op
Witam mam duzy problem wczoraj parkujac samochód nagle pękł pasek wielorowkowy dodam ze 3 miesiace temu byl wymieniony przyczyną bylo kolo pasowe walu korbowego i teraz moje pytanie czy najprawdopodobniej caly silnik do remontu czy moze jest nadzieja na mniejsze koszty? Pasek wkrecil sie pod oslone rozrządu. Po przekreceniu kluczyka brak jakiejkolwiek reakcji aby slychac cykniecie rozrusznika.
SCENIC I PH II Pękł pasek wielorowkowy 1.8 16V
koszty w wersji optymistycznej : nowy rozrząd, nowe zawory z uszczelniaczami, głowica do planowania i robocizna. Wersja pesymistyczna ; uszkodzone tłoki, głowica pęknięta i być może korbowody (choć nie powinny)
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
• fannadil, pawked33
przeżyłem dwa razy taką sytuację (w Mondeo MK II i Clio 1,5 dci) i nie jest to przyjemne. W obydwu przypadkach wyszło po ok 2500 zł
myślę że sensowniej będzie kupić taki silnik. zawsze warto zobaczyć, zdjąć głowice coś będzie widać może akurat. a nie masz gwarancji na tą robotę bo to dziwne by po 3 miesiącach pękł pasek. jak robiłeś komplet (pasek,rolka,pompa) to nie powinno być problemów.
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Pasek wielorowkowy wkręcił się w pasek rozrządu? Z paskiem osprzętu w 1.8 było tak, że swego czasu wypuścili o jeden rowek węższy i instrukcję, żeby go montować na rowku od strony zewnętrznej. Jeden rowek wolny od strony silnika. Ja tego nie wiedziałem i piszczał mi często aż w końcu 100km od domu spadł. Do tego, w katalogach jest błąd i napinacz powinien być z rowkami, a sprzedają łysy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2018, 22:09 przez sportway.) (17-08-2018, 20:37)kiwikrakow napisał(a): a nie masz gwarancji na tą robotę bo to dziwne by po 3 miesiącach pękł pasekrównież bym pomyślał o warsztacie który to robił (17-08-2018, 20:37)kiwikrakow napisał(a): myślę że sensowniej będzie kupić taki silnikkupić silnik, zrobić przekładkę i na nowo pakiet startowy.. czy to nie koszta już przewyższające wartość auta?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
To czy koszta przewyższają wartość auto to druga sprawa. Tutaj trzeba wiedzieć czy chce się naprawić i jeżdzić czy sprzedać.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości