Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pytania o 2.0 dci


mrigi85
Zarejestrowani

op Hejka, w przyszłym tygodniu stanę się posiadaczem Scenica 3 z silnikiem 2.0 dci. 
Z racji tego że przebywam na poligonie w miejscu gdzie jest trudno o śmigający internet, mam naprawdę mało czasu bardzo proszę Was o pomoc i wyjaśnienie moich wątpliwości  (naprawdę ciężko jest mi przeglądać wiele wątków i stron internetowych).

1. Jaki w tym silniku występuje rozrząd? Pasek czy łańcuch? 
2. Skrzynia automatyczna tradycyjna-jest jakiś interwał wymiany oleju?
3. Filtr FAP- spędza mi sen z powiek. Kłopotliwy? Będę jeździł głównie w trasie - do miasta na zakupy ok 20km w jedną stronę,  do pracy mam za blisko żebym w ogóle auto odpalał ?. Do tego filtra są jakieś specjalne dolewki czy jest bezobslugowy? 
4. Jakie są najczęstsze awarie? Ew koszty napraw? 

Bardzo dziękuję za pomoc, jeśli jednak kogoś mój post denerwuje bo "było Panie to pińćset razy" to z góry przepraszam, ale odświeżanie samego tego posta będzie trwało około pięciu minut i paru prób ?.  

Pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mrigi85 za ten post post:
  • PunkRock86
PRZEMO
Administratorzy

1 łańcuch
2 co 60k km
3 to nie problem
4 nie ma takich szczególnych

mobilnie

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:
  • PunkRock86
funkoval
Specjalisci

1. Łańcuch
2. Sugerowane 40 - 60 kkm
3. Filtr obsługowy o tyle, że wymaga niskopopiołowego oleju silnikowego klasy ACEA C4. 20 km w jedną może być jednak mało, sporo zależy od stylu jazdy. Od czasu do czasu wyskocz nim na jakąś trasę szybkiego ruchu.
3. Najczęstsze awarie to chyba parciejące rurki od DPF, których skutkiem jest trudny do usunięcia błąd DPF. Koszty naprawy niskie, chyba że się zaniedba, wtedy najlepiej wyciąć filtr. Cecha charakterystyczna silnika - wyciek spod pokrywy rozrządu, TTTM (ten typ tak ma). Ogólnie jednostka nie przyprawia o ból głowy, pod warunkiem wymiany oleju co 10 - 12 kkm.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • PRZEMO
adamos111
Zarejestrowani

Uzupełnienie:
1-Łańcuch-Niby jest bez obsługowy,z doświadczenia proponuje wymienić komplet w przebiegach około 200 tyś.km.
2-Interwału nie ma.Wg Renault bezobsługowa.Nie patrz na to.Wymiana co 60 tyś.km i już.
3-Jeżeli chodzi o FAP to praktycznie nic się nie dzieje oprócz wyżej wspomnianych rurek.Dodatkowo jest 5 wtryskiwacz który dawkuje paliwo do wydechu i oczyszczanie jest szybsze i efektywniejsze.Nic się nie dolewa.Filtr jest tzw.suchy.Tylko olej nisko popiołowy jak kolega post wyżej wspomniał.
4-Powtarzalną awarię z jaką się spotkałem to próchniejące złącza elektrycznego hamulca ręcznego i awarie modułu sterowania hamulca.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(17-03-2017, 21:05)adamos111 napisał(a): /... /
Dodatkowo jest 5 wtryskiwacz który dawkuje paliwo do wydechu i oczyszczanie jest szybsze i efektywniejsze.
/... /
4-Powtarzalną awarię z jaką się spotkałem to próchniejące złącza elektrycznego hamulca ręcznego i awarie modułu sterowania hamulca.

Masz jakieś źródło tej rewelacji o piątym wtrysku?

I czy mówimy o hamulcu ręcznym w S III?

Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Tak mówimy o hamulcu ręcznym

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Był Scenic 4x4 RX4 2.0 16v 2001. Jest Koleos 2.0 dci 4x4 Automat 2012r.
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

5 wtrysk bardziej mi się kojarzy z 1.5 dci ale pierwsze słyszę o 2.0 dci

mobilnie

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Tak.Mówimy o aut.hamulcu recznym w SC III.Każdy cylinderek ma w sobie silnik elektryczny do zaciągania ręcznego(brak linek) i przewody przy cylinderkach pękały,do kostek dostawała się wilgoć i pruchniało złącze.Moduł sterowania też potrafił ulec awarii,to przypadlosz nie tylko SC III ale i Megane III.
Co do 5 wyrysku to osobiście posiadalem SC III 2.0 dci 150 KM w automacie i auto posiadało 5 wtrysk do FAP.
Teraz posiadam Koleosa też 2.0 dci w automacie i tez posiadam 5 wtrysk do FAP.
Uzupełnienie info o 5 wtrysku przy wymianie turbiny SC III M9R z FAP

.pdf   SC III.Turbo Dem-Mon..pdf (Rozmiar: 1 MB / Pobrań: 108)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2017, 10:47 przez adamos111.)

Był Scenic 4x4 RX4 2.0 16v 2001. Jest Koleos 2.0 dci 4x4 Automat 2012r.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adamos111 za ten post post:
  • funkoval
TomaszB
Moderatorzy

Masz więcej takich pdf-ów ? Warto by je było wrzucić do manuali.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(18-03-2017, 09:11)adamos111 napisał(a): Tak.Mówimy o aut.hamulcu recznym w SC III.Każdy cylinderek ma w sobie silnik elektryczny do zaciągania ręcznego(brak linek) i przewody przy cylinderkach pękały,do kostek dostawała się wilgoć i pruchniało złącze.Moduł sterowania też potrafił ulec awarii,to przypadlosz nie tylko SC III ale i Megane III.

Jak jest skonstruowany to wiem, pytałem dlatego, że nie zetknąłem się z doniesieniami o takich problemach.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości