Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Remont silnika 1.9 dci


wojteknusiek
Zarejestrowani

op Witam, ktoś z forum robił remont silnika 1.9 dci? 
A dokładniej panewki korby pierścienie. Potrzebuję informacji o przerwie na pierscieniach. Jakiej firmy polecacie pierścienie i panewki. Mam kilka fotek cylindrów może ktoś oceni wizualnie.

Fot cylindra

Fot

    Fot

Pierścienie

Załączone pliki

Miniatury
       

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2019, 19:51 przez wojteknusiek.)

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Wujek około roku temu miał duży remont silnika 1.9 w scenicu po tym jak pękła tuleja cylindra. Powierzył remont zakładowi szlifierskiemu wiec jakie przerwy nie podpowiem ale pamiętam, że pierścienie dali nowe z firmy PRIMA. W takim zakładzie wszystko jest rozebrane na części pierwsze, spomiarowane i dobrane odpowiednio jak trzeba. Przy oddaniu do remontu zaznaczyć, że części z górnej półki mają dać bo różne są chińskie zamienniki i co najważniejsze zakład musi być z dobrymi opiniami.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Te pionowe rysy czuć pod paznokciem?
Czy jest wyczuwalny schodek w miejscu nawrotu pierścienia?
Widać jeszcze ślady honowania.Jeżeli rysy są niewyczuwalne i nie ma wyczuwalnego progu to po przehonowaniu powinno być dobrze.
Wypadałoby pomierzyć czy się owal nie zrobił.
Pierścienie musisz zamawiac pod wymiar. Wtedy jest pewność, że przerwa będzie odpowiednia.
Na oko jest za duża. Powinna być minimalna przerwa.

Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

op Dziękuję za informację, jednak zdecydowałem się na zakup całego używanego bez osprzętu i jak na razie śmiga. Koszt remontu dos duży a i tak pozostanie mała niepewność co do pozostałych elementów. Silnik udało się za 550 zł zdobyć reszta ze starego. 
Pozdrawiam.

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

op Witam, po remoncie silnika czas na diagnostykę silnika i zastanawiają mnie korekty wtryskiwaczy na jednym mam dużą różnice. Co radzicie wymiana zanim zrobi spustoszenie w silniku czy jeździć?

Załączone pliki

Miniatury
   

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Wszystkie wtryski są słabe no.moze poza 1 cylindrem ktory jest to uratowania....

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • wojteknusiek
wojteknusiek
Zarejestrowani

op Dać wszystkie do regeneracji? Bo kupić używki niby ok to raczej odpada, bo parametry mogą być podobne jak moje. A orientuje się ktoś jakie koszta regeneracji.
Pozdrawiam

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Na początek spróbuj wyczyścić jakim preparatem do czyszczenia wtryskow

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie ma tragedii widziałem gorsze, zalej spulung firmy LM na nie duża ilość paliwa w baku. Pojeździć kilka stów km i sprawdzić jeszcze raz

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

U mnie ostatnio na 1 cylindrze wyskoczyły korekty 1,4 reszta 0,4-0,8 zalałem zbiornik verva i płukankę od amsoil na pełen bak po zbiorniku korekcje 0,0-0,3


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości