Bogdan
4
0
0
6
SC I ph I
2000
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Sucha Psina
Bogdan
Zarejestrowani
— 27-02-2017, 09:36
op
Dzisiaj sprawdziłem stan oleju w silniku Reno 2000r 1.6. Okazało się, że jego stan się podniósł, a za to ubyło płynu w zbiorniku. Czy to na pewno będzie uszczelka pod głowicą do wymiany, czy też pierścienie? Dodam jeszcze, że miałem stan oleju około 5 mm nad minimum, a teraz na bagnecie jest około 5 mm przed maximum.
Proszę o porady i jakieś sugestie co mogę z tym zrobić?
•
Highwayman1990
2,213
16
994
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
Czy olej ma właściwy kolor? Czy coś w stylu kawa z mlekiem? Jeśli to drugie, to świadczy o płynie chłodniczym w oleju.
Gizmo
2,649
2
570
590
SC II ph I
2004
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Swarzędz
Gizmo
Zarejestrowani
— 27-02-2017, 09:52
Raczej płyn poszedł w olej..
Sprawdź jaką olej ma barwę.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gizmo za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gizmo for this post
• Bogdan
Bogdan
4
0
0
6
SC I ph I
2000
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Sucha Psina
Bogdan
Zarejestrowani
— 27-02-2017, 10:05
op
Olej jest tylko ciut ciemniejszy ale nie jest tak jak kawa z mlekiem, a w zbiorniczku z płynem też nie zauważyłem wielkich zmian poza ubytkiem
•
Highwayman1990
2,213
16
994
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
W takim razie zmierz jeszcze raz, albo kilka razy poziom oleju. Nie mówię, że tak nie zrobiłeś, ale pomiaru dokonaj na równej powierzchni. Najlepiej po dłuższym postoju, żeby cały olej miał szansę spłynąć do miski. Oczyść dokładnie bagnet przed pomiarem. Sprawdź też zapach oleju, oraz zapach płynu chłodniczego w zbiorniczku. Jeśli dobrze mi się kojarzy, to przy uszkodzeniu uszczelki pokrywy zaworów, płyn chłodniczy będzie miał wyczuwalny zapach spalin.
PunkRock86
24,195
58
16202
16,157
INNY
2005
INNY
Pajęczno
Jak płyn miesza się z olejem robi się maź. Powinna osadzić się na bagnecie/korku oleju. No i silnik też powinien zacząć dawać znać że coś jest nie tak. Pracuje równo ? Przy uszkodzonej uszczelce może zalewać cylinder co powoduje wypadanie zapłonów.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PunkRock86 for this post
• Bogdan
Bogdan
4
0
0
6
SC I ph I
2000
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Sucha Psina
Bogdan
Zarejestrowani
— 27-02-2017, 10:49
op
Najpierw chciałbym bardzo wszystkim podziękować za bardzo szybkie zainteresowanie się moim problemem. Po przeczytaniu Waszych odpowiedzi stwierdziłem, że nie robi się żadna maz, ani nie ma zapachu spalenizny z bagnetu i ze zbiorniczka. No i autko idzie bez problemu. I dopiero teraz sobie przypomniałem, że jakiś czas temu uzupełniłem olej. Bardzo mnie zmylił stan płynu, ale myślę, że taki był od początku wymiany.
Bardzo, bardzo wszystkich PRZEPRASZAM za zamieszanie, ale przynajmniej dowiedziałem się, że w razie potrzeby i awarii można na Was wszystkich liczyć i to w bardzo błyskawicznym czasie. Wszystkim stawiam piwko. Bogdan
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2017, 11:05 przez Mati.)
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 27-02-2017, 11:07
dodatkowo jeśli płyn pójdzie w olej to np po nocnym postoju i delikatnym wyciągnięciu bagnetu będzie widoczne tak jakby 2 stany na bagnecie. olej będzie od dołu a płyn ku górze
Na nas zawsze można liczyć, forum czyni cuda
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Mati za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to Mati for this post
• Bogdan, torba74
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 27-02-2017, 11:21
Czasami warto olej... powąchać. Dość często poziom oleju w misce rośnie z winy lejącego wtryskiwacza lub podwieszonego zaworu - paliwo nie jest spalane, a jego część pozostaje na gładziach cylindrowych rozcieńczając olej. Tyle, że wówczas zazwyczaj odczuwa się zmiany w pracy silnika.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Bogdan
|