Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Wytrzymałość głowicy przy zasilaniu gazowym


QCoo
Zarejestrowani

op Witam. Mam okazję kupić Scenica I z silnikiem 1,6 16V i przebiegu 188 tys km oraz sekwencyjną instalacja gazową firmy BRC. Wiem, że instalacja w tym aucie pracuje ok. 11 lat i na gazie przejechał ok. 110 tys km. Instalacja została założona raczej poprawnie, bo z tego co wiem przez te 11 lat nie było z nią większych problemów. Interesuje mnie ile orientacyjnie wytrzymują głowice w tym silniku przy zasilaniu gazowym? Oczywiście nikt nie jest czarodziejem i nikt nie potrafi wróżyć z  fusów, ale chciałbym poznać Wasze przypadki.
Tak jako ciekawostkę podam, że w astrze f tez o silniku 1,6 16v ale oplowskim na gazie przejechałem 200 tys km (czyli auto w sumie miało ponad 350 tys km nakręconych) i nie miałem żadnych problemów, a niedawno miałem astrę g z silnikiem również 1,6 16v ale o oznaczeniu x16xep czyli tym nowszym (montowanym w astrach h) i gniazda zaworowe wypaliły się po ok 100 tys km, a i po naprawie silnika co chwilę się coś sypie...

Oraz na co zwrócić uwagę przed zakupem w tym modelu z tym silnikiem? Jakie są newralgiczne punkty tego modelu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2018, 17:49 przez QCoo.)

Odpowiedz
halasma
Zarejestrowani

Jakies 140kkm na gazie, problemow do tej pory z glowica brak.
K4M sa fabrycznie przystosowame do lpg.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2018, 17:54 przez halasma.)

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

Miałem Scenika I ph2 z silnikiem 2.0 16v . Gaz założony był przy 80 tys km przebiegu, gdy kupił go poprzedni właściciel, gdy ja go kupiłem miał przebieg 160 tys, przynajmniej tyle było na zegarze, ale mogło być i dużo więcej, przecież Polak potrafi...
Przy ponad 200 tys zaczęły być słyszalne szklanki i trzeba było głowice robić .
No, ale to może być jednostkowy przypadek,

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

F4r, 2.0 16V mój miał założony gaz „na śrubie” ok. 2003 roku  w tym chwili na budziku jest - faktycznie - 340 tysięcy, z czego myślę, że 300 jest na LPG. Gdyby nie to, że mi się pasek akcesoriów w rozrząd wkręcił, to bym dalej tłukł te same gniazda.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

U mniej 320ttkm w tym 120 na LPG i zero problemów.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Prędzej skrzynia się rozleci niż silnik w Renówce. Co do 1.6 to przy oryginalnym przebiegu 210.000 wrzucona sekwencja, zrobione 20.000 i nie bierze nawet oleju. Za to już się pojawiają jakieś wycieki ze skrzyni i delikatny terkocik po puszczeniu sprzęgła. Nie mówiąc o początku stuków przy ruszaniu, wyją łożyska w kołach. Więc silnik to najmniejszy kłopot.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Mój 2.0 16v w Scenic II według licznika zrobił 200tys. Wyjechał z salonu w Holandii z gazem.
Pytanie ile był cofnięty licznik przy wjeździe do Polski.
Zrobiłby więcej ale przez mój brak czasu nie zdiagnozowałem problemu na czas.
Nierówno dawkujące wtryskiwacze gazowe i wypalony zawór.
Przy poprawnie wystrojonej i serwisowanej instalacji LPG silniki z serii K4M i F4R są prawie nie do zdarcia.
Zawory z hydraulicznymi popychaczami - to jest podstawa długiej i bezproblemowej eksploatacji na LPG.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 12:56 przez polaq.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości