Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przybyło oleju w silniku


Bogdan
Zarejestrowani

op Dzisiaj sprawdziłem stan oleju w silniku Reno 2000r 1.6. Okazało się, że jego stan się podniósł, a za to ubyło płynu w zbiorniku. Czy to na pewno będzie uszczelka pod głowicą do wymiany, czy też pierścienie? Dodam jeszcze, że miałem stan oleju około 5 mm nad minimum, a teraz na bagnecie jest około 5 mm przed maximum. 
Proszę o porady i jakieś sugestie co mogę z tym zrobić?

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Czy olej ma właściwy kolor? Czy coś w stylu kawa z mlekiem? Jeśli to drugie, to świadczy o płynie chłodniczym w oleju.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • Bogdan
Gizmo
Zarejestrowani

Raczej płyn poszedł w olej..
Sprawdź jaką olej ma barwę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gizmo za ten post post:
  • Bogdan
Bogdan
Zarejestrowani

op Olej jest tylko ciut ciemniejszy ale nie jest tak jak kawa z mlekiem, a w zbiorniczku z płynem też nie zauważyłem wielkich zmian poza ubytkiem

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

W takim razie zmierz jeszcze raz, albo kilka razy poziom oleju. Nie mówię, że tak nie zrobiłeś, ale pomiaru dokonaj na równej powierzchni. Najlepiej po dłuższym postoju, żeby cały olej miał szansę spłynąć do miski. Oczyść dokładnie bagnet przed pomiarem. Sprawdź też zapach oleju, oraz zapach płynu chłodniczego w zbiorniczku. Jeśli dobrze mi się kojarzy, to przy uszkodzeniu uszczelki pokrywy zaworów, płyn chłodniczy będzie miał wyczuwalny zapach spalin.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • Bogdan
PunkRock86
Moderatorzy

Jak płyn miesza się z olejem robi się maź. Powinna osadzić się na bagnecie/korku oleju. No i silnik też powinien zacząć dawać znać że coś jest nie tak. Pracuje równo ? Przy uszkodzonej uszczelce może zalewać cylinder co powoduje wypadanie zapłonów.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • Bogdan
Bogdan
Zarejestrowani

op Najpierw chciałbym bardzo wszystkim podziękować za bardzo szybkie zainteresowanie się moim problemem. Po przeczytaniu Waszych odpowiedzi stwierdziłem, że nie robi się żadna maz, ani nie ma zapachu spalenizny z bagnetu i ze zbiorniczka. No i autko idzie bez problemu. I dopiero teraz sobie przypomniałem, że jakiś czas temu uzupełniłem olej. Bardzo mnie zmylił stan płynu, ale myślę, że taki był od początku wymiany. 
Bardzo, bardzo wszystkich PRZEPRASZAM za zamieszanie, ale przynajmniej dowiedziałem się, że w razie potrzeby i awarii można na Was wszystkich liczyć i to w bardzo błyskawicznym czasie. Wszystkim stawiam piwko. Bogdan
Mati napisał 27-02-2017, 11:05:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2017, 11:05 przez Mati.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

dodatkowo jeśli płyn pójdzie w olej to np po nocnym postoju i delikatnym wyciągnięciu bagnetu będzie widoczne tak jakby 2 stany na bagnecie. Biggrin olej będzie od dołu a płyn ku górze

Na nas zawsze można liczyć, forum czyni cuda Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Bogdan, torba74
ko-ma
Zarejestrowani

Czasami warto olej... powąchać. Dość często poziom oleju w misce rośnie z winy lejącego wtryskiwacza lub podwieszonego zaworu - paliwo nie jest spalane, a jego część pozostaje na gładziach cylindrowych rozcieńczając olej. Tyle, że wówczas zazwyczaj odczuwa się zmiany w pracy silnika.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Bogdan




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości