Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault Scenic II 1.9 dci Kręci ale nie odpala.


lukasz2.203
Zarejestrowani

op Witam mam problem od dłuższego czasu z moim scenic II a mianowicie od czasu do czasu nie chce odpalić a jak odpalił to wszystko chodziło super a teraz objawy się nasiliły i od 2 tygodni nie mogę go odpalić zakręci i tak jakby chciał ale nie odpala próbowałem również na plaka też to samo. Sprawdzałem go Delphi i były następujący błąd
DF038 Sterownik, aktywowany „watchdog” - uklad nadzoru mikroprocesora , nieciagly ten błąd wyświetla się podwójnie wymieniałem czujnik położenia wału na nowy bo tak podpowiadali mi ale to nic nie dało, również podmieniałem czujnik ciśnienia na pompie też nic. Zmieniałem moduł UPC ponieważ mój wysiadł i wariował. Nie chciał bym go sprzedawać bo sprawował się świetnie aż do tego czasu a włożyłem w niego troche pieniędzy i jednak wolałbym aby znów chodził jak należy. Może ktoś miał coś podobnego i by zechciał się podzielić był bym bardzo wdzięczny.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przede wszystkim trzeba odczytać i usunąć błędy, ale nie przypadkowym sprzętem, tylko dedykowanym do marki.
Po usunięciu wszystkich błędów - ponownie spróbować uruchomić - i sprawdzić odczyty błędów.
Jeśli to nie immobiliser, to po kolei wszystkie obwody warunkujące rozruch - od czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej począwszy.
Ale obawiam się, że problem tkwi w zasilaniu (a raczej jego braku lub spadku napięcia zasilania) któregoś z modułów.
Przy toczony błąd jest właśnie sygnałem obniżonego napięcia zasilania kalkulatora wtrysku.
Nie da się jednak tego ustalic bez solidnej diagnozy specjalizowanym sprzętem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • lukasz2.203
lukasz2.203
Zarejestrowani

op Jaki sprzęt był by dobry aby zbadać go? Bym popytał w serwisie czy mają.

Odpowiedz
marekwodniak
Zarejestrowani

(21-09-2020, 11:51)lukasz2.203 napisał(a): Jaki sprzęt był by dobry aby zbadać go? Bym popytał w serwisie czy mają.

Clip

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(21-09-2020, 11:51)lukasz2.203 napisał(a): Jaki sprzęt był by dobry aby zbadać go? Bym popytał w serwisie czy mają.

Wszystkie dedukowane interfejsy. Np. Clip, MaxiEcu+MPM-Com itd.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
lukasz2.203
Zarejestrowani

op Tak się składa że posiadam Maxi Ecu do Renault i to samo pokazuje.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Na początek posprawdzaj zasilania i masy modułu wtrysku. Sprawdź czy nie masz zaśniedziałych pinów.
W zależności od sterownika serwisówka każe sprawdzić zasilania lub kontakt z techline czyli prawdopodobnie reprog lub wymiana sterownika wtrysku.

Odpowiedz
lukasz2.203
Zarejestrowani

op Zna ktoś może dobry serwis do scenica w lubelskim najlepiej okolice Białej Podlaskiej?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2020, 13:04 przez lukasz2.203.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości