Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault Safrane? Wasze opinie


mjek
Zarejestrowani

op W środowisku fanów francuskiej myśli technologicznej jestem świeżakiem dlatego proszę Was o wasze doświadczenia z/ opinie o Safrane ph I i ph II. Która opcja lepsza, która mniej awaryjna, jaka opcja silnikowa najlepsza i czy w ogóle to dobry pomysł? bo to mało popularny model i może być później ciężko odsprzedać.

Mnie osobiście podoba się ph II (nowsza sylwetka), ale wyposażenie ph I miało podobno bogatsze. Najchętniej z jakimś silnikiem od Volvo, bo to solidne konstrukcje. Miałem dwie Volviny (teraz jedną) i złego słowa o nich nie da się powiedzieć, ale chodzi mi po głowie sprzedaż mojego V40 i kupno czegoś innego może akurat Safrane'a Biggrin

Ps.: Wiem, że to Scenic forum, a to przeciez nie Scenic, ale pewnie Wasza wiedza na temat Renault na jednym modelu się nie kończy Biggrin

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
pio555
Junior Administratorzy

Online
Pytaj Patryka on bedzie wiedział z autopsji

wysłano z telefonu LG Optimus L9 II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Oktawiusz
Zarejestrowani

Dokładnie, Patrys ma obcykane wszystko ale to pewnie kwestia kilku godzin i Ci coś tu odpisze.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
PRZEMO
Administratorzy

Dobrze trafiłeś Patryś4891 pomoże najlepiej Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Patrys4891
Junior Administratorzy

taaaaa safrane...
Właśnie wróciłem z garażu %$&@*#*@#%&*# MadanimatedMadanimatedMadanimated
Co się mogło spier... zapsuć we feancuskim samochodzie? Niemiecka skrzynia biegów!!! MadanimatedMadanimatedMadanimated
TZN dla jasności nie tak że stanęła w miejscu, ale ma problemy z biegami. No dłuższa historia.

hmmmm co by tu na pisaćo różnicach pomiędzy ph1 i ph2
w ph2 zrezygnowali z elektrycznie regulowanej tylnej kanapy, zmienili wygląd, ale to kwestia gustu, zmienili trochę siedzenia i w ph2 są mniej wygodne no i zmienil gamę silnikową.
Silniki Volvo to 2.5 ma 5 cylindrów w rzędzie jest zdecydowanie najpopularniejszą jednostką. Zdecydowana większość ma manualną skrzynię biegów, ale automaty są bardzo chwalone (nie to co u mnie Madanimated ).
Silnik 2.0 ma 4 cylindry w rzędzie i jest to DOSŁOWNIE 2.5 z uciętym jednym cylindrem.

Przed liftem topowa wersja to Baccara a po lifcie Initiale Paris.

Niestety produkcję zakończono w 2001. Producent ma obowiązek zapewnić części przez 10 lat po zakończeniu produkcji, więc dziś z częściami jest coraz cieniej.

Za to dostajemy za małe pieniądze samochód, który jest limuzyną. Przestrzenny, komfortowy, bezpieczny i w zdecydowanej większości bardzo dobrze wyposażony.
Jak safranka nie ma dwu strefowego climatronica, elektrycznych wszystkich szyb, ma manualnie regulowane fotele to raczej biedna wersja.
zapraszam na http://forum.safrane.pl/ to dowiesz się dużo więcej Biggrin

Thumbup
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • mjek
mjek
Zarejestrowani

op hahah początek Twojego postu niezbyt zachęca do kupna :P Dzięki za polecenie forum.safrane.pl zarejestruje się i poczytam czy warto się w to bawić czy nie Biggrin ale oprócz tej skrzyni to jak z awaryjnością? i cenami części zamiennych? jaki masz silnik?

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Patrys4891
Junior Administratorzy

ja mam L7X czyli 2,9 V6 24v wsadzany do szafek od 98r. Występował TYLKO ze skrzynią 4HP20. Czyli automat, 4 biegi niemieckiej firmy ZF.
Przed 98r V6 w szafkach były 3.0 12v i występowały z manualnymi skrzyniami.

Awaryjność to jak zawsze. Jest kilka znanych miejsc, z którymi szafki się borykają, ale w większości przypadków nie urasta to do rangi problemu.

Szafki są w pełnym ocynku, więc bracha trzyma się lepiej niż innych rówieśników, ale jak zwykle wiele zależy od przeszłości i jak kto dbał.
Aaaa w ph2 nie zaznasz aktywnego zawieszenia.

A dziś to jestem wkurzony bo pół dnia próbowałem odkręcić płytę elektrozaworów za skrzyni i poległem na głupich śrubkach.

Thumbup
Robuś
Zarejestrowani

Safrane 3.0 V6 - świetne auto. Jeździłem kiedyś w firmie. Prócz niepohamowanej checi trzymania cały czas pedału w podłodzę nie widzę minusów Biggrin
Patrys potrzebujesz coś do 4HP20?

pio555
Junior Administratorzy

Online
Chyba potrzebuje bo padła jak dobrze kojarze z postów

wysłano z telefonu LG Optimus L9 II

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
funkoval
Specjalisci

czeka na diagnozę, info z dzisiaj. podejrzenie: padnięte lub padające elektrozawory





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości