Maniek7
1,786
3
24
43
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Grabków\ Radom
Maniek7
Zarejestrowani
— 09-02-2014, 21:53
op
Witam, wszystkich. Mam zamiar na wiosnę kupić autko dla mnie mojej Żony i małej córeczki.
Wybór padł na Renalut Scenic II od 2004-05. Samochodem głównie będe się poruszał po mieście myślę że rocznie zrobimy od 7000 do 10000.Największy problem mamy z wyborem silnika tzn. benzyna czy diesel. Wiem że są zwolennicy jednego jak i drugiego. Ja osobiście bardzie jestem za dieslem przede wszystkim dlatego że benzyna 2.0 16V spali mi od 10-13l w mieście co prawda jest mniej awaryjną jednostką ale oczywiście zależy od egzemplarza ,kolejna sprawa to koszt zakupu jest droższy o 1000-2000 zł, myślałem też o gazie ale wogóle mi się nie zwróci(zakup dobrej instalacji to od 2200-2600zł). Co do diesla spali mniej (1.9 Dci 120 KM) ale jest więcej rzeczy które sie moga zepsuć.Czekam na jakieś opinie. Na innych portalach na których byłem zdania są podzielone.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2014, 20:12 przez mojzesz92.)
•
PRZEMO
32,337
67
7849
19,623
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 09-02-2014, 23:10
Ja też jestem zwolennikiem diesla lecz jeśli chodzi o miasto to moim zdaniem lepsza benzyna bądź benzyna plus LPG.
Diesel aby pracowal poprawnie powinien być dogrzany a raczej ciężko go dogrzać na krótkich odcinkach.
Jeżeli chodzi o Diesla to do miast bez FAP.
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
Oktawiusz
14,810
56
2029
683
INNY
2019
INNY
Warsaw, Poland
Maniek7, przy takich planowanych przebiegach nie pchaj się w diesla. Mi po Warszawie (tak, wiem, to specyficzne miasto) 1,9dci wciąga 7-8L. Przy mrozach podchodzi śmiało pod dychę. W trasie zejdziesz na 5,3 jak się postarasz a realnie wyjdzie Ci 5,7-6L.
2.0B doskonale radzi sobie z instalacją gazową. Diesel natomiast to wiecznie martwienie się o jakość paliwa, wtryski, koło dwumasowe, EGR, intercooler, turbina itd. Ja swojego diesla doprowadziłem już prawie do jakiegoś rozsądnego stanu ale nasz związek miał bardzo trudne początki. Włożyłem w auto 3,5 tys a zrobiłem 8tys km w 8 miesięcy. Gdzie tu sens i opłacalność?
W 2.0B będziesz miał frajdę z jazdy, ciszę w aucie i spokój w głowie. Jedyne usterki, których możesz się spodziewać do KZFR (spory koszt) i cewki, które drogie nie są. Diesel przy małych dystansach to bardzo złudna oszczędność. No chyba, że kupisz auto po kimś kto naprawdę dbał i nie włożysz grosza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2014, 23:29 przez Oktawiusz.)
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
kermitzaba
— 10-02-2014, 09:52
Krótkie trasy - benzyna, długie - diesel. Ja wcześniej jeździłem benzynowym silnikiem (Clio) ale teraz jak robię już 15-20k km rocznie to wybrałem diesla. Co do kosztów - zależy jaki egzemplarz kupisz, możesz trafić dobrze lub źle, musisz dobrze doglądać przy wybieraniu samochodu wszystko co się da. Życzę szczęścia przy wyborze
Możesz tu wklejać linki z aukcji, pomożemy, dopowiemy.
•
kotleto
5,402
22
2610
288
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 10-02-2014, 10:57
ja jestem z a benzyną tym bardziej że głównie do miasta. ja robię głównie po mieście 18-20 tyś km rocznie i uznałem że gaz dla mnie będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli planujesz zagraniczne podróże to raczej ON , ponieważ poza granicami PL koszty tankowania lpg powodują wątpliwą opłacalność.
•
miro
12,322
39
2638
595
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Chorzów
miro
Moderatorzy
— 10-02-2014, 11:01
Ja posiadam 2.0 16V benzyna w mieście trochę spala ok 9.5l na trasie ok 7.5l
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi miro za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to miro for this post
• Maniek7
Espera
— 10-02-2014, 11:03
Tylko i zawsze Pb + LPG. Diesel się do osobówek nie nadaje
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Espera za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Espera for this post
• Maniek7
Ferguss
783
1
10
7
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Szczecin
Ferguss
Przyjaciele forum
— 10-02-2014, 11:30
A ja mam benzynówki i klekoty... Klekotem do pracy mam 13 km w jedną stronę, mocno się nie nagrzeje. Spalanie pokazuje 6,7 jak jadę normalnie, a koło 8 jak poświruję
Czy preferuję któryś z nich konkretnie? Diesel jeszcze mi się nigdy nie zepsuł, więc o awaryjności nie mogę powiedzieć.
•
Maniek7
1,786
3
24
43
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Grabków\ Radom
Maniek7
Zarejestrowani
— 10-02-2014, 18:53
op
(09-02-2014, 23:10)PRZEMO napisał(a): Ja też jestem zwolennikiem diesla lecz jeśli chodzi o miasto to moim zdaniem lepsza benzyna bądź benzyna plus LPG.
Diesel aby pracowal poprawnie powinien być dogrzany a raczej ciężko go dogrzać na krótkich odcinkach.
Jeżeli chodzi o Diesla to do miast bez FAP. Dziękuje za opinie. Wiem że diesel musi trochę po pracować, ale zawsze można go na chwilkę przed jazdą rozgrzać Co do FAP-a do wiem że bez niego.Pozdrawiam
(09-02-2014, 23:27)OKTAWIUSZ napisał(a): Maniek7, przy takich planowanych przebiegach nie pchaj się w diesla. Mi po Warszawie (tak, wiem, to specyficzne miasto) 1,9dci wciąga 7-8L. Przy mrozach podchodzi śmiało pod dychę. W trasie zejdziesz na 5,3 jak się postarasz a realnie wyjdzie Ci 5,7-6L.
2.0B doskonale radzi sobie z instalacją gazową. Diesel natomiast to wiecznie martwienie się o jakość paliwa, wtryski, koło dwumasowe, EGR, intercooler, turbina itd. Ja swojego diesla doprowadziłem już prawie do jakiegoś rozsądnego stanu ale nasz związek miał bardzo trudne początki. Włożyłem w auto 3,5 tys a zrobiłem 8tys km w 8 miesięcy. Gdzie tu sens i opłacalność?
W 2.0B będziesz miał frajdę z jazdy, ciszę w aucie i spokój w głowie. Jedyne usterki, których możesz się spodziewać do KZFR (spory koszt) i cewki, które drogie nie są. Diesel przy małych dystansach to bardzo złudna oszczędność. No chyba, że kupisz auto po kimś kto naprawdę dbał i nie włożysz grosza. Dziękuję za opinię.Zgadzam się z tym co napisałeś ze spalaniem oraz częściami,ale zawsze jest jakieś ale w tym wypadku jest to cena, chyba że mi się uda kupić benzynę do 12000 zł w polsce a jest ciężko znaleźć dobre auto w benzynie w tej cenie,natomiast planuje chyba kupić za granicą.Pozdrawiam
(09-02-2014, 23:48)karllo napisał(a): ja akurat jestem za benzyną i LPG jeśli potrzeba... ale też zależy ile lat chcesz mieć scenika...
taki przebieg jest moim zdaniem na granicy opłacalności czyli po 1,5 roku max 2 powinno się zwrócić... a co dalej...
na pewno banan na twarzy się pojawia przy tankowaniu LPG...
i tak jak wcześniej napisali Przemo i Oktawiusz na miasto tylko benzyna... ale czy 2l to już bym się zastanowił jak dla kobiety...
A tak w ogóle to witam Radomiaka
mieszkasz czy tylko zaglądasz?
Dziękuję za opinię. Chcę mieć 5-6 lat zresztą zapomniałem dodać najważniejszego że jest to moje pierwsze auto, a dodam że prawo jazdy mam 10 lat .
co do twoich wyliczeń jeśli chodzi o samą instalację to jest ok 3-3,5 roku
ale doliczając zakup od 1500-3000 zł zwrot jest od 4,5 do 6 lat nie wliczając oczywiście jakiś poważnych awarii. Zwrot jeśli chodzi o dobrego diesla to jest od 1 roku do 2 w zależności od jazdy czy to w mieście czy na trasie.Witam Radomianina ja jestem tubylcem bo mieszkam tu od 5 lat a do czasu jeżdżę do siebie w góry. A tobie jak się jeździ Scenic II?Pozdrawiam
(10-02-2014, 09:52)kermitzaba napisał(a): Krótkie trasy - benzyna, długie - diesel. Ja wcześniej jeździłem benzynowym silnikiem (Clio) ale teraz jak robię już 15-20k km rocznie to wybrałem diesla. Co do kosztów - zależy jaki egzemplarz kupisz, możesz trafić dobrze lub źle, musisz dobrze doglądać przy wybieraniu samochodu wszystko co się da. Życzę szczęścia przy wyborze
Możesz tu wklejać linki z aukcji, pomożemy, dopowiemy.
Co do tras to teoretycznie się z Tobą zgodzę ale w praktyce jeśli biorąc miasto w którym obecnie mieszkam, większość Sceniców(ale i renówek) jeździ w dieslu nie wiem z czego to wynika. Co do kupna to bez dobrego mechanika i lakiernika nie ma sensu szukać.Dziękuje Pozdrawiam
(10-02-2014, 10:57)kotleto85 napisał(a): ja jestem z a benzyną tym bardziej że głównie do miasta. ja robię głównie po mieście 18-20 tyś km rocznie i uznałem że gaz dla mnie będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli planujesz zagraniczne podróże to raczej ON , ponieważ poza granicami PL koszty tankowania lpg powodują wątpliwą opłacalność.
Dziękuję i Pozdrawiam.
(10-02-2014, 11:01)miro74 napisał(a): Ja posiadam 2.0 16V benzyna w mieście trochę spala ok 9.5l na trasie ok 7.5l
I jak się sprawuje to spalanie jest przy jakiej jeździe?Dziękuje Pozdrawiam.
(10-02-2014, 11:03)Espera napisał(a): Tylko i zawsze Pb + LPG. Diesel się do osobówek nie nadaje
Dziękuje,a jednak dajo do osobówek Pozdrawiam
(10-02-2014, 11:30)Ferguss napisał(a): A ja mam benzynówki i klekoty... Klekotem do pracy mam 13 km w jedną stronę, mocno się nie nagrzeje. Spalanie pokazuje 6,7 jak jadę normalnie, a koło 8 jak poświruję
Czy preferuję któryś z nich konkretnie? Diesel jeszcze mi się nigdy nie zepsuł, więc o awaryjności nie mogę powiedzieć. Ile masz tego Scenica? Przy jakiej jeździe masz takie spalanie(miasto czy trasa)?Gdzie takie dobre samochody sprzedają to może i ja się tam wybiorę? Pozdrawiam i Dziękuję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014, 19:34 przez Maniek7.)
•
Espera
— 10-02-2014, 19:58
To dodam jeszcze, ze teraz planujesz jezDzic ok. 7000 km. Jak kupisz auto w gazie lub zalozysz gaz zorientujesz sie, ze tanio wychodzi i zaczniesz jezszic dobrze ponad 10000 km rocznie.
I jeszcze jedno.
Jesli xhcesz kupic dobre, nie zajezdzone auto to kup z polskiego salonu. W zyciu sprowadzane. Zdecydowanie lepiej na tym wyjdziesz.
•
|