Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Reset ECU silnika


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witam Grono!


Od dłuższego czasu walczę z problemem ciężkiego rozruchu silnika po nocy. Wymieniłem cewki, filtr paliwa, czujnik wału i temperatury cieczy. Przepustnica wyczyszczona na błysk. Auta nie zalewa gazem bo problem jest też przy zakręconej butli LPG. Ciśnienie paliwa wg serwisu jest prawidłowe. CLIP nie zgłasza błędów.

Mimo tego wszystkiego silnik załapuje po 15, 20 sekundach kręcenia. Jak załapie to potem odpala bez problemów do następnego dłuższego postoju. Problem pojawił się jak trefny gaz zakleił mi syfem reduktor i iglica nie odcinała dopływu gazu- po nocy reduktor miał ciśnienie 3 bary, a membrana puszczała nadmiar w podciśnienie- skutek silnik zalany gazem. Reduktor został wyczyszczony i zmieniona membrana. Od tej pory nie pompuje gazu w układ.

I teraz pytanie czy jest możliwe, że komp silnika zapamiętał sobie jakiejś błędne ustawienia i stąd jest cyrk? I przede wszystkim czy operacja odpięcie akumulatora na minimum pół godziny i jego ponowne podpięcie i włączenie jakiegoś odbiornika prądu spowoduje, że ECU zgubi nastawy i wróci na ustawień fabrycznych?

Czy taka operacja coś daje, czy reset tylko CLIPEM?

Szukam jakiś bezkosztowych form bo serwis rozkłada ręce albo nie chciało im się dokładnie przysiąść

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Generalnie nic nie przychodzi mi konkretnego do glowy.Sprawdz czy po zaplonie slychac pompe paliwa,moze przed odpaleniem sprobuj kilka razy przekrecic zaplon i dopiero odpalic.Moze jakis przekaznik od zasilania pompy itp.Sprawdz jeslia masz mozliwosc odpal od razu na lpg.Mozesz sprobowac odpalac z wcisnietym gazem ew.moze odpiac czujnik temperatury i wtedy sprawdzic.Wiem pisze tak byle jak ale czasem mala rzecz moze naprowadzic ma wlasciwy tor.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(16-08-2017, 08:48)Kapitan Powolny napisał(a): I przede wszystkim czy operacja odpięcie akumulatora na minimum pół godziny i jego ponowne podpięcie i włączenie jakiegoś odbiornika prądu spowoduje, że ECU zgubi nastawy i wróci na ustawień fabrycznych?
zawsze możesz spróbować to nic nie kosztuje a powinno pomóc

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(16-08-2017, 20:19)pio555 napisał(a):
(16-08-2017, 08:48)Kapitan Powolny napisał(a): I przede wszystkim czy operacja odpięcie akumulatora na minimum pół godziny i jego ponowne podpięcie i włączenie jakiegoś odbiornika prądu spowoduje, że ECU zgubi nastawy i wróci na ustawień fabrycznych?
zawsze możesz spróbować to nic nie kosztuje a powinno pomóc

Przeprowadziłem mały test i hmmm.... Dry sam nie wiem... odpalił jakby chętniej i szybciej. W każdym razie wcześniej niż poprzednio usłyszałem lekki zgrzyt rozrusznika więc puściłem kluczyk i silnik gadał. Miał co prawda dość niskie obroty na ssaniu ale stał na słońcu więc to raczej normalne.

Nie wiesz może ile razy można taką operację powtórzyć bez szkody dla elektroniki sterującej?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(16-08-2017, 20:44)Kapitan Powolny napisał(a): Nie wiesz może ile razy można taką operację powtórzyć bez szkody dla elektroniki sterującej
ile sie chce nie słyszałem zeby jakas szkodliwośc była dla ECU

(16-08-2017, 20:44)Kapitan Powolny napisał(a): usłyszałem lekki zgrzyt rozrusznika
a może to rozrusznik jest powodem?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2017, 20:47 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Rozrusznik jest nówka sztuka. W poprzednim zmieliło zębatkę bo stacyjka nie odbijała. To nawet nie jest zgrzyt. Dźwięk jest takiego lekkiego tarcia o siebie kół zębatych wieńca i rozrusznika- tak jakby czasem się niedokładnie bieg wrzuciło tylko znacznie ciszej i łagodniej

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2017, 21:02 przez Kapitan Powolny.)

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A jakie masz ciśnienie na cylindrach na zimmym silniku?
Przy słabej kompresji też może nie chcieć gadać.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(16-08-2017, 21:15)polaq napisał(a): A jakie masz ciśnienie na cylindrach na zimmym silniku?
Przy słabej kompresji też może nie chcieć gadać.

W sumie nie wiem. Nie mierzyłem, ale Szczeniak ma swoją moc i zbiera się całkiem normalnie z każdego biegu

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Z ostatnich testów resetu ECU. Aku odpięty na mniej więcej godzinę- silnik lekko przestygnięty odpalił prawie natychmiast. Rano po nocy- cit dłużej ale mam wrażenie, że jest lepiej niż przed resetem.

Co jeszcze można sprawdzić aby było tak jak na ciepłym motorze? Zastanawiałem się nad przekaźnikiem pompy paliwa oraz silnikiem krokowym bo czasem przy włączonej klimie zdarza mu się zgasnąć przy wysprzęglaniu oraz sprawdzeniem szczelności dolotu (może na ciepłym silniku puchną uszczelki i dlatego jest lepiej)

Ogólnie silnik ma moc i się ładnie zbiera

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Mozesz sprawdzic ten przekaznik od pompy,map sensor ewentualnie samostartem popsikac ,,dookola''silnik przepustnice itp moze gdzies ujawni sie jakas nieszczelnosc.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości