Rozrusznik niekreci bezpiecznik


michumal
Zarejestrowani

To cykanie to elektromagnes rozrusznika.Może tak się zdarzyć z przynajmniej 3 powodów:
1. słaby aku lub połączenie z rozrusznikiem - gruby przewód, elektromagnes nie ma na tyle siły, żeby zewrzeć styki i odpalić rozrusznik,
2. Wypalone styki w elektromagnesie, elektromagnes działa ale nie załącza rozrusznika,
3. suchy rozrusznik w połączeniu z mrozem i bendix ciężko chodzi na ośce, co powoduje utrudnioną pracę elektromagnesu, a co za tym idzie nie łączą styki w elektromagnesie...

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
calkiemnowy
Zarejestrowani

Co masz na mysli mowias suchy rozrusznik ?

Odpowiedz
scrabi83
Zarejestrowani

Spróbuj na popych może zapali i się odblokuje

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Rozrusznik do sprawdzenia.
Mogły się szczotki przywiesić. Spróbuj młotkiem puknąć parę razy w rozrusznik z czuciem.
Jak pomóże to szczotki.
U mnie w poprzednim SC była podobna sytuacja.
Okazało się, że upalił się przewód od automatu do szczotki.

W takiej temperaturze bez ciepłego warsztatu z kanałem to przekichana naprawa. Ja wyciągałem rozrusznik bez kanału pod blokiem ale przy ok 10 stopni na plusie...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2017, 18:13 przez polaq.)

Odpowiedz
calkiemnowy
Zarejestrowani

I tu sie zaczynaja schody bo w tym aucie jest wiele do zrobienia, sprzeglo do wymiany tak wiec na popych raczej lipa.
Zas odnosnie wymontowania rozrusznika to jak sie zato zabrac bez kanalu i pod golym niebem niestety?

Odpowiedz
scrabi83
Zarejestrowani

szczerze? w taką pogodę to naprawdę współczuje ..
najprostrze prce wydają sie nie realne, a co dopiero wyjęcie rozrusznika i to bez kanału....
ale nie mówię że się nie da...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi83 za ten post post:
  • wiecho
polaq
Zarejestrowani

Rozrusznik jest z tyłu silnika. Dwie śruby na pewno da się odkręcić na macanego od góry. U mnie trzeciej nie było ale chyba tylko jest od dołu podejście.
Oczywiście najpierw odpiąć akumulator!
Po wyjęciu rozrusznika trzeba sprawdzić bendiks- oczyścić i odpowiednio nasmarować na pewno będzie tam wszystko poza smarem...
Przy okazji najlepiej wymienić elektromagnes i szczotki ze szczotkotrzymaczem.
U mnie był rozrusznik Valeo...

Odpowiedz
Melus
Zarejestrowani

Wiram wszystkchba wstępie
Mimo ze ten post jest moim pierwszym na forum to Uwierzcie panowie przeszedłem naprawdę wiele ze swoim RX4 A jeżeli chodzi o rozrusznik to w ostatnim czasie chyba jestem specjalistą jeśli chodzi o ściąganie rozrusznika w Scenicu RX4 1 9dci to najprostszą metodą będzie 1 ściągnięcie koła od strony pasażera 2 ściągnięcie filtra powietrza ściągnięcie albo odchylenie wszystkich rur powietrza które idą przy boku silnika później wepchnac ręke głęboko głęboko na tył i wymacanie tych trzech śrubek które łączą silnik z korpusem rozrusznika, swiecac pod kątem z gory na tyl komory silnika pod sterta kabili można je dostrzec. (Moja metoda krzesło przed autem, polozyc sie na silniku  i wygrzebac sruby koniecznie 13 oczkowa z grzechotka! Proby uywania innych narzędzi grożą depresja oraz rechabiitacja nadgarstka wiem co mowie bo udalo mi sie wymienic bendniks w 2h w nocy na mrozie. Jedynie z latatka. To auto albo moze taki kaprys jest gorszy niz kobieta na początku miła szalona kochana niezawodna kiedy chciałeś dojechałeś nawet i po błocie ale Jak poznać się lepiej ty w końcu zaczniesz ją rozumieć  a ona Zacznie to wykorzystywać przeciwko tobie  i zamiast spędzać czas w niej będziesz musiał leżeć pod nią albo stac przed nią i zastanawiać się o co jej moze znowu chodzic skoro i tak ja kochasz.Natomiast zasilanie i sygnal odkrecamy wciskajac rękę za amortyzator wzdluz poloski i ciagniemy gada typu np D6RA63.

To o czym mowisz to wrazenie ze rozrusznik chcialby zakrecic ale nie potrafi wszystko w aucie poza nim dziala nawet bendnikks szczeka otoz:
1.Ciekawa jest konstrukcja klemy plusowej zwroc uwage na bezpiecznik topikowy czy jest caly
2.Sprawdz dokrecenie przewodow czy aby nie sa przepalone

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości