Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z turbiną i falowaniem silnika 1.4 tce


Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Witam! Od nie dawna mam problem z działaniem turbiny, gdy silnik jest zimny turbo nie działa a silnik faluje na wolnych obrotach. Kiedy złapie temp. tak do 'pierwszej' kreski wszystko się uspokaja turbo dziala normalnie, a gdy tylko złapie normalną temperaturę pracy problem znowu się pojawia. W obu przypadkach auto nie przyśpiesza, szarpie. 

Proszę o pomoc, mechanik już rozkłada ręce

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Czy mechanik rozkładający ręce podpiął komputer ?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Tak wyszło mu wypadanie zapłonu na 1 cylindrze i niskie ciśnienie doładowania
pio555 napisał 28-08-2018, 17:02:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2018, 17:02 przez pio555.)

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

1) Uporać się z wypadającym zapłonem (swiece, cewka, wtrysk pomiar spreżania, luzy zaworowe).

2) Co do turba -> W clipie sprawdzić jakie ma doładowanie, jak szybko je buduje i czy trzyma powinnno być ok. 0.7 - 0,75 bar. Do sprawdzenia ogólnikowo połączenia na rurach od turbo, same rury, intercooler pod kątem nieszczelności. Następnie w samej turbince do sprawdzenia wakuometrem czy grucha nie przepuszcza (ja miałem wymienianą bo nie trzymała - rozszczelniła się), Wadliwy też może być zawór sterowania tą gruchą (nie wiem jak go sprawdzić, czy się da a clip z tego co się orientuje nie pokazuje jego uszkodzenia). Następne w kolejce są węże podciśnienia do turba (nieszczelności). Na koniec kontrola samej turbiny czy nie pada całkiem przypadkiem chociaż tu turbiny są raczej mało awaryjne ale wszystko możliwe.

Zakres kontroli duży ale każda nieszczelność lub złe sterowanie podciśnieniem objawia się odczuwalnym spadkiem mocy a wiadomo że ten silnik ma co robić przy tej budzie. I zacznij od wypadania zapłonu stąd masz szarpanie i brak mocy bo 3 gary ci tego auta nie napędzą Thumbup

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
  • Pawel Redzicki
Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Głupia awaria... czyli mechanik założył mi jedną wadliwą świecę,  po przejechaniu 25 km padła
Dziękuję wszystkim za pomoc

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2018, 15:29 przez Pawel Redzicki.)

Odpowiedz
Zenit
Zarejestrowani

Może głupie pytanie, ale w jakiem przedziale obrotów działa turbina w tym aucie?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Zenit za ten post post:
  •




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości