Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Kłopot_AirBag


t.wiktorowski@gmail.com
Zarejestrowani

op Podczas jazdy samochodem i prawdopodobnie po najechaniu na kamień lewym tylnym kołem ( wygięta od zewnątrz felga koła ), samochód zgasł i zapaliły się światła awaryjne. Po ogólnych oględzinach, auto odpaliło i wróciłem do domu. Na desce rozdzielczej paliła się kontrolka AirBag oraz Serwis. Poduszki nie odpaliły, wymieniłem napinacze pasów przód: kierowca, pasażer, tył. Oblokowano sterownik. Po zainstalowaniu odblokowanego sterownika, sterowni się diagnozuje i wyrzuca błąd DF079: napinacze przednich pasów - Obwód otwarty ( zdjęcie w załączeniu ). Zamiana napinaczy miejscami nie zmienia treści błędu.

Pomierzyłem linie obwodów napinaczy. Pomiędzy wtyczką sterownika, rozpiętą wtyczką pod siedzeniem ( wtyczka A i B, zdjęcia ) a wtyczką napinacza.
Rezultaty:

Strona pasażera
Pomiar pomiędzy wtyczką sterownika, pin 6 i 7 a wtyczką A, przewody 60B, 60C: zwarcie pomiędzy przewodami;
Pomiar pomiędzy wtyczką B a wtyczką ( przewody 60B, 60C ) napinacza pin 1 i 2: zwarcie pomiędzy przewodami;

Strona kierowcy

Pomiar pomiędzy wtyczką sterownika, pin 5 i 30 a wtyczką A, przewody 60D, 60E: ciągłość przewodu pomiędzy 5 a 60D, oraz ciągłość przewodu pomiędzy 30 a 60E;
Pomiar pomiędzy wtyczką B ( przewód 60D, 60E ) a wtyczką napinacza pin 1 i 2: zwarcie pomiędzy przewodami.

Moje pytanie: który obwód napinacza generuje błąd? Obwód którego napinacza jest stanem prawidłowym?


   
   
   

Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

Witam, przerabiałem podobny temat ale w megane 1 też wywaliło napinacze pasów . Okazuje się że są na jednej linii muszą być oba sprawne żeby błędu nie było. Sprawdzi wizualnie czy napinacz nie jest już użyty. A zwarcie to 0.0ohm?

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
t.wiktorowski@gmail.com
Zarejestrowani

op
(26-02-2018, 13:38)wojteknusiek napisał(a): Witam, przerabiałem podobny temat ale w megane 1 też wywaliło napinacze pasów . Okazuje się że są na jednej linii muszą być oba sprawne żeby błędu nie było. Sprawdzi wizualnie czy napinacz nie jest już użyty. A zwarcie to 0.0ohm?

Witam. Nie mierzyłem rezystancji, tylko ciągłość przewodów. Na powypinanych wtyczkach powychodziło jak powyżej. Napinacze raczej w porządku, tak przynajmniej zapewniał sprzedawca. Wydaje mi się, iż problem może leżeć w okablowaniu.
pio555 napisał 26-02-2018, 20:34:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2018, 20:34 przez pio555.)

Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

Obwód napinacz to okolice 1ohm więc może  to być mylę. Porównaj wizualnie napinacze czy linki są równe. Później pokaże fotki jakie są różnice. Posiadam takie napinacze.

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
t.wiktorowski@gmail.com
Zarejestrowani

op Witam wszystkich użytkowników. Następny post, zgodnie z regulaminem umieszczę w powitaniach.

Wracając do tematu.

Jak tylko będę miał możliwość ( żona jeździ samochodem ), sfotografuję napinacze i rzucę na forum.

Pytanie: czy podczas pomiaru rezystancji obwodu napinaczy  ( na wtyczce sterownika, z wpiętym napinaczem ) nie odpalę napinaczy?

Odpowiedz
t.wiktorowski@gmail.com
Zarejestrowani

op Witam.

W załączeniu przesyłam zrzut z Viakena - pomiar rezystancji na liniach AirBag. Nawiązując do tego co napisałem powyżej i co "powiedział" Viaken czy w przypadku "otwartego obwodu napinaczy przód" rezystancja nie powinna wynosić 0 ohm ewentualnie przerwy ( wartość nieskończona )?

Która linia to obwód napinaczy z przodu? Który obwód generuje błąd?

   

Odpowiedz
t.wiktorowski@gmail.com
Zarejestrowani

op Witam!

Problem rozwiązany, winowajcą był napinacz pasa bezpieczeństwa kierowcy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości