe +
Tam gdzie jest napiane ground podłączasz masę czyli -
A ten trzeci kabel, to + POWER który pojawia się kiedy przekręcasz stacyjkę
Jak tak podłączysz to niema bata, musi działać.
Prąd sprawdzisz zwykłym multimetrem albo jakąkolwiek żaróweczką na 12v

Odpowiedz
ggregory93
Zarejestrowani

op Wszystko rozumiem o czym mówisz , ale żadne kombinacje nie dają rezultatu , a za dużo ich nie ma skoro są tylko 3 kable , widać że instalacja była przerabiana już przez kogoś , ale coś mi tu nie pasuje... w autku są 3 kable i tak jak mówisz 3 idą od radia , tylko że w samochodzie żółty z czerwonym są spięte razem a żółty zaizolowany , czarny to masa, spójrz na zdięcie , w fabrycznym radiu to działa , może tu jest problem??

https://zapodaj.net/930ff3b9fcac1.jpg.html

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Ale bajzel.
Ale spoko już widzę, że ktoś był "trolem" i zrobił radio na stałe.
Czyli czy kluczyki były czy nie, radio i tak dało się włączyć.
Teraz musiasz to naprawić.
Ten czerwony który rozchodzi się na 2 przewody żółty i czerwony, rozłącz.
I tym sposobem będziesz miał
1 czarny /-masa
2 czerwony / + (prawdopodobnie stały z akumulatora)
3 żółty / + (prawdopodobnie pojawia się po przekręceniu kluczyka)
Co do dwaóch przewodów czerwonego i żółtego to musisz sprawdzić któru jest który, i podłączyć je zgodnie z tym co pisałem wcześniej.
UWAGA!!! Trzymaj te kable z dala od siebie bo będzie zwara, (sprawdź też bezpieczniki)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

(20-12-2018, 18:47)ggregory93 napisał(a): https://zapodaj.net/930ff3b9fcac1.jpg.html
armagedon Shocking
 ogólnie wyłap stały plus i plus po stacyjce. w radiu mostkujesz czerwony z żółtym  i podłączasz na stały plus . wtedy rado gra niezależnie od stacyjki. ale może żreć prąd przy stanie standby
W innym przypadku jak chcesz aby radio wyłaczało się po wyjęciu kluczyka i załączało po załączeniu w pozycje  MAR podłączasz kolory ze sobą na wzajem.Z zachowaniem oczywiście odpowiednich plusów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018, 19:56 przez mariusz#.)

Odpowiedz
ggregory93
Zarejestrowani

op Niestety dalej pojawia się ten sam problem przy jakimkolwiek podłączeniu panel mrugnie i to wszystko , podejrzewam że ktoś narobił jeszcze większego bałaganu, skorzystam z usług specjalisty , niech on się głowi, dzięki za porady.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

efektem tego jest brak ciągłego plusa. gdzieś ginie po drodze. miałem tak przy kilku autach w których podłączałem radia. niby miernik wskazywał wartość napięcia na przewodzie 12V ale już po podłączeniu do obornika było 0V. jedyne rozwiązanie to bezpośredni plus najlepiej z akumulatora, albo szukać przerwy po drodze ale to będzie trudne. Można jeszcze próbować wymienić przewód od skrzynki bezpieczników do radia

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości