Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Obroty wolno schodzą, szarpanie na zimnym silniku


rawison
Zarejestrowani

op Witam,

Mam problem ze swoim scenicem 1 fl 1.4 16v, otóż chodzi o to że samochód szarpie przy odjęciu nogi z gazu najbardziej wyczuwalne na biegu pierwszym i drugim przy zimnym silniku, od zakupu z tego co pamiętam pedał gazu również chodził dość ciężko, no i problem jest też z obrotami gdyż po wyciśnięciu gazu i puszczeniu obroty dość wolno wracają, po zdjęciu nogi z gazu około 1,5 sekundy musi minąc by samochód zszedł do wolnych obrotów. Kolejnym problemem który zauważyłem jest to że gdy dodaję lub odejmuję gazu lewarek skrzyni biegów porusza się do przodu i do tył. Napisałem te wszystkie objawy ponieważ być może są one powiązane jedną usterką. Zna ktoś możliwe rozwiązania problemów?

Z góry dziękuję i pozdrawiam Biggrin

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Może brudna przepustnica ? Objawy na to wskazują.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Raczej klasyczna para - zacięty krokowiec + uszkodzony map-sensor.
Albo jedno z nich.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

Jakie są objawy uszkodzenia map sensora?

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(12-07-2017, 06:41)RafałQ napisał(a): akie są objawy uszkodzenia map sensora?
Szarpanie przy przyspieszaniu i zwalnianiu (przy równej jeździe mało odczuwalne), sygnalizowane błędy wtrysku, sond lambda (wszystkie związane z nieprawiodłowym składem mieszanki).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Mój brat ma to samo z wolnym opadaniem obrotów w KIA Sorento i drażni go zmiana biegów podczas jazdy. Z tego co się dowiadywal to może być wszystko a tu wskazujecie 2 podejrzanych. Przekażę mu ;)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

(12-07-2017, 07:01)ko-ma napisał(a):
(12-07-2017, 06:41)RafałQ napisał(a): akie są objawy uszkodzenia map sensora?
Szarpanie przy przyspieszaniu i zwalnianiu (przy równej jeździe mało odczuwalne), sygnalizowane błędy wtrysku, sond lambda (wszystkie związane z nieprawiodłowym składem mieszanki).

A szarpanie może występować tylko na małych biegach 1,2? U mnie tak jest i właśnie szukam przyczyny narazie obstawialem poduche

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(12-07-2017, 09:01)RafałQ napisał(a): narazie obstawialem poduche
Szarpania produkowane przez czujnik są charakterystyczne - odczuwalne jest to jako wypadanie pojedynczych zapłonów - tylko przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Przy jeździe ze stałą prędkością szarpanie uspokaja się.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

(12-07-2017, 09:03)ko-ma napisał(a):
(12-07-2017, 09:01)RafałQ napisał(a): narazie obstawialem poduche
Szarpania produkowane przez czujnik są charakterystyczne - odczuwalne jest to jako wypadanie pojedynczych zapłonów - tylko przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Przy jeździe ze stałą prędkością szarpanie uspokaja się.

Jest jakiś prosty sposób żeby to zdiagnozować?

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(12-07-2017, 10:06)RafałQ napisał(a): Jest jakiś prosty sposób żeby to zdiagnozować?
Podpiąć interfejs diagnostyczny i odczytać wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czy przy nie pracującym silniku jest równa ciśnieniu atmosferycznemu + jak (i czy) się zmienia podczas obciążania silnika w czasie jazdy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości