Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Falujące obroty, dziwna praca silnika.


Erape
Zarejestrowani

op Tak jak wyżej. W moim samochodzie renault scenic 1.9 dci z 2000r (Nie wiem co to jest to PHII i PHI) obroty falują gdy samochód stoi np na światłach.
Od 500-700 i tak non stop.
Ponadto silnik dziwnie głośno pracuje a gdy nacisne pedał gazu, nie reaguje od razu na niego tylko obroty powoli idą w góre a koło 3.3k wystrzeliwują normalnie. Silnik dziwnie głośno pracuje.
Dla porównania przejechałem się takim samym samochodem znajomego i całkiem inaczej ten silnik pracuje.
Jest cichszy, żwawszy no i obroty nie falują a gdy przycisnie się mu pedał gazu, to nie trzeba czekać aż dojdzie do 3.3k obrotów.
Gdy przyśpiesza słychać takie dziwny strzał, jakby coś było obluzowane, przy zwalnianiu też.
Słyszałem różne wersje tego problemu i ile tematów tyle rozwiązań znalazłem..

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2014, 13:23 przez Erape.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

2000r to PH2
Podłączałeś Clipa?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2014, 13:25 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Nie mam takich sprzętów, jestem laikiem Biggrin

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

ha, ja też nie mam, ale od czego sa koledzy z forum Biggrin
Przychodzi mi na myśl czujnik obrotów wału, ale najpierw znajdź kogoś z Clipem, lub serwis żeby się podłączyli. Może oszczędzi to nam gdybania a Tobie czasu.

Thumbup
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Hm, słyszałem że może to być zawór regulujący wysokie ciśnienie na pompie wtryskowej, brudny zawór EGR. Niestety żadnych z tych błędów nie wyświetlił na stacji kontroli pojazdów.

#EDIT

Dodam, że w samochodzie znalazłem zdjęcie jak całe wnętrze jest rozebrane i całe w piasku i błocie.
Rynienki odpływowe z szyberdachu były zapchane mułem, więc podejrzewam że samochód po powodzi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2014, 13:51 przez Erape.)

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Na clipie pokaże co i jak.Najbliżej jest Przemo. Thumbup

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Erape jakby co w przyszłym tygodniu mogę sobie trasę w twoim kierunku ustawić Biggrin

tapatalk

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Najczęściej spotykana przyczyna to zawór regulacji ciśnienia na pompie. Martwią jednak te stuki i strzały.
Zaczął bym od CLIPa, próby przelewowej wtrysków, sprawdzenia filtra powietrza i przepływomierza. EGR na falowanie nie wpływa raczej choć wyczyszczenie go nigdy nie zaszkodzi Thumbup

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Również miałem takie falowanie obrotów, od tego momentu zacząłem dodawać olej do ON, po 200km silnik się wyciszył, i równiej pracuje. U mnie mogę powiedzieć zaczął chodzić tak nie równo jak ciągnik rolniczy. Proponował bym zmianę stacji, zalanie lepszego paliwa. EGR jasna sprawa można wyczyścić nawet się powinno. Pod podszybiem na środku delikatnie za silnikiem masz przepływomierz, może spróbuj go odłączyć... wyciągnij wtyczkę.
Powodów może być wiele, sprawdzaj po najniższych kosztach.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Razem z @PRZEMO jesteśmy umówieni na clipa Biggrin
Zobaczymy co nam powie :>

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości