krzemyk
10
0
0
4
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
krzemyk
Zarejestrowani
— 28-12-2020, 14:48
op
To auto trochę traktuję jak naukę/zabawę. Udało mi się w nim rozwiązać kilka problemów, niestety cały czas nie mogę sobie poradzić z wolnymi obrotami.
Generalnie obroty jakie auto ustawia to 1500 - 2000. Odłączanie sony lambda zmienia tylko tyle, że obroty przestają falować. Krokowiec wymieniony na oryginał, z clipa działa dobrze. Po przegazowaniu obroty zatrzymują się na wyższym poziomie - czyli np. jak było 1600, przegazuję to będą wolne obroty około 1800.
Czy może to być jakaś nieszczelność w dolocie, albo jakiś inny problem?
Screeny z clipa z odpiętą sondą lamba:
•
suhhar
10
0
1
1
SC I ph II
2000
1,6 i 107KM, 1999-2003
kłodzko
suhhar
Zarejestrowani
— 22-03-2021, 15:31
rozwiązałeś problem ? miałem to samo ale u mnie obroty zatrzymywały się na 3000 obrotów. Wymiana uszczelek prepustnicy i jej czyszczenie pomogło, slinik teraz chodzi idealnie.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi suhhar za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to suhhar for this post
• krzemyk
Kapitan Powolny
978
0
126
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
Jeśli auto trzyma stale 1500 obrotów na najszybciej jest dziura w dolocie- źle spasowana puszka rezonatora powietrza z separatorem odmy czyli tym ustrojstwem które siedzi na przepustnicy. Obie części łączy gumowa opaska i są połączone pod pewnym kątem. Wystarczy podwinięcie opaski lub zły docisk i lewe powietrze dostaje się do dolotu.
Druga opcja to usyfiona przepustnica i nastawnik silnika krokowego nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów bo wychylenie klapki przepustnicy jest poza zakresem regulacji.
Trzeba wymontować przepustnice i porządnie wymyć niemal na lustro. Przy składaniu uważać ponownie na połączenie tych elementów jak opisałem wyżej
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
krzemyk
10
0
0
4
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
krzemyk
Zarejestrowani
— 24-05-2021, 09:11
op
Dzięki Panowie za pomoc. Problem niestety dalej nie rozwiązany.
Jako dodatkowy objaw mogę opisać, że przegazaowanie auta powoduje iż obroty skoczą nawet do 2000 i się trzymają.
Posprawdzałem dużo rzeczy, ale jeszcze raz muszę się skupić na dolocie, bo z tego co piszecie i co można znaleźć na necie to wygląda to ewidentnie na lewe powietrze.
Widać z komputera, że nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Z ciekawych rzeczy które zauważyłem to odpięcie jednej cewki zmniejsza obroty na poprawne Numery na cewkach też nie pasują do katalogu, ale nie spodziewam się, że to może być przyczyna.
•
Kapitan Powolny
978
0
126
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
(24-05-2021, 09:11)krzemyk napisał(a): Dzięki Panowie za pomoc. Problem niestety dalej nie rozwiązany.
Jako dodatkowy objaw mogę opisać, że przegazaowanie auta powoduje iż obroty skoczą nawet do 2000 i się trzymają.
Posprawdzałem dużo rzeczy, ale jeszcze raz muszę się skupić na dolocie, bo z tego co piszecie i co można znaleźć na necie to wygląda to ewidentnie na lewe powietrze.
Widać z komputera, że nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Z ciekawych rzeczy które zauważyłem to odpięcie jednej cewki zmniejsza obroty na poprawne Numery na cewkach też nie pasują do katalogu, ale nie spodziewam się, że to może być przyczyna.
Skoro odpięcie cewki sprawia że silnik wraca do normalności to nad czym się zastanawiasz.... wymień cewkę na beru i temat z głowy. Ja u siebie też miałem jakiejś wynalazki i musiałem z tym zrobić porządek
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
krzemyk
10
0
0
4
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
krzemyk
Zarejestrowani
— 24-05-2021, 20:09
op
Cewki też mam na liście do podstawienia, ale ciężko podejrzewać, że one to powodują- raczej obroty są na tyle duże, że na 3 gary spadają do normalnych
Mam pytanie z innej beczki, czy sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego? Odpięcie sondy nic nie zmienia, no ale nie wiem czy musi być sprawna?
•
Baltazar
7
0
1
0
SC I ph I
1999
1.6 i 90KM, 1996-1999
Piła
Baltazar
Zarejestrowani
— 25-05-2021, 08:09
Może mieć wpływ, ale nie musi. Zobacz ile ci spala paliwa, jeśli będzie brał dużo za dużo to masz prawdopodobnie sondę do wymiany.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Baltazar za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Baltazar for this post
• krzemyk
krzemyk
10
0
0
4
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
krzemyk
Zarejestrowani
— 27-05-2021, 20:11
op
Paliwo to spala, bo obroty wolne są koło 2000 ;)
•
krzemyk
10
0
0
4
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
krzemyk
Zarejestrowani
— 11-06-2021, 18:01
op
Udało się w końcu temat ogarnąć. Zakupiłem pudło części do podmiany w dolocie.
Okazało się, że problemem jest przepustnica. Ktoś maksymalnie wkręcił śrubkę, szczelina była za duża i dlatego sterownik nie mógł ustawić wolnych obrotów. Ustawiłem mniej więcej tak samo jak na drugiej przepustnicy, i póki co działa.
Dzięki wszystkim za pomoc.
•
|