Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II DTI - raz jeszcze problem z odpalaniem


ogorek
Zarejestrowani

op Cześć,

Wiem, że problem z odpalaniem został wiele razy wałkowany dla silników DTI. Niemniej, może ktoś z was mi pomoże, bo wątki już przejrzałem wszystkie i tutaj, i na konkurencyjnych forach.

Objawy: 
kiedy silnik ma temperaturę otoczenia, niezależnie czy to jest 10 st., czy -10 st. Celsjusza to bardzo długo kręci. Próby dwukrotnego grzania świec, czekania parę/ paręnaście sekund od zgaszenia kontrolki świec nic nie dają. Odpalenie zajmuję raz 5 sekund, a raz 10... Po odpaleniu zwykle trzeba poczekać żeby obroty się ustabilizowały. W zależności jak długo trzeba kręcić, to tak duża chmura białego dymu wyjdzie z rury... Czuję też, że jest mułowaty. Kiedy trzymam pedał na stałych obrotach to czuję jak się dławi. Jeżeli silnik jest już minimalnie rozgrzany to pali na dotyk. Samochód kupiłem w grudniu i jak do tej pory nie udało mi się go naprawić.

Co zrobiono: 
* sprawdzono świece i aku
* wymieniony rozrusznik, który słabo mielił aż w końcu spadł
* oddałem auto do osoby, która reguluje pompy. Odpowiedź, wszystko jest ustawione w tolerancji


Jakieś pomoce? Już trzech mechaników go oglądało i każdy twierdzi, że wszystko jest jak w najlepszym porządku. Myślałem jeszcze o sprawdzeniu kompresji, ale na razie nie wiadomo jak się rozwinie sytuacja z epidemią to zostawiam samochód pod domem. Może ktoś pomoże...

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie ma powietrza w przewodach między filtrem a pompą przed odpaleniem?
Przelewy od wtryskiwaczy suche?
Test przelewowy był robiony?
Ten gość od pomp sprawdzał statyczny kąt wtrysku?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • ogorek
ogorek
Zarejestrowani

op Tak, sprawdzał. Tak samo nic się nie zapowietrza. Myślę, że wtryskiwacze sprawdzili... a test przelewowy nie był wykonany. Zaproponuję to na pewno Biggrin

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Jak sprawdzali wtryski? No chyba że na maszynie. Ale to na oko widać czy było coś robione.
Z tyłu pompy masz powrót do zbiornika. Jest przezroczysty? Można zobaczyć czy jest w nim powietrze?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Qmaty
Zarejestrowani

A próbowałeś przed odpaleniem podpompować gruszką przy filtrze.Jeśli jest miękka to znaczy że gdzieś Ci paliwo schodzi.W moim były sceniku dti miałem też taką historię że luzy zaworowe już były za małe i słabo się domykały zawory-słaba kompresja...i też ciężko palił.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Qmaty za ten post post:
  • krzysztofk
ogorek
Zarejestrowani

op Qmaty, rozumiem, że to był już początek końca silnika?

Odpowiedz
Qmaty
Zarejestrowani

Wcale nie koniec...luzy zaworowe się reguluje płytkami.W moim przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą i po jej regeneracji zrobiłem nim prawie 100tys i nie dawno sprzedałem.Do końca jeźdźił super.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Qmaty za ten post post:
  • ogorek




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości