Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II K4M700 problem z wolnymi obrotami


krzemyk
Zarejestrowani

op To auto trochę traktuję jak naukę/zabawę. Udało mi się w nim rozwiązać kilka problemów, niestety cały czas nie mogę sobie poradzić z wolnymi obrotami.
Generalnie obroty jakie auto ustawia to 1500 - 2000. Odłączanie sony lambda zmienia tylko tyle, że obroty przestają falować. Krokowiec wymieniony na oryginał, z clipa działa dobrze. Po przegazowaniu obroty zatrzymują się na wyższym poziomie - czyli np. jak było 1600, przegazuję to będą wolne obroty około 1800.
Czy może to być jakaś nieszczelność w dolocie, albo jakiś inny problem?
Screeny z clipa z odpiętą sondą lamba:

   
   
   

Odpowiedz
suhhar
Zarejestrowani

rozwiązałeś problem ? miałem to samo ale u mnie obroty zatrzymywały się na 3000 obrotów. Wymiana uszczelek prepustnicy i jej czyszczenie pomogło, slinik teraz chodzi idealnie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi suhhar za ten post post:
  • krzemyk
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Jeśli auto trzyma stale 1500 obrotów na najszybciej jest dziura w dolocie- źle spasowana puszka rezonatora powietrza z separatorem odmy czyli tym ustrojstwem które siedzi na przepustnicy. Obie części łączy gumowa opaska i są połączone pod pewnym kątem. Wystarczy podwinięcie opaski lub zły docisk i lewe powietrze dostaje się do dolotu.

Druga opcja to usyfiona przepustnica i nastawnik silnika krokowego nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów bo wychylenie klapki przepustnicy jest poza zakresem regulacji.

Trzeba wymontować przepustnice i porządnie wymyć niemal na lustro. Przy składaniu uważać ponownie na połączenie tych elementów jak opisałem wyżej

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kapitan Powolny za ten post post:
  • krzemyk
krzemyk
Zarejestrowani

op Dzięki Panowie za pomoc. Problem niestety dalej nie rozwiązany.
Jako dodatkowy objaw mogę opisać, że przegazaowanie auta powoduje iż obroty skoczą nawet do 2000 i się trzymają.
Posprawdzałem dużo rzeczy, ale jeszcze raz muszę się skupić na dolocie, bo z tego co piszecie i co można znaleźć na necie to wygląda to ewidentnie na lewe powietrze.
Widać z komputera, że nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Z ciekawych rzeczy które zauważyłem to odpięcie jednej cewki zmniejsza obroty na poprawne Biggrin Numery na cewkach też nie pasują do katalogu, ale nie spodziewam się, że to może być przyczyna.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

(24-05-2021, 09:11)krzemyk napisał(a): Dzięki Panowie za pomoc. Problem niestety dalej nie rozwiązany.
Jako dodatkowy objaw mogę opisać, że przegazaowanie auta powoduje iż obroty skoczą nawet do 2000 i się trzymają.
Posprawdzałem dużo rzeczy, ale jeszcze raz muszę się skupić na dolocie, bo z tego co piszecie i co można znaleźć na necie to wygląda to ewidentnie na lewe powietrze.
Widać z komputera, że nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Z ciekawych rzeczy które zauważyłem to odpięcie jednej cewki zmniejsza obroty na poprawne Biggrin Numery na cewkach też nie pasują do katalogu, ale nie spodziewam się, że to może być przyczyna.

Skoro odpięcie cewki sprawia że silnik wraca do normalności to nad czym się zastanawiasz.... wymień cewkę na beru i temat z głowy. Ja u siebie też miałem jakiejś wynalazki i musiałem z tym zrobić porządek

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
krzemyk
Zarejestrowani

op Cewki też mam na liście do podstawienia, ale ciężko podejrzewać, że one to powodują- raczej obroty są na tyle duże, że na 3 gary spadają do normalnych Biggrin
Mam pytanie z innej beczki, czy sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego? Odpięcie sondy nic nie zmienia, no ale nie wiem czy musi być sprawna?

Odpowiedz
Baltazar
Zarejestrowani

Może mieć wpływ, ale nie musi. Zobacz ile ci spala paliwa, jeśli będzie brał dużo za dużo to masz prawdopodobnie sondę do wymiany.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Baltazar za ten post post:
  • krzemyk
krzemyk
Zarejestrowani

op Paliwo to spala, bo obroty wolne są koło 2000 ;)

Odpowiedz
krzemyk
Zarejestrowani

op Udało się w końcu temat ogarnąć. Zakupiłem pudło części do podmiany w dolocie.
Okazało się, że problemem jest przepustnica. Ktoś maksymalnie wkręcił śrubkę, szczelina była za duża i dlatego sterownik nie mógł ustawić wolnych obrotów. Ustawiłem mniej więcej tak samo jak na drugiej przepustnicy, i póki co działa.
Dzięki wszystkim za pomoc.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości