Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Problem na LPG


Rafał Bronisz
Zarejestrowani

op Dzień dobry wszystkim!  Biggrin Jestem tu nowy gdyż niedawno wszedłem w posiadanie wyżej wymienionego autka  Thumbup Ogólnie w trasie jest ok, spalanie ok 9 litrów gazu ale w trasie czasem zamulał, trzeba było przełączyć na PB i spowrotem. Wymieniłem filterek od gazu oraz upuściłem mazut z reduktora i jak już muli w trasie to znacznie mniej niż wcześniej. Jednak podczas jazdy w mieście jest po prostu tragedia- po mocniejszym zagrzaniu silnika nie ma w ogóle mocy, muli, nie reaguje na pedał gazu. Najbardziej pomaga przegazówa na PB i przełączenie na LPG ale i tak na krótko. Podejrzewam że może być coś nie tak z regulacją LPG ( jest to 2 generacja, RAZMUS AF800 plus). Po odczycie danych z komputera LPG widzę następujące nieprawidłowości:

- sonda lambda stoi na napięciu 0,43 V 
- ustwienia silniczka krokowego : PWA = 100 a wszystkie minimalne i maksymalne zakresy otwarcia na wolnych obrotach / przy obciążeniu są na 0  Thumbup

Z tego co rozumuję to ta instalka działa jak 1 generacja tzw śruba plus jeszcze to że nie ma sygnału lambda. 
Przy próbie adaptacji wyskakuje - błąd lambda - adaptacja przerwana 
Mam pytanko - jak się zabrać za sprawdzanie sondy lambda? I jak powinny wyglądać z niej wskazania na komputerku?

Wszystkich forumowiczów serdecznie pozdrawiam  Biggrin
Asia napisał 21-02-2018, 18:57:
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2018, 18:57 przez Asia.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Spytam wprost! jaki lamus do tego motorka założył II generację??!!! Raz że za ludowe chiny nie ustawisz tego poprawnie bo ten silnik do korekcji dawek wtrysku benzyny potrzebuuje np. właśnie wskazań lambdy. U ciebie wyglada na odcięty sygnał przy przejściu na LPG- wtedy silnik chodzi na wartościach średnich i stąd masz mulenie bo przylewa go gazem.

Poza tym do plastikowego kolektora II gen to proszenie się o strzał gazu i rozwalenie go.
Jak chcesz to zrobić jak szkoła mechaniczna każe i nie ładowac kasy bez sensu narzekając że gaz jest do zapalniczek i to samo zło to zrób upgrade to instalki do IV gen. Założ normalnego kompa (np. KME lub staga) pojedyncze wtryski i całą elektronikę. Butla i węże zostają. Oczywiście ich modyfikacje bedą potrzebne. Reduktor też do ewentualnej wymiany. Potem poprawne i staranne strojenie i zobaczysz, że da się normalnie jeżdzić na gazie.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

A zdziwisz sie "znawco" bo ten silnik bedzie chodzil na II gen. Tylko ze kolega ma pewnie zawieszony attuator plus uwalona sonde. Wymien te dwie rzeczy i zrob mu kalibracje.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • tomciog
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

(30-11-2018, 21:37)sportway napisał(a): A zdziwisz sie "znawco" bo ten silnik bedzie chodzil na II gen. Tylko ze kolega ma pewnie zawieszony attuator plus uwalona sonde. Wymien te dwie rzeczy i zrob mu kalibracje.

Generalnie w za małych butach też da się chodzić. Dry
Nie jestem "specem" ale mam drugie auto  z kuchenką na pokładzie i z racji masy kilometrów jakie robię wiem jak wiele może zmienić poświęcenie czasu na zrobienie czegoś raz a dobrze.

W pierwszym aucie (Cordoba z plastikowym kolektorem) też pierwsza instalacja była II generacji... ale auto też jeździło... do pierwszego strzału gazu i rozerwania kolektora. Wtedy dopiero "mądry" poprzedni właściciel wydał kasę drugi raz i zamontował IV generację....   Naughty Ja musiałem jeszcze parę rzeczy poprawić, wystroić i pozamieniać i dopiero wtedy auto jeździło poprawnie, a ja serwis ograniczyłem do wymiany filtrów i okresowego sprawdzenia czy mapa trzyma parametry.

Przy LPG obowiązuje zasada że oszczędzamy po montażu a nie na nim. A tak wydajemy masę kasy na poprawki, strojenia i próby i g.... z tego jest. Sumarycznie w błoto leci  równowartość upgrade'u to czegoś co w końcu będzie normalnie działać.

Można w ten, jak i w ten sposób... pytanie czy jest sens

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Moville
Zarejestrowani

Witam mam wymieniona sondę za katalizatorem firmy Bosch  komputer podłączony  pokazuje pracę sondy 410 mv i stoi w miejscu przy gazowaniu pojechałem do gazownika i stwierdził że sonda na takich parametrach ma za ubogą mieszankę i nie zrobi mi regulacji gazu czy te normy są prawidłowe gdzie szukac usterki auto jeździ pali normalnie a może orginal sonda i parametry się zmienia ale czytam na forum i jest w normie co ten gazownik wtedy mówi tak z góry dziękuję i pozdrawiam

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Sonda za katalizatorem służy tylko do analizy pracy katalizatora. Jej wskazania w normalnych warunkach pracy silnika zmieniają się nieznacznie.

Odpowiedz
Moville
Zarejestrowani

To dlaczego jak sonda dziala na tych wartościach to nie można zrobić kalibracji lpg jak mówi gazownik że za ubogą jest mieszanka
pio555 napisał 08-02-2020, 18:32:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2020, 18:32 przez pio555.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Sonda za katalizatorem nie ma nic do rzeczy.
Sonda przed katalizatorem owszem. To ona odpowiada za skład mieszanki a więc czasy wtrysów.
Co to za gaziarz co nie ma pojęcia o instalacjach gazowych ?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Moville
Moville
Zarejestrowani

Witam jak w Scenic l ph ll wykasować adaptacje mapy paliwowej do ponownej regulacji gazu z góry dziękuję

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Najlepiej pojeździć kiladziesiąt km na samej benzynie w pełnym zakresie obrotów i obciążenia.
Teoretycznie odłączenieaku na kilkanaście minut powinno za£atwić sprawę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2020, 19:23 przez polaq.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości