Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z hamulcem ręcznym


Slavny
Zarejestrowani

op Panowie wielka prośba o pomoc. To auto najwyraźniej testuje moją cierpliwość.
Jak zaczęły sie mrozy w Irlandii nagle w czasie jazdy na autostradzie dostalem żółty komunikat skontroluj hamulec parkingowy i oczywiscie zaswieciła sie kontrolka z kluczem.
po zatrzymaniu okazalo sie ze przestał zaciągać lewy zacisk..

po dwóch dniach błąd znikł i wszystko wróciło do normy , ale już dzień pożniej ta sama sytuacja.

co najgorsze po jakims czasie blad znow znikl i oba zaciski zaczely poprawnie dzialac.ale...wracam ze sklepu , wchodze do auta - na blacie znany juz mi komunikat....i tu zaczal sie problem bo prawy zacisk odpuscil a lewy na debowo...

udało mi sie na krótko podłączyc zasilanie z bateryjki 9V i zacisk sie odblokował.

teraz fakty:
polączenie moduł - zacisk - sprawdzone dziala - po podlaczeniu sie do kostki na wyjciu na zacisk hamulec sie prawidlowo zaciaga i odpuszcza
wymienilem modul na inny - dokladnie to samo 
bezpieczniki sprawne dwa zasilania =12V dochodza

komp wyrzuca info MINOR FAULT
prawy zacisk dziala bez zarzutu.

czy w zacisku oprocz silniczka jest jeszcze jakas elektronika ktora moze blokowac dzialanie modulu?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(17-12-2022, 12:18)Slavny napisał(a): po podlaczeniu sie do kostki na wyjciu na zacisk hamulec sie prawidlowo zaciaga i odpuszcza
Z tym że nie konieczne, to tylko test organoleptyczny zaciągnięty/odpuszczony. Skoro elektronika wykazuje błędy to raczej bez rozbierania tego zacisku który źle pracuje się nie obejdzie, może za ciężko mu i elektronika to wykrywa.

Odpowiedz
Slavny
Zarejestrowani

op wykrywa od razy bez proby zaciagniecia... Moze byc tylko kwestia oporu na zaciskach , chyba ze oprocz silnika jest tam cos jeszcze

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(17-12-2022, 12:18)Slavny napisał(a): czy w zacisku oprocz silniczka jest jeszcze jakas elektronika ktora moze blokowac dzialanie modulu?
Cała elektronika jest w module w bagażniku. Przy kole jest tylko silniczek i jeżeli bateryjka 9 v go ruszyła to tu jest ok.
W module są dwa przekaźniki do sterowania silniczkami, tam bym szukał usterki. Z modułu lewy silniczek zasilany jest grubymi przewodami z pinów 14 i 29.

Odpowiedz
Slavny
Zarejestrowani

op Modul byl podmieniony

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
To może kable do tego silniczka przedzwonić za pomocą żarówki 21 W. Miernik może pokazać przejście a prąd o określonej wartości już nie popłynie.

Odpowiedz
Slavny
Zarejestrowani

op Dokladnie tak zrobilem. Nawet wiecej bo puscilem prad prosto we wtyczke od strony modulu i zacisk ruszyl.

Zastanawiam sie bo w jakis sposob modul wie o obecnosci silnika skoro odpiecie powoduje natychmiastowy blad. Czyli jakos mierzy rezystancje. Vzy jesli dostala sie woda z sola z jezdni do srodka czy przypadkiem zmniejszona rezystancja nie spowoduje blokady modulu? 
Jakies zabezpieczenie pdzeciw zwarciowe

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Na pewno jest kontrola ciągłości obwodu, zabezpieczenia przeciwzwarciowego raczej nie ma. Moim zdaniem problem tkwi jednak w przewodach lub we wtyczce przy silniczku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2022, 14:34 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
Slavny
Zarejestrowani

op raczej wtyk i przewody mozna wykluczyc ze wzgledu na to ze po podlaczeniu sie do wtyku przy module , czyli wykorzystujac przewody i wtyczke przy zacisku moge na krotko ruszyc zaciskiem. tak samo odlaczenie tej wtyczki przy zacisku skutkuje czerwonym komunikatem AWARIA UKLADU HAMULCA PARKINGOWEGO i czerwonym napisem STOP.
po podlaczeniu nie dziala lewy zacisk ale komunikat zmienia sie na pomaranczowy o tresci SKONTROLUJ UKLAD HAMULCA PARKINGOWEGO.

co smieszniejsze zwykly tester delphi od razu blad zinterpretowal jako blad zacisku...

no nic chyba czeka mnie rozbiorka tego mechanizmu i przypuszczam ze w srodku znajde sama rdze i wode z sola z jezdn...

Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

(19-12-2022, 08:17)Slavny napisał(a): raczej wtyk i przewody mozna wykluczyc ze wzgledu na to ze po podlaczeniu sie do wtyku przy module , czyli wykorzystujac przewody i wtyczke przy zacisku moge na krotko ruszyc zaciskiem. tak samo odlaczenie tej wtyczki przy zacisku skutkuje czerwonym komunikatem AWARIA UKLADU HAMULCA PARKINGOWEGO i czerwonym napisem STOP.
po podlaczeniu nie dziala lewy zacisk ale komunikat zmienia sie na pomaranczowy o tresci SKONTROLUJ UKLAD HAMULCA PARKINGOWEGO.

co smieszniejsze zwykly tester delphi od razu blad zinterpretowal jako blad zacisku...

no nic chyba czeka mnie rozbiorka tego mechanizmu i przypuszczam ze w srodku znajde sama rdze i wode z sola z jezdn...


Z ciekawości zapytam…. Jak się temat hamulca skończył?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości