Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Sączy się olej


stasic
Zarejestrowani

op Sączy się olej od środka tej małej nakrętki, wokół rurki. W tamtym roku śruby były odkręcane i rurka przesunięta by wymienić alternator. Czy można poprawić, naprawić by nie ciekło czy trzeba wymienić tą rurkę? Przepraszam ale nie wiem jak się to fachowo nazywa. Tempo wypływania oleju jest minimalne, nie boję się o ubytek ale na bloku zbiera się olej, bród, piach i nie za bardzo to wygląda.
   

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

To pompa od wspomagania. Skąd dokładnie cieknie? Sprawdź poziom płynu w układzie (ten beżowy zbiornik w prawym górnym rogu zdjęcia).

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • stasic
stasic
Zarejestrowani

op Sprawdzałem jak zauważyłem wyciek i było ok. Co ciekawe w zimie piszczała mi kolumna podczas skręcania a teraz już nie. Opisałem skąd cieknie, miejsce zaznaczone strzałką.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

W takim razie to nie olej cieknie tylko płyn wspomagania (DEXTRON, Elf Matic) . Może puszcza na śrubunku. Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka. Widziałem zestawy naprawcze i jest jedna uszczelka pasująca w to miejsce ale pewny w 100 % nie jestem.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Jak było odkręcane, to może trzeba tylko dociągnąć mocniej, to powinno się uszczelnić. Najlepiej delikatnie popuść, ale tylko minimalnie i dociągnąć.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Na przewodzie na końcu  jest oring gumowy.Najlepiej odkręć przewód kluczem 17 mm i wymień.Koszt to pewnie z 50 gr.Tylko oring musi być olejowy.
Nr.katalogowy-7703065106 koszt oryginału około 21 zł.
Wymiary 7,6x10,8x1,6

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2017, 18:03 przez adamos111.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adamos111 za ten post post:
  • stasic
stasic
Zarejestrowani

op Super dzieki, podmienię oring.Tylko czy to nie dziwne że nie cieknie od dołu spod nakrętki, a cieknie górą przez ta małą nakrętkę od środka wokół rurki?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2017, 18:54 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Czasem tak bywa że cieknie w około rurki,a czasem z pod gwintu.Pamiętaj żeby tą mniejszą odkręcać.Tej dużej nie ruszaj.Ewentualnie przytrzymać drugim kluczem tą większą żeby się nie poluzowała.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

op Dzięki adamos111, zrobiłem jak napisałeś. Akurat świeci słoneczko, 10C więc szybko wymieniłem, robota mega prosta jak się wie co robić :Biggrin O oto stary oring, wygląda jak stożek:
   
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2017, 16:40 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Nie ma sprawy.Widać że oring już zużyty.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości