Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przekaźnik rozrusznika


Rider
Zarejestrowani

op Witam wszystkich forumowiczów.
Na początku zapewniam że przeczytałem wszystko co było możliwe na tym forum i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
To jest mój problem, ale to piekielne auto jest żony. Nie będę opisywał ile nerw i pieniędzy on mnie kosztuje   Madanimated , szkoda gadać.
Do tematu.
Żona ma Senica 2 z 2003 roku z silnikiem 1,6 16V. Jej wybrany. A ja mam z nim problem.
Teraz sytuacja wygląda tak.
Jechała przez tunel i podczas jazdy samoistnie włączył się rozrusznik. Nie mogła się zatrzymać, więc po wyjechaniu wyłączyła silnik. Już nie odpaliła. 
Przycisk START nie reagował.
Przed dom ją zholowałem, wyjąłem rozrusznik. Dostęp super i zajęło mi to tylko 7 godzin (nie mam kanału, tylko lewarek i trawa).
Rozrusznik rozsypał się w drobny mak. Więc kupiłem drugi i zamontowałem (już tylko 2 godziny).
Ale gdy podpiąłem klemy akumulatora to słychać było bendiks i duża iskra na klemie. Żadnego STARTU, żadnej karty, nic nie dotykałem.
Pytanie moje jest takie,,,, Gdzie się znajduje Przekaźnik rozrusznika ????
Bo jak nie przekaźnik to jeszcze przycisk START zostaje,,, ale wydaje mi się ta pierwsza opcja prawdopodobna.
Gdzie go szukać ?? 
Proszę o pomoc, jakąś fotkę  Sad
Dzięki wielkie i pozdrawiam
TomaszB napisał 27-08-2017, 08:13:
Zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś przy rejestracji pierwszy post powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania .
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2017, 08:13 przez TomaszB.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Witam,
Myślę, że w SC II 1.6 16V nie ma przekaźnika rozrusznika a rozruchem steruje moduł UPC znajdujący się w komorze silnika (skrzynka bezpieczników). To jest taka czarna skrzynka w której siedzą bezpieczniki i podpięte są kostki w jej wnętrzu znajduje się układ elektroniczny. Drugim podejrzanym może być przycisk start/stop ale to mniej prawdopodobne. Moduły UPC jak i elektronika to bolączka SC II, M II i Lagun są bardzo wrażliwe na wilgoć i podatne na zwarcie co prowadzi do ich uszkodzeń. Na początek zamienił bym na próbę przycisk start/stop bo to prostsze i szybsze rozwiązanie.
Gdy to nic nie da odłącz aku. i wyjmij moduł UPC. Należy zobaczyć czy piny nie są zaśniedziałe a jeżeli nie to dostań się do płytki czy tam nie ma czegoś co powoduje zwarcie umyj płytkę zmywaczem do układów elektronicznych bądź zmywaczem do hamulców. W przypadku gdy to nie przyniesie poprawy należy podłączyć CLIP aby nie dokonywać pochopnych wymian.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  •
TomaszB
Moderatorzy

Ten "nowy" rozrusznik był jakoś sprawdzany przed montażem ? Bezpieczniki przy aku sprawdzone ? Skoro słychać automat to sterowanie rozrusznikiem jest ok.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Gdy
(27-08-2017, 08:13)TomaszB napisał(a): Ten "nowy" rozrusznik był jakoś sprawdzany przed montażem ? Bezpieczniki przy aku sprawdzone ? Skoro słychać automat to sterowanie rozrusznikiem jest ok.
Nawet gdy załącza się bez użycia karty i wciśnięcia przycisku start/stop jak jest w tym przypadku to jest ok.?
Wymieniłem już kilka rozruszników i żaden nie uruchamiał się samoczynnie po dokręceniu przewodów. Zawsze trzeba było przekręcić kluczyk w stacyjce bądź użyć przycisku ale tak sam z siebie to nie powinien startować. Nie wykluczam, że drugi rozrusznik może być uszkodzony ale taki objaw wskazuje na usterkę sterowania rozrusznika.

Odpowiedz
Rider
Zarejestrowani

op Tak, bezpieczniki sprawdzone. Jak tylko wyjąłem stary rozrusznik i zobaczyłem w jakim jest stanie to dziwiłem się że nie było zwarcia. Ale bezpieczniki były wszystkie dobre.
A rozrusznik, który zakupiłem sprawdziłem od razu jak tylko przyszedł (kablami rozruchowymi) i działał bez zarzutu.
Piszesz że sterowanie jest ok. 
Wydaje mi się że chyba nie. Bo skoro, nie ma karty, nie naciska nikt sprzęgła ani przycisku START a po założeniu klemy wyrzuca automat ?. W takim momencie jak by silnik pracował stało by się to samo z rozrusznikiem co i z tamtym.
Stawiałem na zwarte styki na przekaźniku od sterowania rozrusznikiem.
Ale skoro ich nie ma tylko za rozruch jest odpowiedzialny moduł, to muszę się zabrać za niego. Tylko to będzie już drugi raz. Moduł BSI (nie wiem czy to ten sam) był wymieniany 5 miesięcy temu i kosztował mnie 600 zł. 
Pozdrawiam

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Sorki nie doczytałem, że rozrusznik słychać bez przycisku, ewidentnie więc coś ze sterowaniem jest nie tak.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Chodzi mi o moduł znajdujący się w komorze silnika w skrzynce obok akumulatora. Koszt modułu to około 150-200 zł. i do tego około 100 zł. za skonfigurowanie wszystkiego clipem. Nie wiem dlaczego wymiana BSI kosztowała 600 zł. skoro całe zestawy startowe wraz z blokadą kierownicy, 2-ma kartami, sterownikiem silnika i kompletem modułów chodzą po 300-400 zł.
Zanim weźmiesz się za zakup modułu sprawdź ten tak jak pisałem a do tego zasięgnij jeszcze opinii. Ale w tych samochodach przekaźnik to był od sterownika świec żarowych oczywiście w dieslu a to chodzi o 1.6 16V benzynę. Tam rzadko co jest na przekaźniku większość sterowana modułem. Ja wielokrotnie rozbierałem SC II i przekaźników jest kilka, sterują np. grzaniem fotela, świecami żarowymi a reszta to bezpieczniki i moduły BSI, UPC czy UCH jak tam zwał.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości