Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Prośba o poradę skrzynia (chyba DP0)


Jader
Zarejestrowani

op Witam.
Grand Scenic z 2006 roku.
przebieg - trudno określić - podobno 220kkm
silnik 2,0 136 KM

Klika dni temu kupiłem powyższy model
W drodze powrotnej od sprzedającego skrzynia weszła w tryb awaryjny na 3cim biegu.
wyłączenie i włączenie samochodu umożliwiło dalszą jazdę.
potem zrobiłem ponad 200 km i wszystko działało.
Skrzynia na zimnym pracuje (moim zdaniem) słabo - wrzucenie biegu na wyższy czasem z szarpnięciem, czasem płynnie.
Ogólnie auto głośne strasznie, ale to mój pierwszy kontakt z Renault.
Silnik jest ulany olejem, więc pomyślałem, że trzeba uzupełnić olej w skrzyni biegów.
sprawdziłem na YT jak się sprawdza poziom, ale u mnie nie ma śruby jednej w drugiej - takiej z tuleją - jest tylko jedna torx.
Czy w różnych modelach różnie był rozwiązany spust oleju wraz z kontrolą jego poziomu?
Jeśli tak, to proszę o poradę, gdzie skontrolować poziom, aby uzupełnić ewentualny ubytek?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Poczytaj na forum.
Jest sporo wątków dotyczących skrzyni automatycznej w Scenicach II.
Na początek trzeba wymienić olej.
U ciebie prawdopodobnie wykręcasz korek imbusem a w środku jest na drugi imbus wykręcana tulejka ustalająca poziom oleju. Powinno się ją z tego co wiem wymienić przy wymianie oleju.
Kolega z forum @ arturartur wspominał, że oprócz niedoboru oleju miał tam taką emulsję zamiast oleju.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Jader
Jader
Zarejestrowani

op Bałem się ją odkręcić, bo z zewnątrz śruba wyglądała jak zwykła spustowa - jak ta od oleju w silniku, nawet z identycznie wystająca podkładką.
Mało wiem o tym samochodzie, ale z tego co czytałem to przy wymianie oleju robi się też wymianę elektrozaworów i nie brałem się za to.
Sądziłem, że najważniejsze to zadbać o poziom oleju w skrzyni biegów, skoro cały silnik jest ulany i nie wiadomo skąd leci.
Są jakieś zdjęcia jak powinna wyglądać ta śruba? może u mnie ktoś wkręcił inną...

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

(02-01-2020, 15:32)Jader napisał(a): Bałem się ją odkręcić, bo z zewnątrz śruba wyglądała jak zwykła spustowa - jak ta od oleju w silniku, nawet z identycznie wystająca podkładką.
Mało wiem o tym samochodzie, ale z tego co czytałem to przy wymianie oleju robi się też wymianę elektrozaworów i nie brałem się za to.
Sądziłem, że najważniejsze to zadbać o poziom oleju w skrzyni biegów, skoro cały silnik jest ulany i nie wiadomo skąd leci.
Są jakieś zdjęcia jak powinna wyglądać ta śruba? może u mnie ktoś wkręcił inną...

To ta śruba.

W dziale manuale jest poradnik kolegi @ A2-eR11 dotyczący wymiany oleju w DP0
Wymiana oleju w DP0

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • A2-eR11, Jader
jarpen
Zarejestrowani

Elektrozawory wymienia sie tylko jak jest taka koniecznosc i sam bym sie za to nie brał, bo to grubsza robota..
A olej wymianiaj co ok 30 kkm. Jesli wymiana oleju nie pomoże, to raczej szykuja sie wieksze wydatki.
Jesli masz DP0, to faktycznie w aucie bedzie dosc glosno, zwlaszcza przy predkosciach 120+

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jarpen za ten post post:
  • Jader
Jader
Zarejestrowani

op Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Zorganizuję komputer CLIP i ogarnę temat

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wysłałem Ci namiary na PW w sprawie Clipa

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2020, 18:57 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Jader
Jader
Zarejestrowani

op .. Zrobiłem zestaw startowy: rozrząd z kołem zmiennych faz, pompą wody, koło pasowe wału, poduszka pod silnikiem i ta przy rozrządzie i wspornik tej poduszki. Zrobiło się dużo ciszej w samochodzie. Biggrin
W skrzyni po wykręceniu śruby odpowiadającej za poziom oleju, trochę go wpłynęło. Oczywiście ciepła skrzynia. Kolor oleju czerwony, dość rzadka płynna konsystencja, jest też karteczka by wymienić go za ok 10tys km.
Nie robiłem więc wymiany jeszcze.
Po ok 200km jazdy w trasie 110 kmh łup i tryb awaryjny. Toczyłem się w tym trybie. Potem zgaszenie i odpalenie i znowu awaryjny. Poczekalem 30 minut by wystygło i kontynuowałem jazdę. Problemy zniknęły. Teraz robię krótkie odcinki i znowu brak problemów ze skrzynią, poza - moim zdaniem - niską kulturą pracy - jak jest zimna to czuć szarpnięcie przy zmianie. No i jakby się przeciąga.
Od czego ten tryb awaryjny? To mogą być te elektrozawory? Olej serio wyglądał bardzo ładnie.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Wygladal ladnie bo ktos widac przed sprzedaża go wymienil... Moga to byc elektrozawory uszkodzone, ale nie musza, byc moze to caly blok sterowania hydrauliką sie rozszczelnia z powodu zuzycia i tu juz elektrozawory nie pomoga, tylko trzeba oddac go do regeneracji... To tak po najmniejszej lini kosztow... Bo jeszcze moze cos dalej byc w skrzyni uszkodzone.... Najlepiej do specjalisty od skrzyn sie udac wtedy na diagnoze...

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

(15-01-2020, 22:26)A2-eR11 napisał(a): Najlepiej do specjalisty od skrzyn sie udac wtedy na diagnoze...

No to jakiegoś takiego fachmana znacie tutaj na forum od DP0 lub ogólnie od automatów w zachodniopomorskim? U mnie już znowu zaczyna przeciągać biegi (poprzednio wymieniłem tylko te dwa elektrozawory ciśnieniowe). Zastanawiam się czy kupować wszystkie 8 zaworów i wymianiać samemu, czy oddać to na serwis. Z jakim kosztem się liczyć przy ewentualnej wymianie oleju i tych elektrozaworów w warsztacie, wiadomo, że przy okazji czyszczenie kasety itd. nie ukrywam, że roboty z tym trochę jest, tym bardziej ze trzeba praktycznie cały przód demontować, żeby się tam dostać...2,5k, więcej?
Przy redukowaniu biegów szczególnie przy hamowaniu już przed samym zatrzymaniem czasami słychać takie tąpnięcie w skrzyni na wyprzęganiu z jedynki...czy to objaw tylko elektrozaworów, czy już sprzęgło hydrokinetyczne się kłania do regeneracji?
Koszt jednego elektrozaworu od biegów na alledrogo np. to średnio 150pln+..a ciśnieniowe około 270 pln..



Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości