Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Obroty skacza do gory po wcisnieciu sprzegla. Pilne!!!


kenihop
Zarejestrowani

op Witam
Mam problem tak jak w temacie posta ale opisze cala sytuacje z moim scenikiem 1 ph2 2.0 16v 140KM. Kupujac go wiedzialem ze jest do zrobienia z silnikiem pare zeczy(klekotaly zawory i nie bylo cisnienia na jednym cilindrze). Po zrobieniu kosztorysu napraw doszlem do wniosku ze najlepiej bedzie wymienic silnik moj mechanik tez byl takiego zdania. Musialem tylko poczekac dwa tygodnie na nowy silnik( 90tys przebiegu) Autem caly czas jezdzilem. Po kilku dniach jazdy nim po wcisnieciu sprzegla obroty skacza nawet do 5 tys. nie dzieje sie tak za kazdym razem ale bardzo czesto. Wymienilem silniczek krokowy i przeczyscilem przepustnice dalej bylo tak samo. I moim zdaniem najlepsze dopiero sie zaczyna Sad silnik zostal wymieniony. Dodatkowo wymienilem rozrzad i kolo zmniennych faz rozrzadu oczywiscie filtry i olej tez. Silnik chodzi rowno tak jak powinien ale problem sprzegla pozostal dalej po wcisnieciu obroty ida do gory. Moj mechanik sprawdzal na starym silniczku krokowym i na nowym i jest bez zmian. Przepustnica jest sprawna, uklad dolotowy powietrza byl sprawdzany a obroty dalej sa tak samo jak byly.
Mojemu mechanikowi koncza sie chyba pomysly co to moze byc i odwleka z oddaniem samochodu, czym mnie wkurza strasznie bo nie umie powiedziec ze nie wie co to jest a niechce mi oddac jak by nie patrzac niesprawnego auta.
Co to moze byc czy ktos zna na to odpowiedz???????

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Na postoju jak przegazujesz też się obroty wieszają? I przy jakiej temperaturze silnika się to dzieje?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
kenihop
Zarejestrowani

op I na postoju i w trakcie jazdy. Jezdzac tym samochodem obczailem jak je zbijac przed postojem na swiatlach itp. Wiedzac ze bede musial sie zwalnialem chwile wczesniej(hamowanie silnikem i lekko pedalem hamulca)i redukowalem bieg na nizszy( do dwojki) obserwujac obroty jezeli szly wyzej popuszczalem delikatnie noge z pedalu widzac ze obroty wracaja do normy wciskalem go znowu jak byly ok to sie zatrzymywalem a jak nie to ta sama sekwencja z noga popuszczalem i dociskalem. 
A obroty ida do gory juz po dwoch trzech nacisniec pedalu sprzegla o mometnu postoju samochodu zimny czy cieply bez roznicy. Jak pisalem wczesniej nie dzieje sie to za kazdym razem na 10 wcisniec sprzegla 7 razy obroty wala do gory

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Podlaczałeś pod clipa? Mysle ze wiele by sie wyjasnilo.

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Odłącz mu jeszcze podciśnienie od serwa, jak się będzie zachowywał?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Tez tak o tym pomyslalem moze gdzies przy servie jest nieszczelnosc

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Scrabi wybacz może lamerskie pytanie, ale jaki może mieć związek serwo z obrotami motorka?

Pytam z czystej ciekawości jako użytkownik benzyny bo zawsze jak ktos pisał że ma mega problem z dieslem to cieszyłem się że jeżdżę benzyną

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Ano takie, że serwo jest zasilane z kolektora dolotowego. Jest możliwe, że jak tam jest duża nieszczelność to zaciąga powietrze a komp auta "myśli", że dodajesz gazu Biggrin

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • Kapitan Powolny
scrabi
Zarejestrowani

Dokladnie.malo tego pierwszym objawem nieszczelnosci przy podcisnieniu sa wlasnie albo niskie,albo wysokie obroty.

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

sprawdź
https://megane.com.pl/topic/58312-zawies...ga-pomocy/

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości