Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z ładowaniem


jarpen
Zarejestrowani

op Pomocy.
Od 2 dni auto jakby coraz ciężej odpalało- myślałem, ze to wynik krótkich tras. Wczoraj podczas odwożenia cory do przedszkola wyświetlił się błąd Błąd ładowania akumulatora. I sypnęło błędami.
W domu oczywiście pierwsze co to aku pod prostownik. Po ok 4- 5 h, odpalam auto- wszystko cacy- 12,4V, a na odpalonym 14.5V

Wiec jade do pracy( 25km w jedna strone), wszystko w porządku.

Po 8 h Wracam do domu a tu znowu Błąd ładowania.
Udalo mi sie dojechać ok 20 km zanim stanął na dobre.
Pytanie.
AKUMULATOR czy ALTERNATOR?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
szczotki w aternatorze
alternator out i regeneracja

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Czyli to że Aku jest stary to nie koniecznie jego wina?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Online
Proste że altek... Miałem to samo.
Tylenze u mnie padł wirnik.. Ale. Błędy te same były

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-11-2020, 21:12)jarpen napisał(a): Czyli to że Aku jest stary to nie koniecznie jego wina?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
na 99% to wina altka bo pokazuje błąd ładowania

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Nic nie chce mówic ale sprawność akumulatora sprawdzą w kazdym dobrym sklepie moto. Czy alternator ładuje również można miernikiem sprawdzić bez wizyt u mechanika.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • jarpen, pio555, Przemek7
Przemek7
Zarejestrowani

Kolega jarpen napisał że na odpalonym jest 14.5 V więc alternator działa prawidłowo. No chyba, że ta końcówka szczotek chwilę działa, chwilę nie działa...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2020, 00:36 przez Przemek7.)

Odpowiedz
arturp
Zarejestrowani

U mnie kiedyś padło to koło na alternatorze (sprzęgło alternatora czy jakiś tak). Wyskoczył błąd ładowania zgasiłem, pobiegłem do bloku po miernik i oczywiście po odpaleniu było ok. Później coraz częściej wyskakiwał brak ładowania.

Wysłane w siną dal

Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r. [Obrazek: icon5.png]
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Alternator wyjęty, oddany na regenerację. Będzie jutro.

A powiedzcie mi, czy jak akumulator po calej nocy ladowania ma 12.7 to ok, czy za duzo?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
arturp
Zarejestrowani

(05-11-2020, 14:10)jarpen napisał(a): A powiedzcie mi, czy jak akumulator po calej nocy ladowania ma 12.7 to ok, czy za duzo?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Raczej ok, tylko ważna jest też pojemność a tego miernikiem nie zmierzysz. Miałem aku który normalnie jeździł cały dzień a nie dawał rady odpalić auta po nocy, napięcie spadało poniżej 7v ale tylko przy rozruchu (dużym obciążeniu), radio, centralny itd bez problemu działało.

Wysłane w siną dal

Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r. [Obrazek: icon5.png]
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arturp za ten post post:
  • jarpen




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości