Jak pójdzie w pracę, zatrze się znowu.
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
SCENIC I PH I Nie zapala po wymianie akumulatora
Nie "naprawiła się sama" tylko jest zatarta i chwilowo odpuściła.
Jak pójdzie w pracę, zatrze się znowu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Nie i nie nacieszyłem się długo. Jeden dzień jeździłem bez problemu. Dziś przejechałem kilkaset metrów, 2 uruchomienia silnika bez problemu a przy trzecim silnik znów nie odpala. Próbowałem kilka razy i nic. Pompę tym razem słychać bardzo dobrze więc do tego nie można się już przyczepić. Poszedłem do domu po komputer, kolejna próba silnik odpałił. Przejechałem kilkaset metrów zgasiłem, nie odpala. Kolejna próba odpala.
Komputer wykazuje błąd silnika DF060 - sporadyczny - Obwód regulacji biegu jałowego. Faktycznie jak auto stoi to da się wyczuć delikatne wahania obrotów ale są bardzo małe. Bardziej się to odczuwa poprzez zmianę dźwięku silnika niż da sie zauwazyć na wskaźnikach. Czy to możliwe żeby to było problemem przy rozruchu ? W internecie znalazłem taki opis do tego błedu: DF060 Misfiring on cylinder 2. Czy w moim modelu nazwa błędu którą podał komputer jest poprawna czy może jednak jest to problem z zapłonem na 2 cylindrze ? Ma ktoś serwisówkę do Scenic I PH II która miałaby opisane błędy ? Znalazłem taką ale tylko do megane. Komputer pokazuje również że jest obsługiwana kontrola wypadania zapłonów ale nie znaleziono wypadania na żadnym z cylindrów. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2018, 06:02 przez Majki.)
Szkoda, że nie napisałeś jaki masz sterownik silnika. Jeżeli jest to siemens sirius 3H to jest w załączniku. W tej serwisówce błąd df060 oznacza problem z regulacją biegu jałowego.
sirius 3H.pdf (Rozmiar: 256.31 KB / Pobrań: 11)
Załączam plik sirius 32
sirius 32.pdf (Rozmiar: 252.13 KB / Pobrań: 12) Ten drugi sterownik jest od skrzyni automatycznej. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2018, 07:15 przez andrzejwa.)
op
Spędziłem dziś przy aucie kilka godzin. Najpierw namęczyłem się żeby ściągnąć wycieraczki, jeden ściągacz popękał, kupiłem lepszy i później poszło bez problemu. Przeczyściłem odpływ wody z podszybia, nie było tam aż tak dużo brudu jak myślałem. Następnie zdemontowałem przepustnicę i silnik krokowy. Wymieniłem gumki w przepustnicy na nowe, jedna była już twarda i połamała się przy ściąganiu. Przepustnica nie była bardzo brudna ale ją wyczyściłem. Za to lepki syf był na silniku krokowym.
Nie pomogło to na problem z zapłonem. Kupiłem jednak wcześniej komplet nowych oryginalnych cewek i świec więc zabrałem się za wymianę. Tu się okazało że świece kompletna ruina, chyba nikt się nimi wcześniej nie interesował. Pordzewiałe, do tego wypalone elektrody. Szczelina w elektrodach ma 1,2 mm. w dwóch cewkach któe wyciągnąłem guma stwardniała tak, że po jej zgnieceniu połamała się więc te poleciały do koszu. Pozostałe na wszelki wypadek zostawiłem jako zapasowe, gumę miały miękką. Po wszystkim silnik zapala, trzeba więcek testów aby się przekonać czy problem definitywnie naprawiony czy jeszcze coś trzeba będzie poprawić. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2018, 19:58 przez Majki.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości