op
Witam!
Posiadam (właściwie samochód żony) Renault Scenic II z 2007 roku w benzynie 1.6. Od kilku dni pojawia się problem z uruchomieniem silnika a właściwie z rozruchem - brak reakcji rozrusznika:
1) Podejrzewałem do tej pory, że może jest to czujnik położenia sprzęgła, bo brak gdy wciskam sprzęgło + Start/Stop, czy jest na biegu czy na luzie to zero reakcji. Bo około 30-tym razie zaskoczy.
2) Ale nie chce też ruszyć rozrusznika samochodu z wciśniętym hamulcem + Start/Stop na biegu jałowym. Na biegu oraz z hamulcem włącza się zapłon (oczywiście bez wciskania w tym czasie sprzęgła).
Czy uszkodzony czujnik położenia sprzęgła może uniemożliwić uruchomienie rozrusznika nawet bez jego wciskania jak próbuje odpalić jak w pkt 2.
Bardzo proszę o pomoc bo obdzwoniłem pół Szczecina i termin na podłączenie Clipa mam na za tydzień.
Jeszcze jedno co mi się przypomniało:
Kiedy kupiliśmy samochód w kwietniu byłem na zmianie języka. Mechanik, który zmieniał język zauważył, że przy wciskaniu sprzęgła jego zakres pracuje w zakresie 15-80%. Gdzie gaz pracował w zakresie 0-100%. Nie wiem czy to była już oznaka jakieś awarii - ale może się przyda do diagnozy.
Posiadam (właściwie samochód żony) Renault Scenic II z 2007 roku w benzynie 1.6. Od kilku dni pojawia się problem z uruchomieniem silnika a właściwie z rozruchem - brak reakcji rozrusznika:
1) Podejrzewałem do tej pory, że może jest to czujnik położenia sprzęgła, bo brak gdy wciskam sprzęgło + Start/Stop, czy jest na biegu czy na luzie to zero reakcji. Bo około 30-tym razie zaskoczy.
2) Ale nie chce też ruszyć rozrusznika samochodu z wciśniętym hamulcem + Start/Stop na biegu jałowym. Na biegu oraz z hamulcem włącza się zapłon (oczywiście bez wciskania w tym czasie sprzęgła).
Czy uszkodzony czujnik położenia sprzęgła może uniemożliwić uruchomienie rozrusznika nawet bez jego wciskania jak próbuje odpalić jak w pkt 2.
Bardzo proszę o pomoc bo obdzwoniłem pół Szczecina i termin na podłączenie Clipa mam na za tydzień.
Jeszcze jedno co mi się przypomniało:
Kiedy kupiliśmy samochód w kwietniu byłem na zmianie języka. Mechanik, który zmieniał język zauważył, że przy wciskaniu sprzęgła jego zakres pracuje w zakresie 15-80%. Gdzie gaz pracował w zakresie 0-100%. Nie wiem czy to była już oznaka jakieś awarii - ale może się przyda do diagnozy.