Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z odpaleniem scenic 2 1.6 16v 2005r


staniol504
Zarejestrowani

op Witam ledwie kilka dni minęło od wymiany uszczelki pod głowicą a już pojawia się kolejny problem.
Mianowice od dzisiaj mam problemy z odpaleniem auta na zimnym silniku, muszę go długo kręcić na rozruszniku a jak zaskoczy to po chwili gaśnie. Tylko jak trzymam go na obrotach to jakoś chodzi. Dopiero po złapaniu temperatury jakoś pracuje na biegu jałowym, pojawiają się skoki obrotów na moje oko skoki 700/900 obrotów na min. Co może być przyczyną? Nadmienię że przy wymianie uszczelki zrobiłem rozrząd i kilka razy w ciągu ostatnich miesięcy rano gdy ruszałem spod domu po dodaniu gazu na zimnym silniku autko gasło.

Please help :/

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

wygląda na czujnik temperatury

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przy zimnym silniku odłacz czujnik temperatury cieczy (dający sygnał do ECU. Powinna byc zauważalna zmiana; wtedy masz sprawcę.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
staniol504
Zarejestrowani

op Gdzie go szukać?  Biggrin bo z Renault jak narazie to jestem na bakier.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

W dieslu jest przy termostacie moze w PB tez tam jest

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(30-01-2016, 07:17)maciej1486 napisał(a): W dieslu jest przy termostacie moze w PB tez tam jest

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
(29-01-2016, 21:43)ko-ma napisał(a): Przy zimnym silniku odłacz czujnik temperatury cieczy (dający sygnał do ECU. Powinna byc zauważalna zmiana; wtedy masz sprawcę.
czyli jak go odłączy, to co odpali na zimnym bez problemu? czy jak? O co kaman?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(30-01-2016, 08:35)scrabi83 napisał(a): to co odpali na zimnym bez problemu?
Powinien, przynajmniej teoretycznie: sterownik powinien wykryć awarię czujnika i przejść w tryb pracy bez uwzględniania jego sygnału.
Tak wiec powinien zapalić; moze nie będzie idealnie, ale zmiana powinna być znaczna.
Sprawdzałem to na silnikach benzynowych ale VAG (VW) i Forda - w obu przypadkach się sprawdzało.
Nie mampod ręką benzynowego Renault - nie sprawdzę.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
staniol504
Zarejestrowani

op Witam rano próbowałem go odpalići złapał na 3s.  Potem już nie dał rady. Odlaczylem czujnik i nic.  Po odpieciu włączył mi się wentylator  chłodnicy.

Dodam jeszcze że nie ma żadnych błędów na zegarach

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2016, 10:03 przez staniol504.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Do sprawdzenia szczelność układu dolotowego.
Nie pamiętam czy jest u ciebie krokowiec,jeśli jest to też należałoby go sprawdzić.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
staniol504
Zarejestrowani

op Odstawiłem auto do machera. Wstępna diagnoza to uwalony Czujnik położenia wałka rozrządu. Podobno wywala błąd na komputerze. Zamówili nowy. Jutro dam znać czy faktycznie to się zepsuło i jaki koszt naprawy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości