Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Kontrolki ABS, SERV, ESP


mihau
Zarejestrowani

op Witam.
Pojawił się problem w naprawianym aucie, mianowicie zaświeciły się kontrolki abs, serv, esp, (!) i stop.
   
Po podłączeniu pod komputer wykazało błędy:
DF017 Sterownik
DF075 Sygnał czujnika kąta skrętu kierownicy
5001 Nieznany kod usterki
   
Poniżej opiszę po kolei co zrobiłem do tej pory i jaki był tego efekt:
1) Sprawdziłem bezpieczniki - są dobre
2) Zdjąłem wszystkie koła, wyczyściłem pierścienie abs, rozpiąłem wtyczki abs wyczyściłem i spryskałem kontaktem -> nic to nie dało
3) Sprawdziłem sygnał prędkości kół z czujników abs -> wszystkie koła pokazują poprawną prędkość
4) Wyczyściłem punkt masowy przy pompie, był bardzo zardzewiały -> nic to nie dało
   
5) Odpiąłem wtyczkę przy pompie i okazało się, że przetarty był gruby czerwony przewód. Naprawiłem wiązkę, wyczyściłem wtyczkę i gniazdo, spryskałem kontaktem i poskładałem.
   
Po podpięciu komputera i usunięciu błędów kontrolki zgasły. Niestety po ponownym uruchomieniu auta znów zaświeciły się kontrolki ale już tylko abs, esp i serv.
   
6) Po podpięciu komputera cały czas pokazuje się błąd (nie da się go usunąć):
5001 Nieznany kod usterki

7) Sprawdziłem miernikiem czujnik pedału hamulca -> ten wydaje się być sprawny

W tym momencie nie mam już pomysłów co może być nie tak. Dodam że w tej chwili mam nieszczelność w układzie hamulcowym, ponieważ uszkodzony jest lewy tylny zacisk i czekam na nowy do poniedziałku. Czy to może mieć wpływ na moje problemy z kontrolkami? Co dalej mogę sprawdzić? Niestety nie mam dostępu do Clipa żeby zweryfikować ten nieznany błąd...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2018, 08:06 przez mihau.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mihau za ten post post:
  • Daryjusz
filozof
Zarejestrowani

Może być, że to przez zacisk. Może pompa ABS jest zapowietrzona?
Ten błąd w Googlach występuje najczęściej w połączeniu z czujnikiem ABS. Może coś źle podłączyłeś po czyszczeniu?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
mihau
Zarejestrowani

op
(22-04-2018, 12:56)filozof napisał(a): Może być, że to przez zacisk. Może pompa ABS jest zapowietrzona?
Ten błąd w Googlach występuje najczęściej w połączeniu z czujnikiem ABS. Może coś źle podłączyłeś po czyszczeniu?

Udało mi się znaleźć w internecie, że ten numer błędu odpowiada uszkodzeniu prawego przedniego czujnika ABS. Wtyczki na pewno dobrze podpięte. Dziwi mnie to trochę, bo prędkość z koła jest odczytywana poprawnie... Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik miernikiem?

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Możesz go przemierzyć omomierzem,  nie pamiętam tylko jaką powinien mieć wartość, poszukaj w necie albo porównaj z innym. Możesz pomierzyć albo przy czujniku albo przy kości do której schodzą się wszystkie czujniki.

Odpowiedz
mihau
Zarejestrowani

op Dla potomnych: sprawdziłem czujnik i jest rezystancja wynosiła 1,1kOhm ( czyli jest dobra ), kręcąc kołem czujnik generował impulsu w mV ( czyli też dobry objaw ), podczas jazdy czujnik wskazywał poprawną prędkość koła. Wiązka od wnęki koła do pompy ABS też była okej. Okazało się że sama wtyczka (pin) przy pompie ABS był mocno zaśniedziały. Wyczyściłem wszystko porządnie, kontrolki zgasły i już się nie zaświeciły.

Pozdrawiam!

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mihau za ten post post:
  • filozof
Jacq_
Zarejestrowani

(29-04-2018, 07:46)mihau napisał(a):  Okazało się że sama wtyczka (pin) przy pompie ABS był mocno zaśniedziały. 

Witaj, prośba - możesz dla mnie i potomnych, ponieważ mam ten sam problem, (jak ruszam tą wiązką to na chwile wszystko działa a za moment znowu brak połączenia) napisać jak odpiąć tą wtyczkę aby nic nie połamać, gdzie są jakieś zatrzaski, gdzie podwadzić, za co ciągnąć itp. 

Dzięki z góry.

Odpowiedz
Krystian Godek
Zarejestrowani

Panowie podczas jazdy zapala mi się kontrolka esp. Czy jest jakaś rada od was co może być przyczyną takiej sytuacji? Dodam że robiłem zawieszenie z przodu i po wymianie sytuacja raz się pojawiła, a po ustawieniu zbieżności sytuacja jest cały czas po ruszenia i przejechaniu kilku set metrów . Możecie coś poradzić. Scenic 1 2001 rok 1,6 16v

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Uszkodzony czujnik przy kole lub przestawiony czujnik kąta skretu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Obstawiam dobry czujnik, po zapaleniu auta jest ok. Albo jest brudny, może źle ustawiony.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Krystian Godek
Krystian Godek
Zarejestrowani

Dzięki Panowie Biggrin jutro coś więcej będę wiedział, przynajmniej coś już wiadomo jaka może być przyczyna. Ok

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości