Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z instalacją gazową


Wozny84
Zarejestrowani

op Witam, w czerwcu założyłem instalacje gazową, wszystko smigalo bez problemu, w październiku pojechałem na przegląd po 10 tys km, gazownik jak zobaczył filtry (oba) to powiedział że jestem rekordzistą, ostatnich kilku lat... tak brudnych filtrów nie ogląda się często. Wymienil filtry, kazał tankować na "dobrych stacjach". Po wymianie po przejechaniu ok 1-2tys km zauważyłem że podczas jazdy od czasu do czasu przełącza się na benzynę na kilka sekund i potem z powrotem na gaz. Bez informacji dźwiękowej (tak jak przy braku LPG w baku). Na serwisie nic nie wyszło, zero błędów. I tak 2 tygodnie temu pojechałem na 2 przegląd (Po 20 tys km). I filtry wyglądały jeszcze gorzej niż za pierwszym razem. Po wymianie filtrów i przejechaniu ok 1 tys km, autem od czasu do czasu na gazie zaczyna szarpać i i na kilka sekund traci moc. Potem wszystko wraca do normy. Miał ktoś podobna sytuacje?

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Instalacja jest na gwarancji, więc sam nic nie pogrzebiesz bo ją stracisz.
Trzeba męczyć montera żeby dobrze się jej przyjrzał.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • Wozny84
paker228
Zarejestrowani

Rok temu po niecałych 10kkm też miałem filtry zasyfione -monter mówił że co najmniej jakbym przejechał 30kkm. Tankowane tylko na Orlenie. Nigdy u żadnego "czesia pod budką z lodami".
Jak zakładałem gaz w drugim aucie z pół roku temu -monter (Mirosław) mówił i nawet to jakoś nazywał że przepisy się w PL pozmieniały i dopuszczają do obrotu gorszej jakości gaz (jakiejśtam kategorii) i że mimo że cena lpg idzie w górę to mamy coraz bardziej zasyfione gaz. 
Inna kwestia jest taka, że filtry też są różnych marek i jakości, ponadto (chyba fazy ciekłej) można zamontować jakiś filtr z odstojnikiem. Nie znam się aż tak ale pamiętam co nieco jak rozmawiałem z mądrym człowiekiem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi paker228 za ten post post:
  • Wozny84
Wozny84
Zarejestrowani

op Jednak to chyba nie wina instalacji. Teraz jak wracałem z pracy również na benzynie występowało to szarpanie. Znacznie rzadziej ale ewidentnie kilka razy szarpnelo. Na desce żadnego błędu nie wywala.

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

(21-03-2019, 22:20)Wozny84 napisał(a): Jednak to chyba nie wina instalacji. Teraz jak wracałem z pracy również na benzynie występowało to szarpanie. Znacznie rzadziej ale ewidentnie kilka razy szarpnelo. Na desce żadnego błędu nie wywala.

W pierwszej kolejności świece out i nowy filtr powietrza.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi paker228 za ten post post:
  • Wozny84
Wozny84
Zarejestrowani

op Właśnie dzisiaj jadę na wymianę oleju i filtrów. A świece były wymieniane ok 4 miesięcy temu i przejechałem na nich 8 tys km... zastanawiam się czy to szarpanie może pochodzić z jakiegoś podzespołu napędowego. Bo dzisiaj jak jechałem to usłyszałem podczas szarpniecia jakiś stuk metaliczny i chrupniecie w po lewej z przodu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Z takim szarpaniem miałem przygody w Volvo.
Pierwsza przyczyną była nieszczelność układu dolotowego tuż przed przepustnicą.
Druga przyczyna była wtórna - w wyniku dłuższej jazdy z objawami szarpania - adaptacja sterownika zadziałała - i mapy "delikatnie się rozjechały".
A ponieważ okoliczni gazownicy nie byli zainteresowani odnalezieniem przyczyny - układ skalibrowałem samodzielnie.
Samochód jeździł, został sprzedany - i jeździ dalej.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Wozny84
Wozny84
Zarejestrowani

op Dzięki za zainteresowanie tematem. Ostatecznie okazało się po podpięciu do kompa że wypada zapłon na 3 cylindrze. Wymieniona cewka i problem rozwiązany. Problem narastał w ciągu kilku dni: najpierw sporadyczne szarpanie na gazie, potem na benzynie. Dzisiaj jak jechałem do mechanika to prawie się już nie dało jechać i wyświetlał się komunikat "sprawdź układ wydechowy"

Odpowiedz
domel2-5
Zarejestrowani

Co do czystości filtrów…
W drugim aucie mam gaz od ok 7 lat. I zero problemów z instalacją.
Proponuje częściej wymieniać filtr fazy lotnej ( bańka na przewodzie ) przy przebiegu ok 20 tys rocznie i nawet 2 razy w roku. Są filtry z wkładem z włókna szklanego, bulprenem i poliesterm.
Wkład papierowy odradzam. Wtedy filtr w reduktorze będzie czysty. Spokojnie może przejechać ok 30 tyś. Przy montażu nowej instalacji warto zastosować filtr FL 02 ( sprawdzcie co to ) lub blastery
Wszystko to co napisałem sprawdzi się przy założeniu ze tankujemy na normalnych stacjach 
Można jeszcze zastosować filtr miedzy wlewem a pistoletem. Ale wg mnie zbędne jeżeli zastosujemy to co wyżej.

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

Ja komplet filtrów wymieniam co 10 tyś. A może w zbiorniku masz brud i teraz brudzi filtr?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości