Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Miękki pedał hamulca po wymianie tylnych zacisków, klocków oraz linek ręcznego.


sajmo8
Zarejestrowani

op Problem przedstawia się następująco:

Przy wyłączonym zapłonie jak pompuje pedał hamulca, to po kilku depnięciach staje się twardy, ale po chwili przerwy mogę go bez wysiłku wcisnąć do podłogi.
Podczas jazdy hamuje ale tylko jak wcisnę do samego końca. W momencie kiedy uruchomiony jest silnik jak pompuje pedał hamulca, to po kilku depnięciach staje się twardy, ale po chwili przerwy mogę go bez wysiłku wcisnąć do podłogi.

Mechanik wymieniał tylne klocki hamulcowe, nowe linki hamulca ręcznego oraz regenerował zaciski (nowe tłoczki, gumki itp.) Wymieniał jednocześnie płyn hamulcowy.
Nadmienię, że przed wymianą pedał hamulca "łapał" dość szybko, teraz żeby zahamować muszę pedał hamulca wcisnąć do samej podłogi.

Mechanik powiedział, że odpowietrzał tylko tylnie koła (przednich nawet nie ruszał).

Czy w przypadku odpowietrzania powinno się zrobić, to z wszystkimi kołami zaczynając od prawego tylnego a kończąc na lewym przednim?
Po tej wymianie ręczny działa tylko na prawe tylne koło.

Mechanik wspomniał, że może to być wina uszkodzonej pompy płynu hamulcowego, lub uszkodzonej pompy ABS. Coś mi się nie chce wierzyć, że nagle mogła jedna albo druga pompa paść.

Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

Obowiązkowo wszystkie koła począwszy od najdalszego pompy hamulcowej. A tak na marginesie gratuluję posiadania takiego mechanika xD

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojtekhrynowiecki@o2.pl
Zarejestrowani

W aucie z ABS kolejność odpowietrzania może być inna niż bez ABSu, zajrzyj do instrukcji serwisowej np.

Hrynek
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zapowietrzona pompa abs.
Z mechanikiem opisanym w treści postu - życzę powodzenia Biggrin
Potrzebny jest nieco bardziej kompetentny człowiek z konkretnie wyposażonym warsztatem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

Niekoniecznie musi być zapowietrzona pompa, najpierw odpowietrz normalnie hamulce to nic trudnego. Wystarczy ktoś do naciskania pedału hamulca, może być nawet żona

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(24-08-2018, 09:15)sajmo8 napisał(a): Po tej wymianie ręczny działa tylko na prawe tylne koło.

No jak ten "mechanik" wytłumaczył nieprawidłowe działanie ręcznego? Przecież on z pompą hamulcową ani pompą ABS nie ma nic wspólnego.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Po pierwsze trzeba sprawdzić zaciski.
Pewnie za bardzo się nie przyłożył przy regeneracji.... Pytanie czy dźwignie od ręcznego działają poprawnie.
Po drugie porządnie odpowietrzyć układ hamulcowy.
Jak przed wymianą wszystko działało dobrze to po wymianie klocków i regeneracji zacisków powinno być lepiej a nie gorzej

Odpowiedz
sajmo8
Zarejestrowani

op Rzeczywiście sprawdziłem zaciski. Prawy tylny działa dobrze, natomiast lewy jednak nie do końca Sad
Co do odpowietrzania, to zrobiłem. Na każdym z zacisków po kilka cyklów pompowania pedałem i w wężyku żadnych bąbelków powietrza.
Chyba, że musiałbym więcej takich cyklów robić aby przeleciało więcej płynu hamulcowego.
Co w przypadku kiedy odpowietrzenie już nie pomoże. Czy wymieniać pompkę hamulcową. Czy pompę abs-esp w kolejnym etapie?
Czy pompę abs-esp można w przypadku zapowietrzenia odpowietrzyć?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jeżeli po prostu odpiął zacisk bez wciśniętego pedału hamulca to płyn mógł uciec z całego przewodu.
Jak zapowietrzył pompę ABS to trzeba ją odpowietrzyć. Zwykłym sposobem może być trudno.
Trzeba zgodnie z procedurą serwisową za pomocą CLIPa.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(26-08-2018, 16:26)sajmo8 napisał(a): Co w przypadku kiedy odpowietrzenie już nie pomoże. Czy wymieniać pompkę hamulcową. Czy pompę abs-esp w kolejnym etapie?
Czy pompę abs-esp można w przypadku zapowietrzenia odpowietrzyć?
Tak to bywa, jak sa robotę bierze się laik, nie serwisant.
We współczesnych samochodach nie robi się ot, tak sobie, wymiany płynu. To trochę bardziej skomplikowane, niż w moim Polonezie Biggrin
Po pierwsze - reklamacja usługi / zwrot kosztów naprawy u kompetentnego serwisanta. Nie dać się nabrać na żadne naprawy z wymianą cześci na "dobre" (bo sprawne siedzą w samochodzie, tyko człek nieobeznany sie do nich dobrał.
Pompę abs da się odpowietrzyć, trzeba tylko wiedzieć, jak i posiadać konieczne wyposażenie do wysterowania zaworów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-08-2018, 18:36 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości