Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Pękł pasek wielorowkowy 1.8 16V


pawked33
Zarejestrowani

op Witam mam duzy problem wczoraj parkujac samochód nagle pękł pasek wielorowkowy dodam ze 3 miesiace temu byl wymieniony przyczyną bylo kolo pasowe walu korbowego i teraz moje pytanie czy najprawdopodobniej caly silnik do remontu czy moze jest nadzieja na mniejsze koszty? Pasek wkrecil sie pod oslone rozrządu. Po przekreceniu kluczyka brak jakiejkolwiek reakcji aby slychac cykniecie rozrusznika.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

koszty w wersji optymistycznej : nowy rozrząd, nowe zawory z uszczelniaczami, głowica do planowania i robocizna. Wersja pesymistyczna ; uszkodzone tłoki, głowica pęknięta i być może korbowody (choć nie powinny)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • fannadil, pawked33
fannadil
Zarejestrowani

tylko czemu po takiej awarii próbujesz go odpalać to nie wiem Thumbup

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

przeżyłem dwa razy taką sytuację (w Mondeo MK II i Clio 1,5 dci) i nie jest to przyjemne. W obydwu przypadkach wyszło po ok 2500 zł

Odpowiedz
pawked33
Zarejestrowani

op Czyli nic napawajacego optymizmem ojjjj a próbowałem odpalic zeby sprawdzic czy moze rozrzad jednak ocalal odpalalem na 1 biegu chcac sprawdzic czy cos drgnie ale tak jakby wyzionol ducha

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

myślę że sensowniej będzie kupić taki silnik. zawsze warto zobaczyć, zdjąć głowice coś będzie widać może akurat. a nie masz gwarancji na tą robotę bo to dziwne by po 3 miesiącach pękł pasek. jak robiłeś komplet (pasek,rolka,pompa) to nie powinno być problemów.

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Pasek wielorowkowy wkręcił się w pasek  rozrządu? Z paskiem osprzętu w 1.8 było tak, że swego czasu wypuścili o jeden rowek węższy i instrukcję, żeby go montować na rowku od strony zewnętrznej. Jeden rowek wolny od strony silnika. Ja tego nie wiedziałem i piszczał mi często aż w końcu 100km od domu spadł. Do tego, w katalogach jest błąd i napinacz powinien być z rowkami, a sprzedają łysy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2018, 22:09 przez sportway.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

wielorowkowy i pewnie wkręcił sie w rozrząd i motor kaput
częsty przypadek w SC II w benzynie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(17-08-2018, 20:37)kiwikrakow napisał(a): a nie masz gwarancji na tą robotę bo to dziwne by po 3 miesiącach pękł pasek
również bym pomyślał o warsztacie który to robił
(17-08-2018, 20:37)kiwikrakow napisał(a): myślę że sensowniej będzie kupić taki silnik
kupić silnik, zrobić przekładkę i na nowo pakiet startowy.. czy to nie koszta już przewyższające wartość auta?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
To czy koszta przewyższają wartość auto to druga sprawa. Tutaj trzeba wiedzieć czy chce się naprawić i jeżdzić czy sprzedać.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości