Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ręczny nie odpuszcza do końca na jedno koło.


Chichot_Introwertyka
Zarejestrowani

op Scenic II.
Po odpuszczeniu ręcznego jedno koło jest blokowane.
Może nie ze 100% siłą ale dałbym 25%.
Po jeździe koło robi się ciepłe więc teraz tylko pozostaje znaleźć przyczynę.
Klocki nowe. Tarcze jeszcze dwa sezony spokojnie wytrzymają.

Czy można linkę jakoś przesmarować? Jeśli tak to jak się do tego zabrać?

Jeśli nie ma takiej możliwości to czy wymiana linek we własnym zakresie jest wykonalna - bez garażu i kanału?

Odpowiedz
JacekD
Zarejestrowani

Spokojnie, wystarczy kawałek równej powierzchni i ze 2-3 godzinki pracy. Lewarek i z tego co pamiętam klucz 10 i 13 i to chyba wszystko Biggrin Ja podniosłem tylko jedno prawe tylne kolo i było trochę ciasno ale spokojnie mogłem zdemontować moduł i linki. Biggrin

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Zanim weźmiesz się za demontaż linek musisz sprawdzić czy blokowanie się koła nie spowodowane jest mechanizmem znajdującym się w zacisku. Jaki masz rodzaj hamulca elektryczny czy zwykły? Ja mam elektryczny i jak koło się blokowało winowajcą okazała się dźwignia przy zacisku tam gdzie jest sprężynka patrząc od wewnętrznej strony zacisku. W moim przypadku skończyło się na wymianie tarcz gdyż jedna uległa skrzywieniu od przegrzania. Pamiętaj tłoczki w tylnych zaciskach wkręcamy w prawo jednocześnie wciskając. Zapewne będziesz musiał zrobić serwis tylnych hamulców.

Odpowiedz
Chichot_Introwertyka
Zarejestrowani

op Mam elektryczny.
Najlepiej całość rozebrać, wyczyścić i dopiero się brać za linki tak?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Aby odpuścić ręczny wyciągnij rączkę w kabinie, jednocześnie wciśnij przycisk z czerwoną diodą i wyłącz silnik. Zdejmij tylne koła, śruby od jarzma są na zewnętrzny torx przynajmniej u mnie, zacisk na 13 a prowadnicę trzeba przytrzymać 15.

Odpowiedz
JacekD
Zarejestrowani

Najszybciej chyba sprawdzisz jeśli zdejmiesz linki z zacisku naciągniesz zacisk kluczem i zsuwasz linkę wtedy dźwigienka powinna wrócić do końca a jeśli nie wraca to faktycznie jest zapieczony zacisk. W moim przypadku jak linki były założone to dźwigienka nie wracała do oporu po ściągnięciu linek ładnie odbijały. Po odkręceniu linki od modułu z wielkim trudem byłem w stanie przesuwać linkę ręką po demontażu linek objawiło się sporo rdzy linki oraz ta prowadnica środkowa były mocno skorodowane, po wymianie całego zestawu, lekko ręką mogłem już poruszać linkami.

Odpowiedz
micmatus
Zarejestrowani

Na allegro są spreżynki do odciagania hamulca. Fabrycznie tej czesc nie ma ale przerabialem to u siebie i działa

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Jak nie ma fabrycznie? U mnie jak zmieniałem klocki to są sprężynki odciągające.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

i co że są? a posiadasz to auto od nowości???
jeśli linki i zacisk działa ok, sprężynki nie są potrzebne.
Aczkolwiek jeśli są, na pewno nic złego nie robią Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak naprawdę to nie wiem czemu mają służyć te sprężynki? U mnie są ale jak je zdjąłem aby wyczyścić z rdzy to i tak hamulec odpuszczał.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości