Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z obrotami biegu jałowego 1.6 16v


RenaultClioKonrad
Zarejestrowani

op Witam, z góry przepraszam że pytanie nie dotyczy scenika, a mojego drugiego autka jakim jest clio III. Z silnikiem popularnym w Sceniku 1.6 16V K4M 800.

Nie dawno w moim drugim clio III z silnikiem 1.6 16V przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czy jakiejkolwiek sytuacji gdzie muszę się zatrzymać obroty spadają mi do 500 a autem trzęsie/telepie jakby miał zgasnąć (po ok. 10 s.) wraca do normy 750 obr. Taki sam efekt jest gdy po odpaleniu lub zatrzymaniu auta po pompuje pedał hamulca (obroty wzrosną a potem lecą do 500 i ten sam efekt jakby chciał zgasnąć) czasem po odpaleniu silnika jest ten sam efekt. 
Czym to może być spowodowane?
Wszystkie cewki były wymieniane, świece, czujnik położenia wału, czyszczona przepustnica i regenerowany alternator a problem nadal występuje. Do głowy przychodzi mi jedynie czujnik położenia wałka, sondy lambda, czujnik położenia temperatury.. Ale fakt faktem poza tymi objawami silnik chodzi lekko i gładko. Znajomy mechanik podejrzewa serwo hamulca, ewentualnie pompę vacum .
Co myślicie?

Odpowiedz
z.garbacz3@upcpoczta.pl
Zarejestrowani

Jeśli problem występuje tylko po wciśnięciu hamulca warto by przejrzeć  przewody oraz szczelność serwa pompy hamulcowej bo gdzieś dostaje lewe powietrze co powoduje spadek podciśnienia w kolektorze ssącym i spadek obrotów

Odpowiedz
RenaultClioKonrad
Zarejestrowani

op dzisiaj po odpaleniu, dodawałem stopniowo gazu i opuszczałem i taka sama reakcja. Po opuszczeniu gazu spadek obrotów na 500 telepanie i przywrócenie do 750

Odpowiedz
Robert18
Zarejestrowani

Część. 
Kiedy robiłeś regenerację alternaotira ?

Osobiście niedawno walczyłem z podobnym problemem w Scenic-u 2.0 16v. Winny w moim przypadku okażą się alternator ( Świerzno po regeneracji).
Sprawdź czy w momencie spadku obrotow/ przykazania silnika nie ma chwilowych spadków napięcia.

(19-12-2018, 05:00)Robert18 napisał(a): Część. 
Kiedy robiłeś regenerację alternaotira ?

Osobiście niedawno walczyłem z podobnym problemem w Scenic-u 2.0 16v. Winny w moim przypadku okażą się alternator ( Świerzno po regeneracji).
Sprawdź czy w momencie spadku obrotow/ przykazania silnika nie ma chwilowych spadków napięcia.


https://www.scenic-forum.pl/Watek-Spadek...gu-jalowym

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2018, 05:06 przez Robert18.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości