Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Stukanie w silniku podczas dodawania gazu


czorcia7
Zarejestrowani

op Witam

Podpowiedzcie mi co może być przyczyna delikatnego stukania w silniku podczas mocniejszego dodawania gazu?

Zawody są wyregulowane, samochód nie bierze oleju, odejście ma normalne (nie zauważyłem aby zrobiło się słabsze od czasu pojawienia się stukania).
Na wolnych obrotach lub podczas równej jazdy nie słychać żadnego pukania/stukania

Co może być przyczyna?
Coś związane ze spalaniem składem mieszanki?

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

czorcia7 napisał(a):Podpowiedzcie mi co może być przyczyna delikatnego stukania w silniku podczas mocniejszego dodawania gazu?
dużo rożnych rzeczy
ja miałam np oberwana klapkę w kolektorze dolotowym i przy mocniejszym dodaniu gazu terkotała

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
czorcia7
Zarejestrowani

op Ok
A istnieje coś takiego jak spalanie stukowe? Czy to może być przyczyna?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Istnieje, będzie to metaliczny grzechot pojawiający się np. przy gwałtownym przyspieszaniu pod górkę i stopniowo cichnący wraz ze spadkiem obciążenia.
Ale: w nowoczesnym samochopdzie o SPRAWNYM silniku - nie ma prawa wystąpić.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

czorcia7 napisał(a):A istnieje coś takiego jak spalanie stukowe?
istnieje

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
czorcia7
Zarejestrowani

op No to może to jest przyczyna?
A dlaczego się ono pojawia?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Pojawia się, gdy parametry pracy silnika są dobierane nieprawidłowo, np. wskutek uszkodzenia czujnika spalania stukowego.
Klasycznie pojawiało się w 126p (czujnika nie miał, bo i komputera brak) przy ustawieniu zbyt dużego kąta wyprzedzenia zapłonu lub zbyt ubgiej mieszanki - w warunkach przeciążenia silnika (np. przyspieszanie pod górę na wysokim biegu z niskich obrotów).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
rawlox
Zarejestrowani

(27-08-2015, 14:51)pio555 napisał(a):
czorcia7 napisał(a):Podpowiedzcie mi co może być przyczyna delikatnego stukania w silniku podczas mocniejszego dodawania gazu?
dużo rożnych rzeczy
ja miałam np oberwana klapkę w kolektorze dolotowym i przy mocniejszym dodaniu gazu terkotała

pio555 napisz proszę jak to zdiagnozować? jaki był koszt naprawy??
Pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(21-05-2019, 10:40)rawlox napisał(a): pio555 napisz proszę jak to zdiagnozować? jaki był koszt naprawy??
stetoskopem
naprawa=wymiana kolektora
koszt kolektora + od 150 w zależności od silnika dostępu LPG itp

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości