Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z tylnym hamulcem po zmianie kół


Oskar
Zarejestrowani

op Dzisiaj w serwisie wymieniłem koła na letnie i pojawił się problem z tylnym hamulcem. Hamulec elektryczny nie łapie, tzn. słychać że siłownik go zaciąga, ale auto wystarczy pchnąć ręką lub zostawić na pochyłości żeby pojechało. W dodatku wydaje przy tym przeraźliwy pisk/stukanie, jakby siłownik próbował wbić klocki w tarcze. Zauważyłem też, że jedna z felg tak się rozgrzała po kilku minutach jazdy, że nie mogłem jej dotknąć. I oczywiście swąd spalenizny. Wyglada to tak, jakby z jednej strony klocek obcierał, a z drugiej nie mógł dojść do tarczy.
Błąd na Clipie wyświetla DF049, 2.DEF - Wartość nominalna siły zaciągania nie osiągnięta.
Czy możliwe jest, że podczas wymiany kół zepsuli coś w hamulcu? Czy to raczej zbieg okoliczności? I jaka może być przyczyna problemów?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Sprawdzałeś zużycie klocków przy wymianie kół ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op Nie, ale nic mechanik nie wspominał a jest raczej dokładny. Będę jutro u niego i zapytam, ale raczej powinny być ok. Klocki wymieniłem rok temu, mają jakieś 12 tys. km.

Wysłane z mojego CW-Vi8 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(29-03-2017, 21:15)Oskar napisał(a): Czy możliwe jest, że podczas wymiany kół zepsuli coś w hamulcu? Czy to raczej zbieg okoliczności? I jaka może być przyczyna problemów?
podejrzewam ze jest w trybie serwisowym

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op Co to oznacza z praktycznego punktu widzenia?

Wysłane z mojego CW-Vi8 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

W 2-ce niema trybu serwisowego.
Zwolnili ręczny do wymiany?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2017, 21:46 przez miro.)

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op Nie było mnie przy wymianie, więc nie wiem. Podejrzewam, że nie, bo to w Scenicach dość skomplikowane, zwłaszcza z automatycznym zaciąganiem przy wyłączeniu silnika.

Wysłane z mojego CW-Vi8 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Zapłon i zwalniasz rączką.Spróbój zwolnić i zaciągnąć.Powinno pomóż.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(29-03-2017, 21:49)Oskar napisał(a): Podejrzewam, że nie, bo to w Scenicach dość skomplikowane, zwłaszcza z automatycznym zaciąganiem przy wyłączeniu silnika
i dlatego jest problem
(29-03-2017, 21:46)miro napisał(a): W 2-ce niema trybu serwisowego.
miałem na mysli zwolnienie ręcznego na wyłączonym silniku w wersji z automatycznym zaciaganiem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oskar
Zarejestrowani

op Niestety, kilkukrotne zwalnianie i zaciaganie nie pomaga. Przy zaciąganiu "na max" czyli przy dłuższym przytrzymaniu słychać bardzo głośny zgrzyt/pisk siłownika, to samo dzieje się gdy sterownik wykrywa że auto się stacza.
Co konkretnie masz na myśli mówiąc "dlatego jest problem"? Co się mogło stać?

Wysłane z mojego CW-Vi8 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości