Różne EGR'y w 1.9DCI 120 KM
op
Pytam, ponieważ chciałem żeby mi mechanik wyczyścił EGR ale powiedział że tam mam inny ceramiczny czy jakoś tak, i jego się nie czyści.
Wszystko się sprowadza do tego że samochód jest mułowaty, jak mocniej się mu przydusi to czarna chmurka za nim. I szukam co jet nie tak, turbo niby trzyma ciśnienia. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2016, 20:13 przez mjetek.)
Każdy EGR się czyści albo..... wymienia
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (07-08-2016, 20:11)mjetek napisał(a): powiedział że tam mam inny ceramiczny czy jakoś tak, i jego się nie czyści.myślę że może owy mechanik bał się podjąć takiej roboty że np nie będzie mu chciał wyjść, bo jest zbyt brudny
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Albo stwierdził że za dużo roboty bo trzeba podszybie zdemontować a kasa za mała
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Występowały minimum dwa rodzaje ale różniły się tym, że w jednym część mechaniczna na stałe złączona jest z częścią elektroniczną a drugi rozpoławia się na te dwie części. Zarówno jeden jak i drugi czyści się w tym drugim ciężej wyjąć część mechaniczną z obudowy. Ja mam ten drugi a szwagier w M II 1.9 dci ten pierwszy i obydwa czyściłem czy one są ceramiczne? mało prawdopodobne żadnej ceramiki w nich nie widziałem czysta żywa stal i aluminium, może jest coś ceramicznego w nierozbieralnej części elektronicznej ale tego się nie rozbiera jak się zepsuje to kupujesz drugi. Mechaniczną część jak najbardziej należy czyścić gdyż jest przyczyną mulenia samochodu. W zasadzie dopóki nie spróbujesz rozebrać EGR to nie będziesz wiedział jaki masz bo z zewnątrz wyglądają podobnie. Przerabiałem ten temat dziś do 2 w nocy przy okazji wymiany silnika, turbiny, skrzyni biegów i czyszczenia EGR w moim SC II.
Mechanicy nie chcą się pier... z EGR-ami gdyż jest to żmudna robota, bardzo brudna, istnieje wielkie ryzyko, że przy nieumiejętnym wyjęciu EGR zostanie uszkodzony, w SC II ciężko go wykręcić a co dopiero wyjąć z obudowy. Ja wyjąłem cały motor tak więc to zupełnie inna rozmowa, spuściłem płyn chłodzący i odpiąłem całą chłodnicę z EGR-em. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2016, 06:28 przez haszczurur.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości