Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Problem z odpaleniem coomon rail


rob2015
Zarejestrowani

op Samochód Scenic 1.9 dci nie odpala, odpali tylko na plaku i gaśnie, paliwo dochodzi do pompy wtryskowej  ( układ common rail) brak napięcia na wtryskach. Od czego zacząć?

Załączone pliki

Miniatury
                   

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zaczął bym od czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej.
Przy wadliwym czujniku wtryskiwacze nie zostaną wysterowane i paliwo nie zostanie podane do cylindrów.
Trzeba by sprawdzić, jaka jest minimalna wartość ciśnienia dopuszczalnego w listwie (nie pamiętam, teraz nie sprawdzę).
Spotkałem się już kilka razy z takimi figlami.
Pozostałe zapisane błędy wyglądają mi na stare, spowodowane zanikiem zasilania.
Trzeba by je usunąć i spróbować uruchomić silnik. Następnie sprawdzic, co tak naprawdę się zapisało "na świeżo".

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • #asiarek
rob2015
Zarejestrowani

op można tam sprawdzić oporność czy muszę podmienić

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Odczytać jeszcze raz ciśnienie na listwie wtryskowej w momencie próby rozruchu i porównać z minimalną dopuszczalną wartością.
Niestety, ja używam MPM-Com z Maxi-Ecu, całkowicie inna filozofia pracy z aplikacja.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
rob2015
Zarejestrowani

op a tak na marginesie pytanie odnośnie zamontowanej pompy wtryskowej jest tam cp1 - kwestia ustawienia kąta wtrysku, z tego co się orientuję to nie ma tam ustawienia na kole oraz na samej pompie czyli nie ustawia się?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

To jest common rail - tu nie ma żadnego mechanicznego ustawiania kąta na pompie. Pompa podaje wysokie ciśnienie - i tyle.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
rob2015
Zarejestrowani

op też tak myślę bo już słyszałem głosy że trzeba sprawdzić ustawienie pompy. Podczas kręcenia ciśnienie na rampie dochodzi do 350, zaobserwowałem też na powrocie pęcherze powietrza nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Błędy wykasowane został błąd egr ale tam jest uszkodzony przewód, był też błąd DF054 Zasilanie pierścienia CC.0 też wykasowałem. Sprawdzam wiązki i szukam dalej Sad

Odpowiedz
rob2015
Zarejestrowani

op Udało się odpalić na plaka, chodzi jak traktor, czarny dym, zapaliła się lampka kontrolna świec żarowych i usterki elektronicznej, czyli wygląda na wtryski egr i coś jeszcze?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości